2012-08-03, 00:55
Medlem
Optirocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tinaslut
Det inebär alltså att man kan vara färdig polis med genomgången aspiranttid innan man fyllt 21 år?
Du måste fyllt 20 år det kalenderåret som du påbörjar utbildningen.
Citera
2012-08-03, 00:55
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tinaslut
Låt mig då fråga dig varför du är så intresserad av att locket läggs på. Ser du något fel i att myndigheternas agerande granskas? Exempel på vad som finns att utreda? Jag besvarade denna fråga i mitt föregående svar till dig. Vad som framkommer under resans gång kan jag givetvis inte förutse just nu.

Självklart har jag en personlig åsikt i frågan. Jag tycker att det är för jävligt att någon skjutit ihjäl en familjemedlem och den känslan förändras inte det minsta av att åklagaren valt att inte åtala. Men hade så ändå skett så hade utslaget säkerligen blivit ett frikännande då brott inte kunde styrkas. Så allt detta är egentligen irrelevant för sakfrågan. Kontentan är att en hundförare har skjutit ihjäl Brutus. Nu vill jag och många med mig ha klarhet i om detta var motiverat eller om hundföraren överreagerade.

Även om poliser också är människor och kan begå misstag, ha en dålig dag, vara bakfulla, frustrerade och ha alla möjliga andra orsaker till att inte fungera optimalt så är det ansvarsmässigt en särdeles skillnad på poliser och andra. Polísen har utrustats med möjlighen att bruka skarpladdade vapen i sitt arbete. Att skjuta ihjäl någon är oåterkalleligt. Något sådant får inte sopas under mattan bara för att en åklagare väljer att inte åtala.
Jag har bättre saker för mig än att älta fall där inget nytt framkommer och samma argument kommer fram i tusentals inlägg, om nåt nytt hade framkommit hade det varit en annan sak, är det så svårt att förstå?

Om det däremot börjar att hetsas mot en person, och indirekt dennes familj, som gör det poliser skall göra, dvs jaga brottslingar, då kan du lita på att jag kommer att se till att det görs en rejäl granskning kring hundägarinnan och hennes anhang som redan nu ägnar sig åt förtäckta dödshot och smutskastning.

Det känns som att hennes pack är på en jättelik egotripp och känner sig som nåt jävla medborgargarde, de känner ingen som helst empati med polismannen och dennes familj, bara för sig själva och sina hundar.

Ja, du skrev att ni "var i början av utredningen", dvs ni har ingenting.

P.S Ni kommer inte att ha nånting längre fram heller.
Citera
2012-08-03, 00:56
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klimvoro
Man skjuter inte en hund som morrar och skäller,är du blåst!
Det beror helt på situationen och hur trängd man är - samt om man har tillgång till skjutvapen eller inte.

Inte ens det stämmer förresten. Det beror på hur man uppfattar hunden vid närmare eftertanke - ena jägaren här på byn sköt sin egen hund i skogen när den fick spel, och då var ingen av dem direkt trängda, de sköt hunden på plats ändå.
Citera
2012-08-03, 00:56
Medlem
ArgaMongots avatar
Citat:
Man skjuter inte en hund som morrar och skäller,är du blåst!

Att hunden morrar och skäller betyder att den inte är lugn. Det kan tyda på att polisen blev attackerad. Eller så ljög polisen. Eftersom du hatar poliser så ser du bara ena möjligheten.
Citera
2012-08-03, 00:57
Medlem
tinasluts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Jag har bättre saker för mig än att älta fall där inget nytt framkommer och samma argument kommer fram i tusentals inlägg, om nåt nytt hade framkommit hade det varit en annan sak, är det så svårt att förstå?

Om det däremot börjar att hetsas mot en person, och indirekt dennes familj, som gör det poliser skall göra, dvs jaga brottslingar, då kan du lita på att jag kommer att se till att det görs en rejäl granskning kring hundägarinnan och hennes anhang som redan nu ägnar sig åt förtäckta dödshot och smutskastning.

Det känns som att hennes pack är på en jättelik egotripp och känner sig som nåt jävla medborgargarde, de känner ingen som helst empati med polismannen och dennes familj, bara för sig själva och sina hundar.

Ja, du skrev att ni "var i början av utredningen", dvs ni har ingenting.

P.S Ni kommer inte att ha nånting längre fram heller.

Att granska är inte att hetsa.
Citera
2012-08-03, 00:57
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Optiroc
Du måste fyllt 20 år det kalenderåret som du påbörjar utbildningen.
Nej, reglerna är ändrade. Numer gäller fyllda 18 år när utbildningen påbörjas.
Citera
2012-08-03, 00:58
Medlem
Optirocs avatar
Citat:
Om nån blåser huvudet av min hund när den backar då uppfattar jag det just så.Sen skiter jag i om vederbörande gått 4 terminer+varit aspirant i 6mån!Han har säkert viljat bli polis sen barnsben men denna klantskalle duger inte men han vill ändå fortsätta vara det.Alltså ljuger han för att kunna vara kvar,det är inte svårare än så!Du som verkar vara lite mer stilad hade säkerligen använt logik och tagit dig ur situationen men det gjorde inte vederbörande.Kan tänka mig att en del utav er flinar åt fanskapet när det kom fram vad det var för typ av hund!

Vem säger att det var så att hunden backade? Vad har hon att vinna på att stödja polismannens version? Jag bara undrar?

Jag har dock väldigt svårt att tro att polismannen valde att skjuta en backande hund, bara för att, eller vadå?
Citera
2012-08-03, 01:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det beror helt på situationen och hur trängd man är - samt om man har tillgång till skjutvapen eller inte.

Inte ens det stämmer förresten. Det beror på hur man uppfattar hunden vid närmare eftertanke - ena jägaren här på byn sköt sin egen hund i skogen när den fick spel, och då var ingen av dem direkt trängda, de sköt hunden på plats ändå.
Vad är det för jävla skitsnack.Han jobbar med hundar!Kan han inte bestämma sig om hunden har huggit efter honom eller ej?Uppfattat Vilket skenheligt pucko!
Citera
2012-08-03, 01:01
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Begriper du inte att hon ej tror på polisen!Kvinnan i fråga är den trovärdige.Han är bara polis inte Gud!
Jag skrev att jag trodde att hon bara lyssnar på den yrvakna kvinnan, ja.
Citera
2012-08-03, 01:04
Medlem
tinasluts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Jag skrev att jag trodde att hon bara lyssnar på den yrvakna kvinnan, ja.

Vilket är fel. Men jag gör givetvis en egen bedömning om vem jag upplever som mest trovärdig. Då försöker jag att vara så nyanserad som möjligt även om jag känner på samma sätt som många som uttrycker sig mera drastiskt i frågan...

Det är ju samma sak med en polis. Han får inte lösa en tjänsteuppgift utifrån personliga fördomar eller åsikter. Eller hur?
Citera
2012-08-03, 01:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ArgaMongot
Att hunden morrar och skäller betyder att den inte är lugn. Det kan tyda på att polisen blev attackerad. Eller så ljög polisen. Eftersom du hatar poliser så ser du bara ena möjligheten.
Att det inte finns en enda skada trots att det hela tog ett tag TYDER PÅ ATT DET INTE ALLS HAR VARIT DEN FARAN SOM PÅSTÅS!Det är det mest troliga!Igen, vad jag tycker om polisen är en sak,men jag köper inte detta trams!
Citera
2012-08-03, 01:05
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Vad är det för jävla skitsnack.Han jobbar med hundar!Kan han inte bestämma sig om hunden har huggit efter honom eller ej?Uppfattat Vilket skenheligt pucko!
Vem har sagt att han tvekar på den punkten?

Det är ju du som sitter och fantiserar ihop en massa bara, du har inte susning om vad polisen egentligen sagt.

Och vad han har sagt och inte sagt har väl knappast någon relevans för inlägget du citerade - det avhandlas inte i det alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in