Citat:
Ursprungligen postat av Strossel
Naturligtvis hade han inte gjort fel. Men man kan inte tro att man upplever sig biten, blir man biten blir man, allt prat om att han upplevt sig biten faller på sin egen orimlighet när det gäller bettet, fråga eller titta på vilken polis uppvisning med hundar som helst, när hunden bitit så sitter den där samt skakar och drar med huvudet så gör alla hundar och som han beskriver det i sitt PM så skulle han haft Brutus fast i benet om han bitit, killen är en som inte kan hundar och har känt sig hotad, därför har han skjutit.
Lyckligtvis har jag aldrig blivit hundbiten och jag vet inte hur det brukar gå till. Jag är dock lite tveksam till om det du säger stämmer; att hundar håller kvar.
Menar du verkligen att det aldrig förekommer att hundar "bara" biter till och sedan släpper och kanske till och med backar lite?
Det är hur som helst intressant att en polis/hundförare inte gör fel om han blir hotad av en pistolbeväpnad människa oavsett om pistolen är fejk eller ej. Om han då skjuter alltså.
Det visar på att det trots allt finns en förståelse för att en situation kan se ut på ett visst sätt för att senare visa sig vara en helt annan, och det i sin tur kanske bäddar för en viss förståelse för händelsen som har föranlett denna tråd?
Även om det inte betyder att "ni" tycker att hundföraren gjorde rätt så kanske "ni" kan ha en viss förståelse för agerandet?
Jag hoppas att uttrycket "ni" inte misstolkas här. Jag vet inte hur jag ska uttrycka mig riktigt. Jag hoppas att mitt budskap ändå når fram.