2012-09-18, 22:27
Medlem
Efter att ha LUSTLÄST åklagarens underlag för sitt beslut är saken given. Det blir ingen ny polisutredning om det inte tillkommer nya vittnen. Och då menar jag nya vittnen som sett den viktiga delen av det denna tråden handlar om, skjutningen. Allt annat är ovidkommande för åklagaren beslut.

Och, ja, jag tror att polismannen också vrider på sanningen. Han kanske inte tog det bästa beslutet men saker och ting händer. Ibland, som detta, kan juridiken inte döma. Acceptera det eller bli en rättshaverist.
Citera
2012-09-18, 22:27
Medlem
Optirocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tinaslut
Inte så otroligt ändå... Det kan ju tänkas att skytten av tidigare erfarenheter när han överreagerat har kommit underfund med att nödbegreppet kan användas till mycket. Dessutom var ju varken grannarna eller kollegorna inne i trädgården när skottet föll.

Är det förresten normalt att det faktum att en polisbil stationeras på en plats inte meddelas till LKC?
Ja det händer att bilar befinner sig på en plats men inte meddelat LKC. Det är inte populärt, men av olika anledningar händer det.

Men är den tanken mer trolig än att hundföraren faktiskt uppfattar ett hot från Brutus? Jag kan ju bara tala för mig själv, men hade det kommit en arg hund i den storleken mot mig så hade jag tolkat det som en hotfull situation.

Jag tycker era resonemang och tankegångar både är verklighetsfrånvarande, förutfattade och långsökta. Jag tror sanningen ligger mycket närmare än tesen ni arbetar efter.

Att skjuta en hund utan en korrekt anledning och därmed riskera både straff och jobb. Det känns så otroligt orimligt att riskera detta för att en hund står ivägen... Jag förstår helt ärligt inte hur man ens kan se det som ett möjligt scenario...
Citera
2012-09-18, 22:30
Medlem
Optirocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uffelida
från ägarens facebook:

"Ni som mår bra av att skicka massa skit till mig i privata medelanden.. som kallar mig för jävla kärring.. korkad... att det var bra att polisen sköt vår hund.. hund jävelen osv.. skriv det öppet i stället om ni vågar.. kan man inte stå för vad man tycker ska man inte skriva heller! Adrita Mariam Hyder.. skriv öppet här istället om du har något du vill säga!!"

"Min son lyssnar till minsta ljud på kvällen.. vaknar med mardrömmar, rädd att någon ska komma för att skada oss!
Jag tröstar, lugnar och håller om.. inte bryr sig någon myndlighet om detta lilla barna hjärta som ligger och gråter på nätterna.. "...."Jag vet att du läser detta! Stå för att du gjorde fel istället för att blå ljuga och sedan gömma dig! Du har tagit något från oss.. då syftar jag inte på hunden..."

Priset denna familj får betala för myndigheternas flathet är högt!

Vilket ytterligare skulle kunna vrida upp vreden...
Citera
2012-09-18, 22:31
Medlem
tinasluts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Optiroc
Ja det händer att bilar befinner sig på en plats men inte meddelat LKC. Det är inte populärt, men av olika anledningar händer det.

Men är den tanken mer trolig än att hundföraren faktiskt uppfattar ett hot från Brutus? Jag kan ju bara tala för mig själv, men hade det kommit en arg hund i den storleken mot mig så hade jag tolkat det som en hotfull situation.

Jag tycker era resonemang och tankegångar både är verklighetsfrånvarande, förutfattade och långsökta. Jag tror sanningen ligger mycket närmare än tesen ni arbetar efter.

Att skjuta en hund utan en korrekt anledning och därmed riskera både straff och jobb. Det känns så otroligt orimligt att riskera detta för att en hund står ivägen... Jag förstår helt ärligt inte hur man ens kan se det som ett möjligt scenario...

Det kan ju vara så att hundföraren av olika anledningar inte var riktigt vid sina sinnens fulla bruk vid tillfället. Vare sig det berodde på en adrenalinkick eller ngt annat.
Citera
2012-09-18, 22:33
Medlem
Citat:
1. Men är den tanken mer trolig än att hundföraren faktiskt uppfattar ett hot från Brutus? Jag kan ju bara tala för mig själv, men hade det kommit en arg hund i den storleken mot mig så hade jag tolkat det som en hotfull situation.

2. Att skjuta en hund utan en korrekt anledning och därmed riskera både straff och jobb. Det känns så otroligt orimligt att riskera detta för att en hund står ivägen... Jag förstår helt ärligt inte hur man ens kan se det som ett möjligt scenario...

1. har för mig att du i tidigare inlägg svarat att du inte har någon kunskap eller erfarenhet av hundar. En hundförare är utbildad. Du kan inte identifiera dig med honom.

2. Utan vittnen- trodde han- så riskerade han heller ingenting. Man får ju lov att bli rädd, och utan vittnen kan man brodera också. Men nu råkade det finnas ett vittne. Surprise?
Citera
2012-09-18, 22:35
Bannlyst
Citat:
Man måste vara antingen polis eller riktigt korkad för att tro polismannens historia.
Kan inte se det på annat vis..
Citera
2012-09-18, 22:36
Medlem
Citat:

Du är rent av elak.

Sympati med hundföraren har du, men när du ska ta den drabbades perspektiv så hittar du bara anledningar för henne att ljuga.

Har du varken barn eller hund, så har du mycket kvar i livet innan du kan tala om att förstå vad verklighet är.
Citera
2012-09-18, 22:37
Medlem
tinasluts avatar
Citat:
Du är rent av elak.

Sympati med hundföraren har du, men när du ska ta den drabbades perspektiv så hittar du bara anledningar för henne att ljuga.

Har du varken barn eller hund, så har du mycket kvar i livet innan du kan tala om att förstå vad verklighet är.

Nej, jag tvivlar på att många av familjens antagonister i denna tråd har vare sig barn eller husdjur. Dessutom har de förmodligen ett rätt torftigt känsloliv.
Citera
2012-09-18, 22:38
Bannlyst
Citat:
Det är inte synd om honom på något sätt(innan det kommer nån jämförelse med förintelsens offer)
Citera
2012-09-18, 22:39
Medlem
Optirocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tinaslut
Det kan ju vara så att hundföraren av olika anledningar inte var riktigt vid sina sinnens fulla bruk vid tillfället. Vare sig det berodde på en adrenalinkick eller ngt annat.

Det kan vara så. Det känns dock väldigt långsökt att ett sådant beteende skulle tas i försvar av andra poliser och dess myndighet. Vem vill ha en instabil kollega menar du?
Citera
2012-09-18, 22:40
Medlem
Citat:

För mig förefaller ägaren ha ett starkt rättspatos.

Och alla dina hypoteser om orsaker till att ljuga, får intet fäste.

Men man dömer kanske andra efter sig själv, eller sina kompisar?
Citera
2012-09-18, 22:41
Medlem
Optirocs avatar
Citat:
Du är rent av elak.

Jag diskuterar inte känslor. Jag diskuterar fakta.
Att folk skriver elaka inlägg till ägarinnan och att barnen är rädda förändrar knappast det som hände, hur det hände eller varför det hände. Och det är mig veterligen det vi diskuterar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in