2012-08-06, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fast det kan du inte kräva, vårt samhälle ger inte kriminella fri lejd för att de springer in på en privat tomt.

Vi vill inte ha det så heller.

Lite vanligt sunt bondförnuft hade inte skadat. Jag är kriminell om jag pinkar i en buske eller pallar ett päron också. Att ta in en hund på en privat tomt ... ??
Citera
2012-08-06, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uffelida
Och du ska vara polis? Bevare mig väl, det får bli ett 4 m högt staket runt min tomt, ifall du skulle vara ute på tjuvjakt.

Nu har jag missat något. Har den här högst 20 år gamla människa påstått att han/hon/hen/whatever är polis? (IaKSakkaH) Herregud...
Citera
2012-08-06, 14:44
Medlem
tinasluts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av policlown
Men faktum kvarstår ett antal punkter på öå Mats beslut utfördes aldrig av Polismyndigheten och han brydde sig inte om det.

Är nog inte relevant. Det handlade ju om nöd...
Citera
2012-08-06, 14:45
Medlem
Citat:
Trigger-happy ung i tjänst hundföraren misslyckades alltså döda hunden, han misslyckades dessutom ta reda på om hunden verkligen var död och han misslyckades ta fast den han spårade.

Låter verkligen som en stjärna !

Fast du glömmer att det var Brutus fel att han inte lyckades spåra ifatt det han eventuellt spårade..
Citera
2012-08-06, 14:46
Medlem
Citat:

Men faktum kvarstår ett antal punkter på öå Mats beslut utfördes aldrig av Polismyndigheten och han brydde sig inte om det.

Antagligen så föll misstanken innan dessa punkter genomförts. Eller så har de genomförts men du har ingen kännedom om det. Eller så är det bara en enda stor mörkläggning alltihop!
Citera
2012-08-06, 14:47
Medlem
tinasluts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ojiga
Nu har jag missat något. Har den här högst 20 år gamla människa påstått att han/hon/hen/whatever är polis? (IaKSakkaH) Herregud...

Han tycks inbilla sig att han är både polis och jurist, allt i ett. Men så illa kan det väl knappast vara?

Minns någon vad som skrevs tidigare om att intagningskraven nu ändrats till polisskolan? Nu kan man påbörja utbildningen vid 18 års ålder och vara färdig polis med genomgången aspirantutbildning innan man fyllt 21. Så kanske ändå...
Citera
2012-08-06, 14:48
Bannlyst
Citat:

Ni skogstokiga och rabiata hundkramare kan sluta dra slutsatser utifrån vad jag skrivit. Jag är INTE polis. Jag hatar dock inte polisen som ni muppar gör, jag anser inte att en polisman liv/hälsa är mindre värt än en hunds och jag är vän av lag och ordning. Prova på det vetja, det är riktigt trevligt

Sen är jag över 30 år gammal.
Citera
2012-08-06, 14:50
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Nu har ju den Lustiga låssaschefen sagt till tidningarna att myndigheten ringt Djurambulansen.

Hur många procent får du?

http://mobil.hd.se/hoganas/2012/07/23/polisen-skot-hund-i-tradgard/

Säger han? Jag läser något annat:

Citat:
Lars Lust uppger att poliserna försökte ordna fram en djurambulans.

Det gick tyvärr inte och därför fick familjen själv transportera hunden, säger han.

Det gick inte. Betyder det att de helt enkelt inte fick tag på någon?

Vilka är poliserna? De som kommer till trädgården efter hundföraren - han fortsätter ju jakten - eller är det personalen på LKC? Kallar man LKC för "poliserna"?
Citera
2012-08-06, 14:50
Medlem
policlowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swequim
Antagligen så föll misstanken innan dessa punkter genomförts. Eller så har de genomförts men du har ingen kännedom om det. Eller så är det bara en enda stor mörkläggning alltihop!

Dom har inte genomförts jag har postat bilder om det i tråden. Bör finnas för allmän beskådan om inte någon moderator ansett det vara skräp och raderat. Ja det raderas rätt friskt i denna tråden, undra varför?
Citera
2012-08-06, 14:56
Medlem
Citat:
jag anser inte att en polisman liv/hälsa är mindre värt än en hunds

Nej det gör inte vi heller, men till skillnad från dig så anser vi det inte heller vara ok att en polis stormar in på någons tomt och skadeskjuter en familjs hund bara för att han kände sig lite rädd. Hade han inte haft pistol hade han löst situationen på ett alternativt sätt, det är det som är kärnan..

har fö övrigt många bekanta som är poliser, lygn samlade och kompetenta och dom har liknande åsikter om en del av de unga vilda vestern poliser som vällt ut från PHS på senare år där konsten att dra och skjuta snabbt i vissa fall tycks vara överordnat allt annt.

Vi har helt enkelt fått för många skjutglada poliser.. det har blivit slentrian att dra sin pistol..och det är allvarligt det borde tom du inse om du nu är så mogen som du själv påstår, alt saknar du självkritik.
Citera
2012-08-06, 15:00
Medlem
Citat:
Dom har inte genomförts jag har postat bilder om det i tråden. Bör finnas för allmän beskådan om inte någon moderator ansett det vara skräp och raderat. Ja det raderas rätt friskt i denna tråden, undra varför?

Som jag inledde med. Hela ärendet lades ner då det inte längre fanns skäl att gå vidare... Men visst kan det vara en konspiration!
Citera
2012-08-06, 15:00
Medlem
Citat:

Ber om ursäkt om jag drog förhastade slutsatser. My mistake. Tack!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in