2012-08-27, 23:53
Medlem
wemas avatar
Det allra bsta vore om man mirakulst ordnar fram ett avtal innan den 15e.
Dessvrre ser det nattsvart ut just nu. Abstinensen gr sig pmind och tanken p ett NHL-mrker gr mig illa till mods.

Men visst; lyckas Leksand knyta upp OEL,Ryder och Hedberg kommande ssong s kan det fungera som en trst!
Citera
2012-08-28, 08:47
Medlem
Fred Friendlys avatar
Hade grna sett en regel om tv spelare max per lag, ven om det optimala sklart r att allting lser sig.
Citera
2012-08-29, 01:05
Medlem
wemas avatar
Nytt frslag ligger p bordet. NHLPA har dragit sig undan fr att granska. Kom igen nu!
Enligt Bettman s ligger man inte lngt ifrn varandra numera. (Det sger vl egentligen ingenting, men men.)

Hller tummarna fr att man nu kommer verrens.
Citera
2012-08-29, 10:13
Medlem
Dimaks avatar
Hoppas de inte kommer 2005 var ett mrkt r!
Citera
2012-08-29, 12:54
Medlem
havreees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
Hoppas de inte kommer 2005 var ett mrkt r!
Nja, ett av de ljusaste ren Elitserien har haft mste jag sga!
Citera
2012-08-29, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wema
Nytt frslag ligger p bordet. NHLPA har dragit sig undan fr att granska. Kom igen nu!
Enligt Bettman s ligger man inte lngt ifrn varandra numera. (Det sger vl egentligen ingenting, men men.)

Hller tummarna fr att man nu kommer verrens.

Ja, kom igen nu!! Vet att frgan r extremt komplicerad och svrlst, men en ssong utan Nhl vore s frbannat trkigt
Citera
2012-08-29, 18:57
Medlem
wemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrumpeteN
Ja, kom igen nu!! Vet att frgan r extremt komplicerad och svrlst, men en ssong utan Nhl vore s frbannat trkigt

Det r trkigt fr alla supportrar om ssongen blir instlld, sklart.
Men det svider nog lite extra t Rangers-fans som frmodligen r VLDIGT nyfikna p att f se vad Nash kan leverera

Fr Hawks del s kanske det r "bra" med sen start av ssongen. Mycket skavanker och smskador p grabbarna, tnker framfr allt p Hossa.

Men i slutndan s gynnas nog inget lag av en sen start. Framfrallt inte klubbarnas ekonomi.
Jag vill bara att det ska dra igng NU!!!
Citera
2012-08-29, 22:12
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Det r trkigt fr alla supportrar om ssongen blir instlld, sklart.
Men det svider nog lite extra t Rangers-fans som frmodligen r VLDIGT nyfikna p att f se vad Nash kan leverera

Fr Hawks del s kanske det r "bra" med sen start av ssongen. Mycket skavanker och smskador p grabbarna, tnker framfr allt p Hossa.

Men i slutndan s gynnas nog inget lag av en sen start. Framfrallt inte klubbarnas ekonomi.
Jag vill bara att det ska dra igng NU!!!

Hur blir det Pheonix d, kommer de klara ett r utan spel?
Citera
2012-08-29, 23:45
Medlem
wemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov

Sjlvklart finns det klubbar som lider mer eller mindre av en lockout.

Jag vet inte riktigt hur det ligger till med PHX ekonomi just nu, men det var ju rejlt trgt fr bara ngra f r sedan. S ja, frgan r som du beskriver den. Det fr vi helt enkelt vnta och se.

Dock tror jag de flesta klubbar klarar av ett rs lockout relativt bra. Men som sagt, fr vissa blir bldningen mer betydlig.
Citera
2012-08-30, 01:30
Medlem
wemas avatar
Uppdatering: http://www.nhl.com/ice/news.htm?id=640685

NHL kontrar NHLPA. NHLPA som i sin tur ska kontra med ett frslag under morgondagen, senast Fredag.
Det knns faktiskt mer positivt nu n tidigare. Vet inte varfr, men det knns bara s.
Citera
2012-08-30, 08:43
Medlem
Lewis-Blacks avatar
Citat:
Det knns faktiskt mer positivt nu n tidigare. Vet inte varfr, men det knns bara s.
Det verkar se riktigt lovande. Om det ens blir en lockout blir den garanterat vldigt kortvarig. Jag tror tom camperna drar igng i planerad tid.

Underbart!!!
Citera
2012-08-30, 09:48
Medlem
Whatevahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov

Phoenix gs av NHL, s de har nog inga strre problem att verleva utan spel.

Edit: Personligen tror jag att det inte spelas ngon hockey i oktober, utan att det drar igng runt mitten p november.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in