Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-04-10, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
DU litar inte på innehållet men kräver att JAG ska fästa tilltro till de observationer som har gjorts? Varför ska jag lita på något inte ens du litar på?

Vad menar du för övrigt med bevis?

Eftersom innehållet bygger på den vetenskap du och ditt moderna samhälle litar på.
Jag gav dig ett exempel utifrån demokratins institutioner..
Citera
2013-04-10, 21:48
Medlem
koffskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Eftersom innehållet bygger på den vetenskap du och ditt moderna samhälle litar på.

En enda studie är inte representativ för hela området. Ungefär på samma sätt som jag inte tror att muslimerna i denna tråden är det. Eller ateisterna.
Citera
2013-04-10, 21:52
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Jo, detta var en statlig utredning.
LOL
Jo det var nog den som Mona drog igång med.
Men igen för fjärde? gången det är inte det jag vänder mig imot.

Om du dekretiserar något vad gör du då enligt dig ???
Och vad betyder det för dig att man gör det med ett forskningsresultat ???
Vad blir dess konsekvenser ???
Och varför är inte detta förenligt med god forskningssed och demokrati ???

4 frågor du kan fundera lite på.
Citera
2013-04-10, 21:56
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:

Du kanske har missat det faktum att många av oss har en rätt så kritisk inställning till saker och ting. Vi tror inte automatiskt att något är sant bara för att det står i en bok. Demokratin vilar inte heller ytterst på tro utan på att dess medborgare kritiskt granskar och kritiserar, ifrågasätter gamla sanningar. Jag har inte läst det du så luddigt refererar till och kommer inte i blindo att fästa tilltro till någon akademisk profet.

Om du som du säger har BEVIS för att Sverige genomsyras av strukturell rasism, vänligen hänvisa till dina bevis.
Citera
2013-04-10, 22:05
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Du kanske har missat det faktum att många av oss har en rätt så kritisk inställning till saker och ting. Vi tror inte automatiskt att något är sant bara för att det står i en bok. Demokratin vilar inte heller ytterst på tro utan på att dess medborgare kritiskt granskar och kritiserar, ifrågasätter gamla sanningar. Jag har inte läst det du så luddigt refererar till och kommer inte i blindo att fästa tilltro till någon akademisk profet.

Om du som du säger har BEVIS för att Sverige genomsyras av strukturell rasism, vänligen hänvisa till dina bevis.
Läs om Masoud Kamali så får du se vilken ärkenöt som är hans favvoforskare, utredningarna det handlar om länkas det till längst ner.
Citera
2013-04-10, 22:10
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Läs om Masoud Kamali så får du se vilken ärkenöt som är hans favvoforskare, utredningarna det handlar om länkas det till längst ner.
Ah! Är det HAN. Men suck! Nåväl, tack för att du visade mig rätt.
Citera
2013-04-10, 22:12
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ah! Är det HAN. Men suck! Nåväl, tack för att du visade mig rätt.
HAN, just det, alla radikala islamisters idol...
Citera
2013-04-10, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av koffski
Orka med... Har inte någon lust att sitta här och förklara vad folk menar med sina inlägg som verkar gå dig förbi. Jag har gjort det nog.
Det är ganska irrelevant. Kan du svara på detta inlägg istället?

Jag tror inte alls att folk "flyr" ifrån islamiska länder pga Islam eller Islamiska regeringar.
Jag tror den delen som verkligen flyr, gör det pga krig och detta gäller inte bara muslimer.
Men du kan aldrig hävda att människor som stämplas som asyl eller exil, verkligen flyr.

Människor vill komma till bättre möjligheter. Reklamen som västvärlden gör med sin media
lockar och det ända sättet är att få stanna på andra sidan är att utnyttja diskursen om tortyr
och att man har varit homo i hemlandet.

Men detta skapar gråa zoner för arbetskraft och annat som ni utnyttjar. Dessutom har ni skratt-
retande föreställningar om er ekonomiska välfärd. Det är klart att västvärlden har en mycket högre
säkerhet med tanke på dess ekonomiska och militära historia. Titta bara vad en liten ö UK har gjort
och resurser dessa kommit över. Detta beror inte alls på demokratiska värderingar, utan snarare på
era militära överväganden.
Citera
2013-04-10, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
HAN, just det, alla radikala islamisters idol...

Skriv inte massa skit.. Kamali är inte enda människan som var med .. det fanns många många etnologer,sociologi och antropologer som har kommit fram till resultat som på allvar ifrågasätter demokraten..
Citera
2013-04-10, 22:26
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:

Du menar så som det går när demokratin blir infiltrerad av islamister ja.
Citera
2013-04-10, 22:31
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Skriv inte massa skit.. Kamali är inte enda människan som var med .. det fanns många många etnologer,sociologi och antropologer som har kommit fram till resultat som på allvar ifrågasätter demokraten..
Nära sjuttio forskare, bland andra Bo Rothstein och Olof Petersson, anklagade regeringen för politisering av utredningsväsendet.
Masoud Kamali är en ärkeskit som nu råkade producera det Mona ville höra och de som hade andra åsikter sparkades från utredningar som Anders Westholm.

Alla vet vad för material som ska produceras när den pajasen är med,
och så länge det var sossarna vid makten var det bara att knipa käft om man ville forsätta forska.
Citera
2013-04-10, 22:35
Medlem
koffskis avatar
Citat:
Jag tror inte alls att folk "flyr" ifrån islamiska länder pga Islam eller Islamiska regeringar.
Jag tror den delen som verkligen flyr, gör det pga krig och detta gäller inte bara muslimer.
Men du kan aldrig hävda att människor som stämplas som asyl eller exil, verkligen flyr.

Människor vill komma till bättre möjligheter. Reklamen som västvärlden gör med sin media
lockar och det ända sättet är att få stanna på andra sidan är att utnyttja diskursen om tortyr
och att man har varit homo i hemlandet.

Men detta skapar gråa zoner för arbetskraft och annat som ni utnyttjar. Dessutom har ni skratt-
retande föreställningar om er ekonomiska välfärd. Det är klart att västvärlden har en mycket högre
säkerhet med tanke på dess ekonomiska och militära historia. Titta bara vad en liten ö UK har gjort
och resurser dessa kommit över. Detta beror inte alls på demokratiska värderingar, utan snarare på
era militära överväganden.

Men vad hände med att svara på resten av det jag skrev? Det om värderingar och sånt.

Det blir ju lite följdfrågor då.
Varför blir det krig hela jävla tiden i islamska länder?
Varför samarbetar inte islamska stater?
Att de vill ha bättre möjligheter indikerar att de inte ser några i hemlandet, jag vet inte hur reklamen ser ut.
Det pågår tortyr, det är illa i sig. Menar du att deras val att ta sig ifrån hemlandet ska undermineras på grund av att de använder kanske inte helt sanna anledningar?

Jo, det beror troligen på demokratiska värderingar för om man ser till stater som inte är det så har det för de flesta skitit sig. Många av dessa diktaturer har militär historia.

Dessutom ser det bra ut i majoriteten av europa men knappast alla europas länder har någon haft någons större framgång i den militära historian de senaste 100 åren. Se på tyskland, det var ett vrak efter andra världskriget men de reste sig med hjälp av demokratiska värderingar som ledde till sammarbete. Jag fattar inte hur du tänker när du tar ett land som exempel, ett land som inte är representativt alls för europa i avsikten militär historia. Det är dessutom ganska länge sedan de hade någon nytta av det (100ish år sedan) men redan då var de hästlängder före när det gällde demokrati. De allra flesta länder i europa har fixat ett välfungerande samhälle utan några militära erövringar där majoriteten av befolkningen lever över vad som skulle kallas hög standard i många muslimska länder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in