Citat:
Ursprungligen postat av nwosucks
Du verkar gå off topic hela tiden, vi pratar inte om fanatism här. Att likställa fanatism med islam räcker inte för mig, jag är mer intelligent än det. Du drar över alla oskyldiga människor över en kam. Det är som att säga att ateism är morallös, dvs. alla muslimer är fanatiker och alla ateister är morallösa.
Låt oss betrakta islam oberoende av hur vissa människor använder islam, samma med ateism, vi betraktar ateism som oberoende av hur vissa människor använder det.
ja under sådan betraktelse får man ju säga att religion inte längre går att diskutera, enbart boken men då är det ju citatutdrag ur koranen som enbart kan läggas ut.
tycker du inte att du försöker ta makten över min rätt att avgöra vad jag anser topic när rubriken heter, motbevisa islam, islamtexterna kommer inte över som ett stort paket utan förverkligat innehåll precis, alla är ju inte födda med rätten att yttra sig, så du menar att utövandet inte har med religionen att göra? ändå beslöjas kvinnor.. tycvker du det rimmar med on eller off topic?
säg att jag konverterar till islam, vad jag tycker är bärande element i religionen är huruvida kvinnor ses som horor när de vägrar slöja, dvs om de blir eller inte blir stigmatiserade av lydnadsaspekten, eller de pelare som islam har
ska googla pelarna och kolla upp med min litteratur, men jag har naturligtvis fel källor eftersom jag inte läser koranen i moské och inte tillfrågar imam innan jag uttalar mig, fråga dig också hur islam tolkar andra religioner så du inte fortsättningsvis kommer med påståenden om att det inte går att förstå vad jag skriver.
ska jag skriva det igen?! jag läser inte koranen i moské, jag har inte ens en koran hemma och varför skulle jag ha det?
det går utmärkt att respektera människan som människan oavsett religion, man ska inte behäöva vara muslim för att förstå islam, det finns mer än sverige i världen och svenska är ännu inget världsspråk.
sedan ska sägas att kristendomen också har sina fula tricks, lättkränkta pappskallar som själv inte förstår respekt kan p.g.a sin religionsindoktrinering missförstå så gott som allt som inte säger ja amen och ber på kommando, livet har helt olika villkor beroende på vad, en sak är ekonomi - du vill hävda jag är off topic i det ekonomiska också men då säger du emot religionen, islam i text beskriver att allmosor är bra, allmosor tål diskussion, vilka ger och vilka får be?
.
men de otrogna ska hamna i helvetet vad jag hört, alltså finns helveteslära även om det alltid är bättre med förverkligande av poesin som finns i koranen, poesi är vackert! har inget emot poesin i koranen, inte det minsta.