Citat:
Ursprungligen postat av tinaslut
Inte så otroligt ändå... Det kan ju tänkas att skytten av tidigare erfarenheter när han överreagerat har kommit underfund med att nödbegreppet kan användas till mycket. Dessutom var ju varken grannarna eller kollegorna inne i trädgården när skottet föll.
Är det förresten normalt att det faktum att en polisbil stationeras på en plats inte meddelas till LKC?
Ja det händer att bilar befinner sig på en plats men inte meddelat LKC. Det är inte populärt, men av olika anledningar händer det.
Men är den tanken mer trolig än att hundföraren faktiskt uppfattar ett hot från Brutus? Jag kan ju bara tala för mig själv, men hade det kommit en arg hund i den storleken mot mig så hade jag tolkat det som en hotfull situation.
Jag tycker era resonemang och tankegångar både är verklighetsfrånvarande, förutfattade och långsökta. Jag tror sanningen ligger mycket närmare än tesen ni arbetar efter.
Att skjuta en hund utan en korrekt anledning och därmed riskera både straff och jobb. Det känns så otroligt orimligt att riskera detta för att en hund står ivägen... Jag förstår helt ärligt inte hur man ens kan se det som ett möjligt scenario...