Flashback bygger pepparkakshus!
2012-07-25, 19:51
Medlem
havreees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
En lockout innebär att arbetsgivaren utestänger arbetarna från arbetsplatsen - du betalar alltså ingen lön till de anställda så länge det är lockout. Spelarna får inga löner - klubbarna får å sin sida inga intäkter från matcherna.

Va? Jag pratade om elitserieklubbarna
Citera
2012-07-25, 23:55
Medlem
Ms.Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swdrdz
Kommer aldrig att hända att det blir Lockout. Har svårt att se vissa nhl-klubbar överleva en lockout ekonomiskt.

Dessutom skulle en lockout fucka upp alla europeiska ligor totalt om spelare ska komma/gå mitt under säsongen.

Vart var du säsongen 04/05?

När det gäller Frölunda spelade de in alla pengarna till spelarna på att fylla Skandinavium fram till och med final. De gick dessutom sjukt mycket plus ekonomiskt efter den säsongen. De pengarna har de tyvärr bränt på skit nu, träskallar. Hursomhelst spelas pengarna till spelarnas löner in eftersom fler åskådare vill se hemvändande NHL-proffs än den vanliga elitserielunken. Påverkar dock bara Frölunda marginellt som snittar 9-10 000 åskådare per match i vilket fall.

Och för övrigt, någon sa att det skulle bli skoj att se Silfverberg vid eventuell lockout. Oroa dig inte, honom lär du se i elitserien innan nästa säsong är slut ändå. Han kommer inte platsa i NHL.

Personligen ser jag fram emot att se Daniel Alfredsson, han är kung.
Citera
2012-07-26, 03:13
Medlem
steffeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ms.S
Vart var du säsongen 04/05?

När det gäller Frölunda spelade de in alla pengarna till spelarna på att fylla Skandinavium fram till och med final. De gick dessutom sjukt mycket plus ekonomiskt efter den säsongen. De pengarna har de tyvärr bränt på skit nu, träskallar. Hursomhelst spelas pengarna till spelarnas löner in eftersom fler åskådare vill se hemvändande NHL-proffs än den vanliga elitserielunken. Påverkar dock bara Frölunda marginellt som snittar 9-10 000 åskådare per match i vilket fall.

Och för övrigt, någon sa att det skulle bli skoj att se Silfverberg vid eventuell lockout. Oroa dig inte, honom lär du se i elitserien innan nästa säsong är slut ändå. Han kommer inte platsa i NHL.

Personligen ser jag fram emot att se Daniel Alfredsson, han är kung.

Det började ju bra.
Citera
2012-07-26, 14:48
Bannlyst
Blir det strejk så ska MAX en spelare tillåtas från NHL i varje lag! Skandalen för några år sen kommer aldrig glömmas!
Citera
2012-07-26, 14:51
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Penardim
Blir det strejk så ska MAX en spelare tillåtas från NHL i varje lag! Skandalen för några år sen kommer aldrig glömmas!

Vilken skandal?
Citera
2012-07-26, 15:57
Medlem
Ms.Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av steffeG
Det började ju bra.
Om du menar att början på den säsongen var lite knagglig så är det ok, med tanke på att Frölunda slog rekord i poäng ner till tvåan när säsongen var slut

Citat:
Ursprungligen postat av Penardim
Ujujujuj, kan detta vara ett HV-fan?

Minns kommentaren från ett Modofan i början av lockouten sist; "Man behöver inte ens gravera bucklan i år, det är bara att gjuta in Modo hockey" höhöhö, ger mig fortfarande ett gott skratt att se det klippet.
Citera
2012-07-26, 20:31
Medlem
Keysors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Vilken skandal?
HV missade slutspel.
Citera
2012-07-27, 10:02
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keysor
HV missade slutspel.

Igen.. Vilken skandal? Att dom valde att sent ta in lockout spelare och då fick ta bottenskrapet var ju ingen skandal och att deras trupp var för svag den säsongen var inte heller någon skandal sett på dom spelare som kom till lagen.

Det som kanske skulle kunna räknas som skandal är ju att man såpass sent tog in spelare och att man valde en mellanväg men det har ju mer med HV att göra än att lockoutspelare fanns tillgängliga.
Citera
2012-07-27, 10:17
Medlem
vapor21s avatar
Jag instämmer i att max 1 NHL-spelare i varje trupp. Lockouten kommer inte vara en hel säsong och tar man in en massa stjärnor som lämnar mitt i säsongen kan det äventyra klubbarnas ekonomi.

Och sedan skulle nog en sådan regel gynna mitt lag (Växjö Lakers) eftersom att vi inte har någon anknytning till svenska spelare där borta. Men Evertsson skulle säkert kunna få fram några namnkunniga ändå, kanske inte svenska dock.
Citera
2012-07-27, 10:30
Avstängd
perry2s avatar
Tror inte på lockout. Ägarna är rädda om varumärket, det borde NHLPA också vara trots att de vill krama ur varenda dollar. På lång sikt kan spelarna få mer i en liga med större publikt intresse.

NHL har minst tre sporter före sig i intresse en lockout ger sämre utgångsläge att bygga för att öka intresset. Nu menar jag USA inte Canada där intresset är mycket stort men pengarna mindre.
Ägarnas åsikt att spelalönerna skall minska till under 50% av omsättningen är bra för att ge pengar till annan utveckling.
Många arenor behöver uppgraderas, jag menar inte bli större men modernare och ha mer att erbjuda för lagom hockeyintresserade när man betalar 100 dollar för en biljett.
Citera
2012-07-27, 14:04
Medlem
lowdesertpunks avatar
Ja förra gången gick det inget vidare för Hv när det var lockout. Det beror väl mest på att vi hade en sportchef med noll koll på NHL. Plus att vi inte hade några egna produkter att plocka hem.

Eriksson, Malhotra, McCabe, Cheechoo, Boucher var inget vidare så här i efterhand

Därimot tror jag vi är en få klubbar som skulle klara av en lockout ekonomiskt iår.

Tedenby, Pettersson, Ullström, Hjalmarsson. Sen kan jag tänka mig att vi jagar resterande småländska spelarna som OEL, Franzen, Karlsson osv.

Så bring it on
Citera
2012-07-27, 17:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Vilken skandal?
Hv är ett lag drabbat, ett annat var Västerås som vid en tidigare lockout hade flera spelare i NHL medans övriga elitserielag antingen var utan egna spelare i NHL eller hade en enda. Då hittade de andra lagen på att det endast skulle tillåtas en ynka NHL-spelare i varje lag för att de själva inte kunde prestera fler än så.

Västerås valde då att spela med sina tre ändå för publikens skull och då svarade storklubbarna med att utestänga Västerås från Elitserieföreningen vilket i slutändan försatte Västerås i konkurs. Hade det varit en annan klubb likt HV71, Färjestad, Frölunda eller Djurgården så hade inget hänt. Såna öden händer bara småklubbar som Västerås, Malmö, Rögle osv. Den stora skandalen var att en annan elitserieföreningen valde också att spela med fler än en NHL-spelare men blev inte utestängda. Dessutom var de så fräcka att de själva röstade för att Västerås skulle uteslutas.

Vid nästa lockout tog elitserieföreningarna in hur många spelare de ville och plötsligt så riskerade ingen uteslutning, vilket även det är en stor skandal. Men så går det när några få storklubbar sätter alla regler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in