Citat:
Ursprungligen postat av Penardim
Svenska Hockeyligan!
Så hette de jag pratar om. Svenska Hockeyliganska, som företrädare för elitserieföreningarna, tillvarata gemensamma sportsliga och kommersiella intressen och hanterar bland annat radio- och TV-rättigheter samt ett antal för föreningarna gemensamma huvudsponsorskap.
Beträffande de sportsliga frågorna skall Svenska Hockeyligan AB verka för en långsiktig stark svensk elitishockey (elitserie, landslag, övriga förbundsserier och elitjuniorverksamhet). Den totala omsättningen uppgår till ca 120 mkr.
Allt det fetade blev Västerås fråntagna bara för att de hade varit så framgångsrika att de hade fler än en spelare i NHL. Mygel på hög nivå från Färjestad och gänget gjorde att de röstade bort Västerås och konkursen var omöjlig att undvika. Därför ska det endast tillåtas en enda spelare per lag från NHL, annars visar de sitt riktiga (vidriga) ansikte åter igen!
Men var det inte Hockeyligan jag nämnde?! ES-lagen får betydligt mycket mer i avtalspengar än AS-lagen pga olika avtal. Men där får ju Rögle lika mycket som FBK och HV. Det var det jag menade, Rögle drabbas inte värre där än andra ES-lag. Och AS-lagen har inte med det avtalet att göra ens då de har ett eget. Så, nu har vi klarat upp det.
Och förresten, jag kan mycket hockey, dock inte sådant kring vilka som bestämmer vad då jag är 19 år och inte intresserat mig kring sådant förrens sista året. Vilken 15-åring sitter och läser nyheter som gäller nya avtal för klubbarna? Jag lovar dig att man skiter i det då man ändå inte förstår helheten i det. Jag tror helt enkelt att vi missförstod varandra i början.