2013-04-18, 23:30
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Jag ska också påpeka felstavningar som din kamrat gjorde.
Var så god.

Citat:
Kan du definitionen av rasist?
Finns ett antal beroende på om man specifikt söker en rasbiologisk, kulturell eller som jag också sett en socioekonomisk. Det kan även vara den i dagligt tal menade formen av att tala nedsättande om människor och kulturer.

Citat:
Vad babblar du om? Jag har ju sagt att Sverige inte har krigat på ca 200 år om man bortser från de soldater som finns i Afghanistan. Vad finns det att debattera här?
Det var en reflektion kring din syn på en kollektiv skuld.

Citat:
Haha, väst har haft ett finger med i spelet, åter igen jag syftar inte på fis-Sverige. USA, England, Frankrike, och några andra länder till. Du måste läsa historien förstår du lille vän.
Förstår då inte dina anmärkningar som:
Citat:
Världen är inte farlig för att det existerar onda människor i den utan världen är farlig därför att de som anser sig vara goda medborgare står bredvid med armarna i kors och ser likgiltigt på när det onda sker. Ni försvarar ondska.
Från vilka länder kommer dessa goda medborgare då som inget gör ?
Vilka är "Ni" i "Ni försvarar ondska" då, igen vilka länder menar du ?

Citat:
England, Frankrike, och några länder till samarbetar med USA. Tror du att USA hade kunnat kriga mot Irak ensam? USA hade då lidit många fler förluster om de var ensamma men nej, mormor England skulle backa upp USA.
Kostar stora pengar att kriga.
Kan man spara några hundra miljarder tackar man inte nej.
Och kan USAs motsvarigher till våra hemvärnsgubbar nationalgardet, fullständigt krossa allt som Irak ställde framför dem så hade de inte behövt hjälp millitärt.
__________________________________________________ _____________________

Men detta var uppenbart en väldigt känslig fråga för då du inte svarat på den i flera kommentarer nu. Så du kan ju göra ett test i annat fall får man ju tolka det som om din tystnad beror på att du skäms.

Men du har inte svarat i hela ditt inlägg på min enkla fråga.
Vad gör du och 500.000 muslimer till i Sverige då?
Varför kom ni hit från era paradis?

Det mest naturliga vore ju att stanna kvar eller söka sig till dessa paradisiska MENA-länder i stället för att flytta till dessa "onda västländer" eller hur ? Och så fantastiska som dessa länder är borde ju de öppnat sina gränser för sina olycksbröder och systrar eller hur ?

Men hade väst haft öppna gränser hade ju nästan varenda flykting bott i Europa idag.
Varför tror du det är så ?

För att vi är så hemska/onda eller för att folk om de kan vill fly från muslimskt förtryck och komma till demokratiska länder som bygger på en humanistisk grundsyn ?
Citera
2013-04-18, 23:30
Medlem
NG88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Vill då påminna om vad du, IP anser vara allvarliga brott. Du vill ju exempelvis att den som är otrogen eller har sex före äktenskapet ska bestraffas med döden.

Med det tror jag egentligen din fråga, NG88, torde vara delvis besvarad.

Jag saluterar dig!
Det som skrämmer mig är att det finns sådana som faktiskt tycker som IP. Det glädjer mig att man slängde ut omar mustafa socialdemokraterna, där inte han påverkar negativt svensk politik.
Sedan är jag själv inget fan av socialdemokraterna, men men...
Citera
2013-04-18, 23:33
Medlem
NG88s avatar

Det är inte alls för att det är krig ---> leva på socialen...

(förlåt, men det är den intrycket man får av IP, det gäller inte alla!)
Citera
2013-04-18, 23:35
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Är du här för att debattera eller komentera? Jag hade rätt på allt jag skrev. Jag skrev mindre än 100 år och det visade sig stämma till 100% med de info du hade sökt på Google.
Du tar dig ju tid att kommentera stavfel hos andra så då tycker jag du ska kolla med dig själv vad du vill först och främst eller hur

Nej dessa länder hörde inte till England som meningen ger, det spelar ingen roll om meningen före och den efter var rätt denna var fel.
Citera
2013-04-18, 23:39
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NG88

Det är inte alls för att det är krig ---> leva på socialen...

(förlåt, men det är den intrycket man får av IP, det gäller inte alla!)
Vi ser vad för svar han ger, eller inte ger, de är lika talande de.
Citera
2013-04-18, 23:42
Medlem
Citat:
Beträffande slaveriet är Islam emot slaveri och när Islam kom så upphörde slaveriet i den regionen succesivt. Du bör ha detta i åtanke att slaveri är något som har förekommit långt före Islam. När Islam kom togs det bort sakta men säkert.
Slaveriet avskaffades i USA år 1865. I Saudi (och de var tydligen inte ens sist med att avskaffa slaveriet) avskaffades det 1962, alltså nästan 100 år efter de otrogna amerikanerna. Verkar inte som att islam är särskilt effektivt faktiskt om man jobbat på det sedan 600-talet. Sakta men säkert - det var dagens understatement.
Citera
2013-04-18, 23:42
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NG88
Jag saluterar dig!
Det som skrämmer mig är att det finns sådana som faktiskt tycker som IP. Det glädjer mig att man slängde ut omar mustafa socialdemokraterna, där inte han påverkar negativt svensk politik.
Sedan är jag själv inget fan av socialdemokraterna, men men...

Nu återstår att se om IP protesterar och säger att det inte handlar om dödsstraff utan att han faktiskt bara förespråkar 99 piskrapp för dessa förbrytare (dvs de som har utomäktenskapligt sex).

Något har gått väldigt snett i ett religiöst sinne när man söker rättfärdiga att piska livet ur en människa med att detta inte behöver leda till döden.
Citera
2013-04-18, 23:45
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Nu återstår att se om IP protesterar och säger att det inte handlar om dödsstraff utan att han faktiskt bara förespråkar 99 piskrapp för dessa förbrytare. Något har gått väldigt snett i ett religiöst sinne när man försöker rättfärdiga att piska livet ur en människa med att detta inte behöver leda till döden.

Det lustigaste är väl att en person som hatar väst så mycker har varit tvungen att fly hit för att söka skydd från dessa rättrogna muslimer i sitt hemland
Citera
2013-04-18, 23:45
Medlem
NG88s avatar
Nej, nu tycker ja att vi skiter i IP&co. Vill man faktiskt lära sig något ur en objektiv sätt ska man se detta:
http://www.liveleak.com/view?i=ec5_1365801859

Men om man är lite snedställd i skallen som jag kan jag rekommendera kvällens film istället:
http://www.dreamfilm.se/film/1680/tower-block.html

Nu gör jag som IP, ger 17 i att svara mer ikväll!
Citera
2013-04-18, 23:50
Medlem
NG88s avatar
PS
Jag verkligen gillar dessa:

citat:
Citat:
MeanME
Det lustigaste är väl att en person som hatar väst så mycker har varit tvungen att fly hit för att söka skydd från dessa rättrogna muslimer i sitt hemland

samt

citat:
Citat:
Tinuviel
Nu återstår att se om IP protesterar och säger att det inte handlar om dödsstraff utan att han faktiskt bara förespråkar 99 piskrapp för dessa förbrytare (dvs de som har utomäktenskapligt sex).

Något har gått väldigt snett i ett religiöst sinne när man söker rättfärdiga att piska livet ur en människa med att detta inte behöver leda till döden.

Funny because it's true...

DS
Citera
2013-04-18, 23:59
Medlem
Painfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Landet heter fortfarande inte spaningen.

Vi kan bara beklaga att du kom hit när du är en sån stöddig otacksam skit-islamist. Du har inte varit i USA då? Det har jag. Får du inte åka dit kanske? Du borde ha ridit ditt hemlands transportmedel åsnan till dessa fina västländer.. Vad jag vet kom aldrig de avancerade länderna i mellanöstern längre än till åsnor och kameler? Att du är en fri människa har du vem att tacka för? Nej just ja, du är extremt otacksam.

Rättelse; Han har inget hemland. Han är kurd. Likt en zigenare är kurder ett resande folk utan en riktig identitet.
Citera
2013-04-19, 00:12
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Painfield
Rättelse; Han har inget hemland. Han är kurd. Likt en zigenare är kurder ett resande folk utan en riktig identitet.
Ha, en liten elak kurd
Och för feg för att kämpa för ett eget land mao.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in