Flashback bygger pepparkakshus!
2012-07-27, 17:31
Medlem
vapor21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Penardim
Hv är ett lag drabbat, ett annat var Västerås som vid en tidigare lockout hade flera spelare i NHL medans övriga elitserielag antingen var utan egna spelare i NHL eller hade en enda. Då hittade de andra lagen på att det endast skulle tillåtas en ynka NHL-spelare i varje lag för att de själva inte kunde prestera fler än så.

Västerås valde då att spela med sina tre ändå för publikens skull och då svarade storklubbarna med att utestänga Västerås från Elitserieföreningen vilket i slutändan försatte Västerås i konkurs. Hade det varit en annan klubb likt HV71, Färjestad, Frölunda eller Djurgården så hade inget hänt. Såna öden händer bara småklubbar som Västerås, Malmö, Rögle osv. Den stora skandalen var att en annan elitserieföreningen valde också att spela med fler än en NHL-spelare men blev inte utestängda. Dessutom var de så fräcka att de själva röstade för att Västerås skulle uteslutas.

Vid nästa lockout tog elitserieföreningarna in hur många spelare de ville och plötsligt så riskerade ingen uteslutning, vilket även det är en stor skandal. Men så går det när några få storklubbar sätter alla regler.
Kallar du Västerås, Malmö och Rögle för småklubbar? Ett av de lagen spelar förfan i Elitserien och de andra två är två toppklubbar i Allsvenskan.
Citera
2012-07-27, 17:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vapor21
Kallar du Västerås, Malmö och Rögle för småklubbar? Ett av de lagen spelar förfan i Elitserien och de andra två är två toppklubbar i Allsvenskan.
Dom är småklubbar jämfört med de få lag som bestämmer 99% av allt i hockeySverige. back at you!
Citera
2012-07-27, 18:01
Medlem
vapor21s avatar
Citat:
Dom är småklubbar jämfört med de få lag som bestämmer 99% av allt i hockeySverige. back at you!
Säg mig vad klubbarna bestämmer? Trodde att det var Svenska Hockeyförbundet som bestämmer saker o ting. Sedan är det samma regler för klubbarna med elitlicens ES & AS.
Citera
2012-07-27, 20:24
Bannlyst
Citat:
Säg mig vad klubbarna bestämmer? Trodde att det var Svenska Hockeyförbundet som bestämmer saker o ting. Sedan är det samma regler för klubbarna med elitlicens ES & AS.
Det är inte mycket du vet tydligen, Elitserien har en egen grupp som bestämmer agendan. Nu minns jag inte exakt vad den kallar sig men det vet många här, så de får gärna påminna mig.

Hockeyförbundet bestämmer inte ett skit när det gäller Elitserien.
Citera
2012-07-27, 20:47
Medlem
vapor21s avatar
Citat:
Det är inte mycket du vet tydligen, Elitserien har en egen grupp som bestämmer agendan. Nu minns jag inte exakt vad den kallar sig men det vet många här, så de får gärna påminna mig.

Hockeyförbundet bestämmer inte ett skit när det gäller Elitserien.
Så du menar att denna "grupp" (jag vet inte om den existerar eller inte, så jag får lita på ditt ord) bestämmer regler kring en möjlig lockout och på så sätt bestämmer de indirekt över AS också? Så lät det på ditt första inlägg, där "småklubbarna" drabbades värst eftersom att allt typ gynnade stora klubbar och ES.
Jag kan väldigt mycket hockey, men har aldrig hört talas om detta. Men jag ska inte säga att detta stämmer, har som sagt bara aldrig hört detta och hockey är min passion.
Citera
2012-07-27, 20:48
Bannlyst
Citat:
Så du menar att denna "grupp" (jag vet inte om den existerar eller inte, så jag får lita på ditt ord) bestämmer regler kring en möjlig lockout och på så sätt bestämmer de indirekt över AS också? Så lät det på ditt första inlägg, där "småklubbarna" drabbades värst eftersom att allt typ gynnade stora klubbar och ES.
Jag kan väldigt mycket hockey, men har aldrig hört talas om detta. Men jag ska inte säga att detta stämmer, har som sagt bara aldrig hört detta och hockey är min passion.
Du är ju helt otrolig! Du påstår att du har hockey som passion och så vet du inte ens om Elitserieföreningen som bestämmer allt gällande elitserien? Håll dig till fickpingis!
Citera
2012-07-27, 20:50
Medlem
Blurgarens avatar
Penardium menar väl att vissa klubbar som FHC, HV71, FBK har mer inflytande än andra klubbar när beslut tas.
Citera
2012-07-27, 20:51
Medlem
vapor21s avatar
Citat:
Du är ju helt otrolig! Du påstår att du har hockey som passion och så vet du inte ens om Elitserieföreningen som bestämmer allt gällande elitserien? Håll dig till fickpingis!
Det jag inte förstår är hur deras beslut kan påverka AS negativt. Och även Rögle, de spelar förfan i ES och har samma förutsättningar som Timrå, Växjö, AIK och övriga lag i serien. Förstår inte hur du kan bli så arg när jag skrev att jag inte sa att det inte existerade, skrev att jag inte visste om det. Sry bro'.
Citera
2012-07-27, 21:06
Bannlyst
Citat:
Det jag inte förstår är hur deras beslut kan påverka AS negativt. Och även Rögle, de spelar förfan i ES och har samma förutsättningar som Timrå, Växjö, AIK och övriga lag i serien. Förstår inte hur du kan bli så arg när jag skrev att jag inte sa att det inte existerade, skrev att jag inte visste om det. Sry bro'.
Vadå AS? Hade du så mycket koll som du påstår så hade du fattat att detta handlade om när Västerås spelade i ELITSERIEN. Och nej, Rögle har absolut inte lika mycket inflytande som Färjestad och HV osv. Om du tror det så kan du inte svensk elithockey. Tror du också att hockeyförbundet styr över Elitserien och Allsvenskan så kan du inte heller ett skit om svensk elithockey.
Citera
2012-07-27, 21:16
Bannlyst
Svenska Hockeyligan!

Så hette de jag pratar om. Svenska Hockeyliganska, som företrädare för elitserieföreningarna, tillvarata gemensamma sportsliga och kommersiella intressen och hanterar bland annat radio- och TV-rättigheter samt ett antal för föreningarna gemensamma huvudsponsorskap.

Beträffande de sportsliga frågorna skall Svenska Hockeyligan AB verka för en långsiktig stark svensk elitishockey (elitserie, landslag, övriga förbundsserier och elitjuniorverksamhet). Den totala omsättningen uppgår till ca 120 mkr.

Allt det fetade blev Västerås fråntagna bara för att de hade varit så framgångsrika att de hade fler än en spelare i NHL. Mygel på hög nivå från Färjestad och gänget gjorde att de röstade bort Västerås och konkursen var omöjlig att undvika. Därför ska det endast tillåtas en enda spelare per lag från NHL, annars visar de sitt riktiga (vidriga) ansikte åter igen!
Citera
2012-07-27, 21:22
Medlem
vapor21s avatar
Citat:
Svenska Hockeyligan!

Så hette de jag pratar om. Svenska Hockeyliganska, som företrädare för elitserieföreningarna, tillvarata gemensamma sportsliga och kommersiella intressen och hanterar bland annat radio- och TV-rättigheter samt ett antal för föreningarna gemensamma huvudsponsorskap.

Beträffande de sportsliga frågorna skall Svenska Hockeyligan AB verka för en långsiktig stark svensk elitishockey (elitserie, landslag, övriga förbundsserier och elitjuniorverksamhet). Den totala omsättningen uppgår till ca 120 mkr.

Allt det fetade blev Västerås fråntagna bara för att de hade varit så framgångsrika att de hade fler än en spelare i NHL. Mygel på hög nivå från Färjestad och gänget gjorde att de röstade bort Västerås och konkursen var omöjlig att undvika. Därför ska det endast tillåtas en enda spelare per lag från NHL, annars visar de sitt riktiga (vidriga) ansikte åter igen!
Men var det inte Hockeyligan jag nämnde?! ES-lagen får betydligt mycket mer i avtalspengar än AS-lagen pga olika avtal. Men där får ju Rögle lika mycket som FBK och HV. Det var det jag menade, Rögle drabbas inte värre där än andra ES-lag. Och AS-lagen har inte med det avtalet att göra ens då de har ett eget. Så, nu har vi klarat upp det.

Och förresten, jag kan mycket hockey, dock inte sådant kring vilka som bestämmer vad då jag är 19 år och inte intresserat mig kring sådant förrens sista året. Vilken 15-åring sitter och läser nyheter som gäller nya avtal för klubbarna? Jag lovar dig att man skiter i det då man ändå inte förstår helheten i det. Jag tror helt enkelt att vi missförstod varandra i början.
Citera
2012-07-27, 22:17
Bannlyst
Citat:
Men var det inte Hockeyligan jag nämnde?! ES-lagen får betydligt mycket mer i avtalspengar än AS-lagen pga olika avtal. Men där får ju Rögle lika mycket som FBK och HV. Det var det jag menade, Rögle drabbas inte värre där än andra ES-lag. Och AS-lagen har inte med det avtalet att göra ens då de har ett eget. Så, nu har vi klarat upp det.

Och förresten, jag kan mycket hockey, dock inte sådant kring vilka som bestämmer vad då jag är 19 år och inte intresserat mig kring sådant förrens sista året. Vilken 15-åring sitter och läser nyheter som gäller nya avtal för klubbarna? Jag lovar dig att man skiter i det då man ändå inte förstår helheten i det. Jag tror helt enkelt att vi missförstod varandra i början.
Nej, du babblade om Hockeyförbundet som är nåt helt annat än Hockeyligan!

Och så blandar du in Allsvenskan igen, jävla mupp! Västerås spelade i ELITSERIEN när de blev utkickade ur Hockeyligan men inte Elitserien

Det finns vissa lag i Hockeyligan som bestämmer agendan och bland dom finns inte Rögle. Så länge Rögle håller käft och ser glada ut så händer inget men annars får småklubbar som Rögle veta att de lever. Det går inte att bråka med föreningar som t ex HV.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in