Citat:
Var så god.
Ursprungligen postat av Islampeace
Jag ska också påpeka felstavningar som din kamrat gjorde.
Citat:
Finns ett antal beroende på om man specifikt söker en rasbiologisk, kulturell eller som jag också sett en socioekonomisk. Det kan även vara den i dagligt tal menade formen av att tala nedsättande om människor och kulturer.
Kan du definitionen av rasist?
Citat:
Det var en reflektion kring din syn på en kollektiv skuld.
Vad babblar du om? Jag har ju sagt att Sverige inte har krigat på ca 200 år om man bortser från de soldater som finns i Afghanistan. Vad finns det att debattera här?
Citat:
Förstår då inte dina anmärkningar som:
Haha, väst har haft ett finger med i spelet, åter igen jag syftar inte på fis-Sverige. USA, England, Frankrike, och några andra länder till. Du måste läsa historien förstår du lille vän.
Citat:
Från vilka länder kommer dessa goda medborgare då som inget gör ?
Världen är inte farlig för att det existerar onda människor i den utan världen är farlig därför att de som anser sig vara goda medborgare står bredvid med armarna i kors och ser likgiltigt på när det onda sker. Ni försvarar ondska.
Vilka är "Ni" i "Ni försvarar ondska" då, igen vilka länder menar du ?
Citat:
Kostar stora pengar att kriga.
England, Frankrike, och några länder till samarbetar med USA. Tror du att USA hade kunnat kriga mot Irak ensam? USA hade då lidit många fler förluster om de var ensamma men nej, mormor England skulle backa upp USA.
Kan man spara några hundra miljarder tackar man inte nej.
Och kan USAs motsvarigher till våra hemvärnsgubbar nationalgardet, fullständigt krossa allt som Irak ställde framför dem så hade de inte behövt hjälp millitärt.
__________________________________________________ _____________________
Men detta var uppenbart en väldigt känslig fråga för då du inte svarat på den i flera kommentarer nu. Så du kan ju göra ett test i annat fall får man ju tolka det som om din tystnad beror på att du skäms.
Men du har inte svarat i hela ditt inlägg på min enkla fråga.
Vad gör du och 500.000 muslimer till i Sverige då?
Varför kom ni hit från era paradis?
Det mest naturliga vore ju att stanna kvar eller söka sig till dessa paradisiska MENA-länder i stället för att flytta till dessa "onda västländer" eller hur ? Och så fantastiska som dessa länder är borde ju de öppnat sina gränser för sina olycksbröder och systrar eller hur ?
Men hade väst haft öppna gränser hade ju nästan varenda flykting bott i Europa idag.
Varför tror du det är så ?
För att vi är så hemska/onda eller för att folk om de kan vill fly från muslimskt förtryck och komma till demokratiska länder som bygger på en humanistisk grundsyn ?