2013-03-28, 12:05
Medlem
Julinhos avatar
IP,
Ska jag tolka din tystnad som att du backar om påståendet om att man har funnit jättar?
Citera
2013-03-28, 12:21
Medlem
koffskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace

Ska svara så snart jag hinner, håller på att flytta så det kanske blir imorgon.
Citera
2013-03-28, 13:56
Medlem
Painfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Han har ju inte ens erkänt att han hade fel om Arn De Gothia ännu..
Men nu är det bäst vi passar oss, så han inte börjar kasta muslimska trollformler på oss igen..

Hör till vanlig god sed inom islam att förneka och skylla ifrån sig.

Ja precis! Dom har gjort mig sömnlös (med rädsla för att inte vakna nästa dag) många nätter...
Citera
2013-03-28, 14:08
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Du borde se religion som ett hot om du är en tänkande människa. Religion är inte en väg framåt utan två steg bakåt. Att låta sig manipuleras av religion är verkligen ett hot på individnivå, samhällsnivå men också på kollektivnivå, och även på den politiska och sociala nivån.
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Då vill jag be om alla skadeverkningar som Islam för med sig. räkna upp de för mig på vilket sätt Islam skadar mig kroppsligt som själsligt. Väntar på din snevridna bild av religion som jag kan besvara.

Du saknar insikt, IP. Det enda jag gjorde var att byta ut ordet "falsk kunskap" till "religion" i det du skrev. För oss är det samma sak. Varför ska vi tro på en Gud? Vi har kunskapsluckor, ja. Men inget i tillvaron som kräver närvaron av en övernaturlig kraft för att förklaras.

Vad gäller din egen religion, islam har denna blivit motbevisad gång på gång i denna tråd. Så länge som du vidhåller påståendet att Koranen är felfri - Guds ord, kommer detta att ske.

Om islam skadat just dig kroppsligt vet jag inte. Själsligt - tja, det är väl upp till var och en att bedöma efter vad du skriver i tråden. Din religion har i alla fall gjort dig arrogant. Du mästrar människor som har större kunskaper än du - och du vägrar erkänna missuppfattningar (Arn de Gothia, förkylning orsakas av kyla, hundar är inte släkt med vargar etc).

Att religioner i allmänhet och islam i synnerhet orsakar skada tvekar jag inte att påstå. Nu finns över 1,3 miljarder muslimer så naturligtvis kan man inte generalisera rakt av - men din religion uppvisar tillräckligt omfattande avarter för att ändå förtjäna kritik.

Kroppslig skada? Ja, när det gäller religion visar den i allmänhet sina mest infama sidor i kontakt med barn. Vad annat än religion - inkluderande din egen - skulle få vettiga människor att skära förhuden av nyfödda/småbarn? Flickebarn, ibland så unga som sju år får ta på sig slöjan för vad? För att de annars är att betrakta som sexobjekt. Var kommer denna syn ifrån? Det faktum att er främste profet, den ofelbara Muhammed gifte sig med ett barn. Synen att inte tillåta barn att välja själva, att forma egna tankar utan att redan i unga år indoktrinera dem med den enda, den sanna läran. Du ser kanske inget fel med det, då islam i dina ögon är just rätt och ofelbart. Men du ser förhoppningsvis fel i att flickor förnekas utbildning överhuvudtaget, att flickor och kvinnor förnekas vård av religiösa skäl för att den enda läkaren i närheten på den fattiga landsbygden är man.

Att din religion gång på gång inskränker fria val, fritt tänkande är uppenbart och också något du har försvarat i den här tråden. Du anser det liktydigt med "förräderi" att lämna islam - du har försvarat dödsstraff i sammanhanget. Det är för mig obegripligt.

Din religion är också tätt förknippad med totalitarism. Störtas den sekulära regimen väljer man snabbt en totalitär religiös regim. En teokrati. Vi såg det efter den arabiska våren. Mönstret går igen även i demokratiska stater med muslimska invandrare - nidbild på Muhammed leder till våld och fördömanden helt utan proportioner.

Inte ens du kan hejda dig i detta. Med jämna mellanrum konstaterar du att vi kommer att brinna för evigt. Inte för att jag tror att någon blir speciellt bekymrad över dina trollformler - men det säger något om dig och din religion som är rätt så obehagligt. Du - och många med dig - tvekar inte att nedkalla lidande och död över dina motståndare i nästa liv. Är det fel att anta att steget därmed är mindre till våld i detta?

Jag säger inte att det här är en sann bild av islam generellt. Men att som du hävda att man har en snedvriden bild om man hävdar att islam orsakar skada - på individer och på hela samhällen - är också fel. Det är att förminska den skada och det lidande som inte bara de extrema, utan också många vanliga troende i din religion orsakar - och de konsekvenser som en strikt tolkning av Koranen medför. Där framstår du, tyvärr, som en del av problemet.
Citera
2013-03-28, 14:21
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Jag tror inte Tinuviel bryr sig om jag svarar först.
Naturligtvis inte, min gode Bogomil.
Citera
2013-03-28, 14:45
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Jag tror inte Tinuviel bryr sig om jag svarar först.

Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Naturligtvis inte, min gode Bogomil.

Aaaah, nu kan jag andas ut. Det räckar med att ha IPs fruktansvärde .... sömnförstörande ... helvetets-hot hängande över mig.

(IP: Detta är ironi; bara så du inte byggar en av dina pop-psykologiska predikaner om ateistens existentiella vilsenhet omkring det).
Citera
2013-03-28, 16:31
Avslutad
Om någon "kräver" motbevis till Islam och även påstår att det är den enda religionen som är "verklig", be honom/henne då att bevisa att andra religioner inte existerar...
Citera
2013-03-28, 16:35
Medlem
Ripzehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConAir21845
Jag kan motbevisa islam + alla andra religioner. DET FINNS INGEN GUD.

argument? behövs det? nja, jag och alla mina ateist followers är på en helt annan intellektuell nivå än ni järntvättade satans stackare som tror på gudar eller vafan ni nu tror på.

Stardust we are. simple as that
Haha snacka om att gå emot sig själv, det där var inga bevis och precis som man inte kan bevisa att gud finns kan man inte motbevisa det därför det bara är teorier.
Citera
2013-03-28, 17:55
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ripzeh
Haha snacka om att gå emot sig själv, det där var inga bevis och precis som man inte kan bevisa att gud finns kan man inte motbevisa det därför det bara är teorier.

Man kan relativt enkelt motbevisa dom olika antropomorfiserade 'gudar', men däremot inte ett abstrakt, metafysisk 'gud's-koncept.
Citera
2013-03-28, 18:20
Medlem
TheSpacePopes avatar
Det har funnits tusentals folk och kulturer och alla med sina egna gudar.
Vad är troligast?

1. Att alla har rätt och att alla dessa gudar finns.
2. Att en har rätt och att "Gud" (Allah) finns. 99.99% av alla Gudar som människor haft, trott och dött för har varit fantasi.
3. Det finns inga Gudar/ingen Gud.

Men Gud är inget argument, det har jag hört flera gånger när det inte längre finns några argument... Och varför ska vi sitta här och ge dig logiska argument som motbevisar islam när det är just logik man måste förkasta för att tro på skiten från första början?
Senast redigerad av TheSpacePope 2013-03-28 kl. 18:46.
Citera
2013-03-28, 18:31
Medlem
kunskap1s avatar
Enklaste sättet att motbevisa Islam är att hitta motsägelser i muslimernas heliga bok. En fråga till IslamPeace: hur kan du tydligt bevisa att din Islam är den rätta religionen? Om du misslyckas så är din religion motbevisad.
Citera
2013-03-28, 19:25
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Jo. Du skrev:

"kylan gör människor förkyld, av rökning får man cancer"

Du gör anspråk på direkta orsakssamband. Du har skämt ut dig ännu en gång, och kör nu klassiska IP-taktiken "jag skojade bara" eller "du missförstod".

Se det från den ljusa sidan, plutten....det är inte det dummaste det skrivit, och den klarar sig från att åka in i signaturen....den är kanske bara topp 20?

Jag försökte, men dina mamma ville inte låna ut kjolen....

Har jag sagt att jag inte påstått att förkylning inte orsakas av kyla? Din dumma åsna, läser du och tar in det jag skriver, Ni sa att organismer, virus och bakterier är högre stående arter än människan för att de gör oss sjuka och för att de är fler i antal än vad människor är. Det är era dåliga argument. Då sa jag att förkylning gör människor sjuka, men precis som allt annat vill ni förvränga riktig kunskap, jag förklarade för dig också varför och hur förkylning gör oss förkylda. Att rökning ger oss cancer, kol , hjärtinfarkt, blodpropp har inte alls nåt med organismer att göra, ändå är rökning inte högre än människor för att den gör oss sjuk.

Som jag sa förut jag ger blanka fan i om du citerar mig i dina signatur eller inte. Be my guest please.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in