Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Fan vad dum du är. Alltså hur kan en människa vara så dum som du? Hoppas verkligen att du skojar annars måste jag tyvärr idiotförklara dig.
Titta vad gulligt! Han försöker förolämpa! Du menar att DU skall idiotförklara andra? Pfft, nä, det tror jag inte på. Hade du faktiskt bidragit något intellektuellt till debatten så hade man tagit en sådan anklagelse på allvar. Nu är det typ en myra som försöker kalla en jätte för liten.
Citat:
Jag har inte sagt att muslimer förstår Gud fullt ut. Guds kunskap är outgrundlig, vad jag har sagt är att koranen skriften fn Gud inte är förvanskade och i koranen finns det entydiga budskap som inte går inte tolka på ett annat sätt. Detta har inget med att muslimer förstår Gud fullt ut att göra. Nej jag reducerar inte Gud till en skrift, det är du och ditt förstånd som tolkar detta så. Detta påstående är helt orimligt och absurt. Gud kan inte reduceras till någon skrift. Skriften är bara en riktlinje för hur man ska leva ett gott och rättfärdigt liv.
Hur ska jag kunna reducera den vise till en bok när i hans budskap finns något som väcker en till att reflektera.
Du kan ju övertala dig själv detta, om det får dig att må bra. Men jag har inte sagt något om gud, jag har enbart svarat på den gud som du lagt fram, och den guden är oetisk, barbarisk och otroligt korkad. Varse sig du inser det eller ej, men att reducera gud till att passa din ökenfabler är exakt vad du och andra muslimer pysslar med. Bara patetiskt att du och andra muslimer försöker bortförklara detta.
Citat:
SÄG: "Om allt hav blev till bläck för [att uppteckna] min Herres ord, skulle havet helt visst sina förr än min Herres ord hade uttömts; och [så skulle det vara] även om hav lades till hav." [surah Al-Khaf(Grottan),18:109]
Bla bla, mer barbar-prosa.
Citat:
Nej, jag uppmanar dig inte att lyssna på vad forskarna säger utan jag ville påpeka din dumhet som går på allt forskarna säger eller överväger att tro på det än att tro på att Gud har skapat alltet.
Eh, va? Prata vad försöker du ens säga här?
Citat:
Alltså är det mer rimligt enligt din uppfattning att universum alltid har existerat än att en Gud har skapat det. Tråkigt att jag måste förtydliga allt för att du ska förstå vad jag syftar på. Du är helt fången i ditt misstag.
Ärligt talat så har jag ingen uppfattning om huruvida universum alltid existerat. Jag är inte så arrogant som du som påstår sig ha ett svar, jag säger ärligt att jag vet inte, och jag har ingen skyldighet heller att bilda mig en uppfattning tills bevis för något utav dem kan produceras. Men om det hypotetiska valet är mellan ett universum som alltid existerat eller att gud skapade universum, då faller "Occam's Razor" principen på sådant vis att de simplaste svaret är det simplaste, och eftersom "gud" i detta fall är att åkalla ett mysterium för att svara på ett mysterium så blir det förstnämna alternativet bara simplare; att universum alltid existerat. Men som sagt, jag har inte investerat något särskilt i denna slutledning, mer än att gud som svar är överflödigt.
Citat:
Om jag ger dig flera alternativ på vad/vem som skapat alltet är jag säker på att du hade tagit vilket alternativ som helst förutom Gud.
Ett multiversum är den teori inom teoretisk fysik som just nu vinner stört sannolikhet. Om jag förstått rätt så var den ganska nyligen upptäcka Higgs Boson ett steg i den riktning för att demonstrera detta. Dock så förblir jag återhållsam även här.
Citat:
Jag är helt övertygad om att ni atiesterär beredda att ta vilken av dessa ovanstående till er förutom att Gud har skapat alltet, och det handlar bara om att ni vill förneka Gud till varje pris.
Om du vill att vi skall överväga skaparguden, producera lite jävla bevis då! Fram tills dess, så blir gud lika god förklaring som världsskapande smurfar.
Citat:
Vi troende kan acceptera alla andra alternativ (inte för att vi behöver göra det) ändå säga att Gud skapat alltet det är för att vi inte förnekar den vise.
Och detta är er intellektuella svaghet.
Citat:
Profeterna kom mer än bara en skrift. Moses tex gick till faraos män och visade många tecken som med Guds hjälp han kunde utföra för att bevisa sin myndighet, lika med jesus och muhammed.
Fortfarande sagor, gethuvud.
Citat:
Självklart vet jag att du inte tror på osynla väsen och ditt råd till alla som påstår att de sett tex som det heter på ett vardagligt språk spöken är att de ska söka mentalsjukhuset för att du vill gärna tro och intalar dig själv att sånt inte existerar.
Jag har ett simplare tips innan jag rekommenderar mentalsjukhus; sluta tro på spöken.