Citat:
Ursprungligen postat av Optiroc
Tro mig, vi får ta skit. Att ta emot spottloskor i ansiktet och smällar skall tydligen bara accepteras. Men när vi kommer till risken att skadas på ett sätt där men för livet finns på agendan. Då tycker jag att vi ska fortsätta ha rätt att freda oss.
Det ska fan inte accepteras att ta spottloskor och smällar men det ska inte heller behöva leda till dödligt våld eller mer våld än det krävs för att få stopp på personen.
Och vad menar du med men för livet? Några ärr? Hundrädd för resten av livet?
Hundar är sjukt enkla varelser att hantera om dom inte är tränade till att vara aggressiva som tex polisens hundar.
Min hund kan när han blir osäker eller överrumplad låta och se mycket farlig ut men visar man honom att man inte är ett hot så mjuknar han direkt. Så agerar alla hundar som är friska i psyket.
Att backa två steg bakåt och kanske till och med vända ryggen till avväpnar 99,9% av alla hundar då den inte längre ser dig som ett hot. Resterande 0,1% av hundarna viker garanterat av med hjälp av pepparspray tillräckligt länge för att man ska kunna backa ur situationen och göra en sakligare bedömning av situationen. Hundar är mycket enkla varelser att hantera, människor är mycket mer oberäkneliga.