Citat:
Ursprungligen postat av Lustmord666
Men frågan var ju trovärdigheten på den osannolika historien, där han upplevde både det ena och det andra som inte skedde i verkligheten.
Hade historien varit osannolik hade åklagaren åtalat polismannen.
Citat:
Ursprungligen postat av Lustmord66
Hur kan du få det till korrekta grunder när kulans vinkel inte bevisar något? Bristen på övrig bevis var ju pga att man vägrade dokumentera det hundägarinnan vill visa stödde hennes version
Hundägaren är nog inte kapabel att bedöma vad som är tjänligt som bevis, och alla som åtgärder många med dig tycker att dom borde ha utfört hade inte bevisat något. Därför gjorde man dom inte, och det var åklagaren som också gjorde denna bedömning då han lade ened ärendet och hävde alla besluten.
Citat:
Blod och ev. hjärnsubstans på marken, märken efter hundklor i marken efter den "tumultartade kampen" vid källartrappan eller snarare bristen på sådana. Hon bad ju om det samma dag, då var de inte borta än.
Om flera andra personer rört sig i den tumultaratade situation som polismannen beskriver är det närmast omöjligt att utläsa något av detta som jag ser det. Uppenbarligen också utredande instans i detta ärende. Sådana spår kan dessutom försvinna på några timmar. Det kan krävas att man spärrar av hela gården och ställer upp vaktande poliser där i väntan på tekniker, något som är rimligt vid morde eller liknande, inte vid en skadegörelse(därmed inte sagt att jag inte förstår ägarens frustration). Polisen har regler att följa på hur mycket resurser man får lägga på att utreda olika ärenden.
Citat:
Ja, du påstod att det bevisade, men när jag sa att det inte gjorde det så hänvisade du till åklagaren utan att komma med några argument för ditt påstående.
Du är endast ute efter att provocera.
Citat:
Ursprungligen postat av Lustmord666
Är du dum på riktigt? En repris: Hur tror du vinkeln blir om hunden står på 5 meters avstånd med sänkt huvud och nosen nere i marken? När hunden sänker huvudet så gör han det genom att sänka halsen, comprende? När han har nosen i marken har han också vinklat huvudet. Alltså sänkt hals och vinklat huvud, om du inte begriper är du lika dum som micro113.
Ska kulan gå så långt ned i kroppen måste hunden nästan ligga ned för att en sån bana skall uppstå på såpass långt håll, som jag ser det är det inte sannolikt. Micro har beskrivit detta på ett sakligt och mycket bra sätt anser jag.
Citat:
Därför att hundägaren kräver det, för att hon har gjort en anmälan.
Nu funkar det inte så att man kan kräva att allehanda åtgärder skall företas. Vi måste ha lagstöd och en rimlig grund för att göra dom också.
Citat:
Jag ville höra den från dig, om du kunde komma ihåg vad du hade sagt.
Poängen med den historien var att en hund kan utgöra fara för andra, trots att den bara agerar naturligt. Det är ägarens ansvar att se till att den inte ställer till olägenhet iaf. Det hade den sannerligen gjort i detta fall då dom som bodde i huset knappt tordes gå ut för dom var rädda att bli anfallna. Hunden anföll oss också men vi backade. Vi ringde då dit en hundförare som försökte lugna den, köra bort den, fånga in den. Inget funkade. Pepparsprayen gjorde att den backade från anfall, men den lämnade inte platsen, och den anföll iaf besinningslöst när man gick nära. Tillslut sköt min kollega den för inget annat fanns att göra.
länk till inägget btw:
https://www.flashback.org/sp38520052