2012-09-27, 20:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Swequim
Jag menar precis vad jag skriver. I övrigt så svarar jag ja på din fråga att poliser är på ett högre plan generellt. Ärligare, mer rättsskaffens, bättre och skarpare än gemene man.
Det gäller inte dig i varje fall, du ger ett barnsligt intryck och stavar dåligt. Skarp är raka motsatsen till dig.
Citera
2012-09-27, 20:25
Medlem
tinasluts avatar
Förmågan att ifrågasätta är en sund egenskap. Utan den hade många fall av rättsröta och maktmissbruk aldrig avslöjats. Det farliga är när man börjar att ta nerläggande av utredningar eller domslut som en absolut sanning. Men det är det inte! Kan inte bli. Så länge vi lever i ett demokratiskt samhälle så är det vår fria rätt att ifrågasätta. Det garanterar yttrandefrihetsgrundlagen.

Vi som inte är nöjda med hur detta fall hittills har skötts kan alltså tryggt fortsätta att ifrågasätta. Kanske tycker inte alla om det och försöker att med alla medel tysta debatten. Sorry, ni kommer inte att lyckas. Brutus ska inte ha dött förgäves.
Citera
2012-09-27, 20:26
Bannlyst
Citat:
Nej! Ni ska bara rätta er efter rättskedjans beslut! Och svaret på din fråga om vad jag jobbar med så putsar jag mina kängor varje dag och ger mig ut och BÄR! Allt medan du kan sova tryggt i din säng där hemma!
Tack vare en sådan som dig miste familjen Nilsson/Kozica sin kära hund, i det som skulle vara deras trygga hem.
Citera
2012-09-27, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tinaslut
Förmågan att ifrågasätta är en sund egenskap. Utan den hade många fall av rättsröta och maktmissbruk aldrig avslöjats. Det farliga är när man börjar att ta nerläggande av utredningar eller domslut som en absolut sanning. Men det är det inte! Kan inte bli. Så länge vi lever i ett demokratiskt samhälle så är det vår fria rätt att ifrågasätta. Det garanterar yttrandefrihetsgrundlagen.

Vi som inte är nöjda med hur detta fall hittills har skötts kan alltså tryggt fortsätta att ifrågasätta. Kanske tycker inte alla om det och försöker att med alla medel tysta debatten. Sorry, ni kommer inte att lyckas. Brutus ska inte ha dött förgäves.

Det är ju dessutom så att vår rättsapparat funger dåligt rakt igenom.. inte ens en lagakraftvunnen dom kan man lita på.. mellan 10-20% kan vara oskyldigt eller felaktigt dömda.. domar baserad på utredningar som kling o klang knåpat ihop och med åklagare paketart på ett för fällande dom lämpligt sätt!
Citera
2012-09-27, 20:28
Medlem
tinasluts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3SARPAR3N
Tack vare en sådan som dig miste familjen Nilsson/Kozica sin kära hund, i det som skulle vara deras trygga hem.

Jag kan inte låta bli att tänka på barnen... Vilken bild ska de inte få av polisen i stort? De kan ju inte förstå att det var en enskild person som med berått mod slaktade deras hund. Säkert kan de heller inte förstå varför det måste ske. Lika lite som vi andra...
Citera
2012-09-27, 20:30
Medlem
Optirocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humpedumpen
NU har jag nog missat något.. har du eller övriga konstaplar presenterat fakta?
Ja, ännu en gång har verkligheten kommit ikapp och jag tycker nästan att det känns lite pinsamt att jag inte tänkte på det själv. Men eftersom det troligen skulle klassas som tjänstefel om polismannen kontaktar familjen så har han ju en väldigt bra anledning att låta bli.

Så nu har vi ett svar på frågan varför han inte kunnat kontakta familjen, även om han hade velat.
Citera
2012-09-27, 20:31
Medlem
Citat:
Kära nån! Nu blev jag sårad. Måste gå och vila, så att jag orkar bära!

Ja de e int emycket du tål.. bolibompa har varit för länge sedan.

Väntar fortfarande på svaret!!! vem har "ratten" nu??

Glädjer mig dock lite i eländet at du putsar dina kängor ordentligt.. eller ja putsar iaf.

Vilka dagar har ni träning under inkompetente Lust förresten.. jag funderar på att va med en sväng.. länge sedan jag tränade dina kollegor nu.
Citera
2012-09-27, 20:33
Medlem
Strossels avatar
Citat:
Nej! Ni ska bara rätta er efter rättskedjans beslut! Och svaret på din fråga om vad jag jobbar med så putsar jag mina kängor varje dag och ger mig ut och BÄR! Allt medan du kan sova tryggt i din säng där hemma!

Men vännen då, slog det an en öm tå, du kanske ska skaffa större kängor.

Jag sover nog tryggt men inte för att jag förlitar mig på att du är ute utan snarare på att jag är laglydig och inte behöver räkna med att använda dina tjänster för då hade jag antagligen själv blivit åtalad för något brott eftersom anmälaren i dina ögon tydligen alltid ljuger eller inte har fog för anmälan.
Citera
2012-09-27, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Optiroc
Ja, ännu en gång har verkligheten kommit ikapp och jag tycker nästan att det känns lite pinsamt att jag inte tänkte på det själv. Men eftersom det troligen skulle klassas som tjänstefel om polismannen kontaktar familjen så har han ju en väldigt bra anledning att låta bli.

Så nu har vi ett svar på frågan varför han inte kunnat kontakta familjen, även om han hade velat.

Käre vän det hade inte varit tjänstefel om han hade tagit en kollega med sig och åkt och bett om ursäkt dagen eller ett par dagar efter. Det hade bara varit sunt och empatiskt (om han hade kunnat avhålla sig från att lägga skulden på familjen).

Ni slingrar er som maskar på kroken när det gäller att använda lagar och paragrafer för att undgå at behöva erkänan ett misstag.

Dessutom avhandlade vi det där med att be om ursäkt kontra tjänstefel redan i agusti...
Citera
2012-09-27, 20:37
Medlem
Citat:
jag funderar på att va med en sväng.. länge sedan jag tränade dina kollegor nu.
Tvivlar på att du är välkommen... Men å andra sidan jag tror inte att du är öppen och ärlig om vad du tycker i verkligheten så du kanske kan nästla dig in. Hoppas att jag träffar på dig någon gång. Hade varit trevligt med ett samtal ansikte mot ansikte. Och med det menar jag inte någon form av hot såklart. Jag skulle bara vilja föra en konversation med dig... som med så många andra i tråden...
Citera
2012-09-27, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strossel
Men vännen då, slog det an en öm tå, du kanske ska skaffa större kängor.

Jag sover nog tryggt men inte för att jag förlitar mig på att du är ute utan snarare på att jag är laglydig och inte behöver räkna med att använda dina tjänster för då hade jag antagligen själv blivit åtalad för något brott eftersom anmälaren i dina ögon tydligen alltid ljuger eller inte har fog för anmälan.

Hade det bara varit så väl.. jagt änkte samma tanke, men så kom ja ju på att Brutus och hans familj oxå var laglydiga och inte bett om polisens hjälp.. ändå åkte polisen dit och skadesköt Brutus.. och skyllde sen på familjen.
Citera
2012-09-27, 20:40
Medlem
Optirocs avatar
Citat:
Käre vän det hade inte varit tjänstefel om han hade tagit en kollega med sig och åkt och bett om ursäkt dagen eller ett par dagar efter. Det hade bara varit sunt och empatiskt (om han hade kunnat avhålla sig från att lägga skulden på familjen).

Ni slingrar er som maskar på kroken när det gäller att använda lagar och paragrafer för att undgå at behöva erkänan ett misstag.

Dessutom avhandlade vi det där med att be om ursäkt kontra tjänstefel redan i agusti...

Okej, vad var det ni inte förstod i augusti då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in