Flashback bygger pepparkakshus!
2012-07-27, 22:30
Medlem
klockan123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Penardim
Nej, du babblade om Hockeyförbundet som är nåt helt annat än Hockeyligan!

Och så blandar du in Allsvenskan igen, jävla mupp! Västerås spelade i ELITSERIEN när de blev utkickade ur Hockeyligan men inte Elitserien

Det finns vissa lag i Hockeyligan som bestämmer agendan och bland dom finns inte Rögle. Så länge Rögle håller käft och ser glada ut så händer inget men annars får småklubbar som Rögle veta att de lever. Det går inte att bråka med föreningar som t ex HV.
Är detta officiellt? I sådana fall vill jag gärna ha en källa på det. Säger inte att du har fel, men efter att du har tjatat så länge om det och idiotförklarat folk så tycker jag att krav på bevisning bör ställas.
Citera
2012-07-28, 02:16
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klockan123
Är detta officiellt? I sådana fall vill jag gärna ha en källa på det. Säger inte att du har fel, men efter att du har tjatat så länge om det och idiotförklarat folk så tycker jag att krav på bevisning bör ställas.
Tidigare har storklubbar som FBK och DIF haft mycket (relativt andra es-klubbar) inflytande i ishockeyförbundet men även i hockeyligan. Numera verkar det dock gå mer demokratiskt till väga.
Finns knappast källor på detta utan lita på oss.
Citera
2012-08-09, 23:32
Medlem
Gados avatar
Senaste, som jag förstår det, är att NHLPA har sagt att de kan spela under rådande avtal om inget nytt är på plats i september medan ligan säger att de kommer låsa ute spelarna om inget nytt är på plats i tid. Detta för att inte Fehr och spelarna ska kunna gå ut i strejk mitt i säsongen som vore en katastrof.

Fehr ledde nämligen spelarna inom MLB 94 där de gick ut i strejk mitt under säsongen, och efter det låser alltid ligor ut spelare under förhandlingar.
Citera
2012-08-10, 12:39
Medlem
Gados avatar
http://blogg.aftonbladet.se/perbjurman/2012/08/tyvarr-det-blir-lockout

Citera
2012-08-10, 12:51
Medlem
Fehr har nu uttalat sig att han på Tisdag (14/8) ska komma med ett motbud mot Bettmans inledande bud, som lades fram för en månad sedan. Varför han har väntat så länge med att komma med ett motbud är för mig en gåta, samt att det är värdefull tid som har slösats.

Kommer Bettman acceptera detta bud? Nej.
Både Fehr och Bettman är som sagt ett par riktiga tjurskallar som ska ha som dem vill, inga kompromisser.
Just nu är jag på Fehrs sida, då budet på 46/54 i Bettmans favör är ett skämt.
Att dem kommer forsätta spela under gällande avtal har Bettman redan dementerat. Så det är alltså en ny deal som måste till för att det ska bli något spel.

Det mest troliga, samt det mest logiska beslutet, är ju att dem möts på mitten, alltså 50/50. Inte sant? Men även detta kännns på något sätt ganska avlägset.

Så det kommer med största sannalikhet bli en lockout i början av säsongen (Okt/Nov). Men jag hoppas innerligt inte att det blir längre än så.
Citera
2012-08-10, 15:15
Medlem
Hoppas inte ligan är lika långsamma sen att komma med ett motbud på fehrs som kommer nästa vecka.Är dom riktiga intresserade att lösa det och mötas på mitten som det ofta blir på några veckor fram till 15e sep nu så går givetvis det,ägarna får ge sig på någon punkt samma för spelarna,istället för att det ska ta månader bara för det ska va så jävla tjurskalligt.Nästan så man hade velat ha nån kvinnlig förmedlare med för att bryta den testosteronstinniga tuppfäkningen lite.
Senast redigerad av popeye1 2012-08-10 kl. 15:23.
Citera
2012-08-10, 19:38
Medlem
Mikojans avatar
Självklart blir det NHL 12/13. Bettman kanske blir rik på strejker, men andra involverade börjar få nog.

NHL är störst för spelarna. Som nån sa i USA-teve i morse; dom spelar för rikskuponger bara för att vara med i NHL. Så skit i advokaterna.
Citera
2012-08-11, 20:10
Medlem
Kastanjeros avatar
Snacka om jävla Megalag vi kan få till Hemma-VM i sådant fall! Men det kommer ju iof alla andra också ha. Tråkigt dock för spelare som är nya i NHL eller i sitt livs form.
Citera
2012-08-11, 21:16
Medlem
perry2s avatar
Det blir ingen lock out.
Satsa på egne juniorer.
Citera
2012-08-11, 23:03
Medlem
steffeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popeye1
Hoppas inte ligan är lika långsamma sen att komma med ett motbud på fehrs som kommer nästa vecka.Är dom riktiga intresserade att lösa det och mötas på mitten som det ofta blir på några veckor fram till 15e sep nu så går givetvis det,ägarna får ge sig på någon punkt samma för spelarna,istället för att det ska ta månader bara för det ska va så jävla tjurskalligt.Nästan så man hade velat ha nån kvinnlig förmedlare med för att bryta den testosteronstinniga tuppfäkningen lite.

Motbud på tisdag, kommer vara ganska långt ifrån vad ligan vill ha det också men efter det vet man var man har varandra i ytterligheter och så kan man börja kompromissa. 15 september? Jo, tjena.
Citera
2012-08-12, 11:13
Medlem
hassehustlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kastanjero
Snacka om jävla Megalag vi kan få till Hemma-VM i sådant fall! Men det kommer ju iof alla andra också ha. Tråkigt dock för spelare som är nya i NHL eller i sitt livs form.

Tror du själv på att strejken håller i till April/Maj NÄSTA år?
Citera
2012-08-12, 14:20
Medlem
Kastanjeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hassehustler
Tror du själv på att strejken håller i till April/Maj NÄSTA år?
Har ingen koll på hur det ligger till, hörde bara att det skulle bli en strejk och den senaste varade ju hela säsongen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in