Nu ska jag skriva ett inlägg som inkulderar alla som skrivit till mig och som jag inte hinner svara på i de senaste sidorna också de som tittar förbi tråden och kommer med frågor som vi redan har behandlat.
Ni har alltså försökt att motbevisa Islam i snart 3 månader utan fråmgång. Ni säger att ni redan har motbevisat Islam men ändå fortsätter ni att motbevisa Islam genom att fortsätta skriva. Alltså försdöker ni motbevisa något som ni enligt era själva redan är mtbevisat men ni vill motbevisa det som redan är motbevisat enligt er. Logiskt? Inte om du frågar mig.
Jag har ställt många frågor till de flesta som argumenterar mot Islam men allt jag får är torftiga svar som egentligen inte är svar på frågorna. Ni menar på fullaste allvar att Universum och allt vad det rymmer, jorden och livet med allt vad det innebär har kommit till av något som saknar syfte och mål, ''Big bang'' När jag då frågar vad som fanns innan big bang eller vad som fick denna händelse att ske får jag inte heller något riktigt svar på frågan utan ni säger då något som ni har lärt er när ni skanar svar ''god of the gaps''.
Mina frågor kvarstår för de som har ett tillfredställande svar till mig:
Vad fanns innan ''big bang''?
Vad orsakade big bang?
När man slår upp ordet ''big bang'' bli översättningen på svenskan ''den stora smällen'' En explosion med andra ord. Av erfarenhet vet vi att explosioner leder till förstörelse och kaos och ju större explosionen är desto mer skada. Hur är det då möjligt att den ''stora smällen'' ledde till raka motsatsen som slutligen ledde till liv och intelligenta varelser utan att någon styrde den desutom?
När jag nämner ordet slump, är ni snabba med att påpeka att det inte handlar om slumpen. Min fråga är då? Vad handlar det om? Om något som händer som saknar syfte och mål men som ändå leder till ordning och till och med liv, är det då inte slumpen isåfall som avgör ? Om inte var god att förklara vad det handlar om?
Vem skapade de naturliga lagarna?
Ni säger att människor och apor härstammar från samma art. Då är min fråga vad den här arten härstammar ifrån? Av vilken art härstammar dinosaurierna? Var är mellanlänkarna? Inser ni hur många arter vi pratar om? När vi pratar om att varje art är en produkt av en annan föregående art? Det inkluderar arter som dött ut också. Vi borde ha hittat massor med mellanlänkar om detta ni säger är sant. Var är mellanlänkarna?
Av de arter som existerar just nu i vår värld som vi har observerat och undersökt finns det över 1000 arter och nya upptäckter görs varje dag. Då är frågan Hur kommer det sig att av alla arter vi vet på jorden är det människan som rådar över alla levande varelser och växter. Vissa djur rider vi på, andra använder vi som föda, andra ger oss mjölk, kött, ägg, honung. Hur kommer det sig att endast människo-arten fick den möjligheten att råda över alla andra varelser och växter på jorden? Vissa gör behöver vi inte ens besvära oss med för att utnyttja som tex: hästar, kor, lamm ja listan kan göras oändligt lång. Andra gör bestämmer vi över med hjälp av vår intelligens. I urminnes tider har människor dödat vilda djur och använt skinnet som kläder och för att skriva på. Detta håller vi människor på med fortfarande. Jag äger bara päls eller skinn-jacka och I have made my point. Frågan är hur kommer det sig att av tusentals arter på jorden är människan den enda som fått den möjligheten?
Moral, matematik, logik, självförverkligande, skapande, språk. Alla dessa egenskaper är unika och endast männsko-arten fått de egenskaper. Varför just människan av tusentals andra arter?
Ingen annan art kan räkna enklaste matematik, förverkliga sig själv, använda ett sånt avancerat språk som männsiskor använder. Människor är en kreativ skapande varelse. Varför just människan? Jag säger inte att alla andra varelser skulle ha utvecklats till människor men om detta som ni säger är sant borde flera arter utvecklats till varelser vars intelligens närmar sig människans.
Om alla arter har utvecklats stegvis så måste också synen, hörsen, känseln, smaken, luktsinne, sexorgan ha utvecklats stegvis. Är detta möjligt? Vi vet alla att vi från början måste vara utrustade med alla dessa egenskaper och sinnen annars blir det ju omöjligt att klara sig i naturen.
Om känseln har utvecklats stegvis så har de första arterna aldrig haft någon utvecklad känsel alltså har de inte känt smärta eller rädsla eller hungerkänsla. de har de inte undvikit faror eller behövt leta efter mat eftersom hungerkänslan enligt era egna premisser en gång måste ha varit lika med 0. Om inte vad har utrustat arterna med dessa känsel?
Ni säger att hela existensen saknar en ägare men kom då med era svar till mina frågor som jag har ställt er alla genom resan gång utan att få svar. Nu har ni möjlighet att en gång för alla svara på frågorna. Det är i stort sätt dessa frågor vi har diskuterat mer eller mindre.
Sen tar vi också individuella frågor som jag har hamnat i argumentation med som skiljer sig från frågorna ovan en aning.
Osynliga väsen finns inte enligt några av er för om det hade funnits så hade vi kunnat underrsöka, mäta det och få resultat. Jag ger dig/ er som kom med denna argumentation att klara av dessa problem som gäckat människan och dessa fenomen existerar i vår värld och inom våra fyiska och naturliga värld:
http://www.ufo.se/fakta/artiklar/bermuda.shtml
http://www.gamereactor.se/blog/Moose/196922/
http://www.svtplay.se/varldens-mysterier
Snö-mannen har väl ingen missat hört talas om? Litar inte ni på källorna får ni själva undersöka saken närmare.
En del av er säger att muhammed var en öken-arab, krigare och en pedofil. Muhammed var Ensam när han proklamerade Islam efter det fick han anhängare som bestod av fattiga människor, slavar och andra människor som inte hade så mycket att säga till om i samhället ändå lyckades denna hederliga man, denna profet, denna ärbara människa, denna sanningsenliga människa att så en tro hos mänskligheten som gror för varje dag som går. Denna ärlige profet lyckades skapa något som ingen efter hans tid har lyckats med. Ingen ideologi eller politiskt parti har sått en sån stark tro hos människor som käre, ärlige profeten gjort. Människor är beredda att offra sina liv för denna hederliga profet. Att ni säger det ena och det andra om muhammed visar bara på viilken sort människa ni är. Tänk på hur denna profet lyckats skaka om världshistorien från grunden. Från ensamhet, svaghet och de som följde honom lika så till något som världens stormakter hoppas kunna bekämpa.
Sen har vi de som säger att jag är emot svenskar och sverige. Jag har inget emot svenskar och sverige. Jag har fått en ''fristad'' här i detta land vilket i själva verket inte är så eftersom det ändå är väst som skapar helvete i länder där muslimer bor och samtidigt säger de att muslimer inte ska få komma till väst medans de själva ska kunna röra sig fritt vart de än vill. Detta är deras tankeverksamhet. En enda sak som jag kan komma på just nu som hyllar sverige är att detta land alltid har varit ett land där förtryckta har sökt skydd i. Vi har finnerna under andra världskriget, grekerna, turkarna på 50 talet och nu mellanöster-barn.
På ytan är svea-rikets barn civilicerade och kunniga men under utan finns det en mörk värld där alla inte känner till. Okunnighet, ras-hatare, ocivilicerade, intolerans, rasism, fascism, kallsinnighet.
Ni som förnekar sanningen:
http://www.youtube.com/watch?v=jkAOLi9uOe4
http://www.youtube.com/watch?NR=1&feature=endscreen&v=p77xuOEGtW0
http://www.youtube.com/watch?v=HczrCjw8Hm0
http://www.youtube.com/watch?v=5GObY9wRYZQ&feature=relmfu