Citat:
Ursprungligen postat av
Islampeace
Jag ber dig ödmjukt att du kollar igenom alla inlägg som skrivits till mig endast tre dagar bakåt tills idag eller om du så vill ännu längre bak. Du kan sen jämföra mina svar och bilda din egen uppfattning om huruvida mina inlägg är mer offensiva än vad deras är. Jag behandlar dessa människor precis som de behandlar mig och Islam. Jag förstår precis vart du vill komma och det respekterar jag högt men jag slänger skit på de som slänger skit på mig.
Dina inlägg är mer offensiva, IP för att du känner dig genuint kränkt. Det återspeglas i dina svar. Du accepterar i grunden inte att vi ifrågasätter islam och dess profet(er). Du anser att koranen är ofelbar, du reagerar som en ilsken rävhona när vi ifrågasätter det.
Citat:
Vissligen ligger alla beslut i Guds hand men enligt min vackra Islam så har man rätt att vedergällning. Tand för tand och öga för öga och om detta skulle leda till att hela världen blir blind och tandlös så ja om hela världen är ond så är tandlöshet och blindhet bättre än ondska.
Du visar inte upp Islams vackra sidor. Du uppvisar den hämndlystna, hatfyllda sidan. Den som hotar andra människor med lidande och plågor. Den som föraktar vetenskap och mänskliga fri- och rättigheter.
För mig är du islams motsvarighet till de kristnas Westboro Babtist church.
Citat:
Du förstår bättre än mig att dessa människor inte vill diskutera Islam, dessa människor vill kränka, förolämpa och sprida lögner och hat mot Islam och jag som muslim har rätt att försvara Islam och mig själv med samma medel som de använder. Som du säkert vet så är inte en enda utav alla dessa som regelbundet deltar i denna tråd haft någon av substans att komma med.
Förvisso finns inlägg av alla de slag. Men det står bortom allt tvivel att det bland dessa finns ett stort antal som är av hög kvalitet. Ett antal personer har bemödat sig om att skriva långa intressanta initierade inlägg inom såväl, naturvetenskap som medicin och nu senast juridik. Att du anser att
inte ett enda inlägg innehållit något av substans säger mer om dig än om inläggen.
Citat:
Skitsnack hit och dit om Islam. De är helt gotyckliga. Jag skriver aldrig jag upprepar och betonar ordet aldrig olämpliga saker till personer som vill diskutera på saklig nivå. Människor har olika åsikter och uppfattningar och det är fullt normalt och jag skulle aldrig skriva nåt olämpligt till någon som vill och är beredd att diskutera på ett sakligt sätt. Du kan som sagt var hänvisa mig till ett enda inlägg där någon av dessa som regelbundet deltar i denna tråd, som har diskuterat med mig på ett sakligt sätt utan personliga övergrepp och har och propaganda och som jag har bemött orättvist.
Aldrig, IP? Aldrig någonsin. Snack. Finns många exempel.
I det här inlägget var du uttalat otrevlig och osaklig i bemötandet av en debattör som skrev ett sakligt inlägg och ställde en artig fråga (det gick så långt att du t om själv insåg att du gick för långt). Ditt inlägg har nummer #9565. Debattören hör inte till dem som deltar regelbundet i tråden (och lär väl inte vilja det efter ditt bemötande heller).
https://www.flashback.org/sp42702966
Citat:
Du förstår säkert bättre än mig min vän. Jag har följt dina inlägg och tycker att du allt för ofta skriver kloka inlägg. Jag anser att man inte ska vara naiv, naiviteten ledde till att en hel kontinent kolonialiserades (Afrika) Afrikanerna ville vara goda men blev lurade. Historien berättar du afrikanerna tvingades att skriva på papper som de inte visste vad det var och på så sätt gav bit för bit av Afrika till dessa godtyckliga människor i utbyte fick Afrikanerna trasiga leksaker och second hand kläder.
Innovativ historieskrivning, IP. Hur var det med slavhandeln?
Citat:
Det finns ingen som helst anledning att vara ödmjuk mot någon som med hela sin själ och väsen riktar sitt hat och illvilja mot en och ens tro och inte nog med det men kränker en och förolämpar en ditten som datten. Som sagt var så välkomnar jag de som diskuterar om Islam på ett sakligt sätt och jag har absolut inget emot att de inte delar ens åsikt och värderingar.
Jag tvivlar på att det går att diskutera islam med dig på ett sakligt sätt. Du är så snar med att dra på offerkoftan när verser ur Koranen och Muhammeds liv ifrågasätts.
Men detta är intressant. Berätta! Om vi började om. Vad skulle du se som exempel på en saklig diskussion. Om du fick skriva mitt nästa inlägg, vilken fråga hade du då ställt?
Citat:
Men uttalanden som '' gå och slå dig i huvudet med koranen'' ''Öppna en annan bok mer än koranen så kanske du blir klokare'' ''din mamma är en hora'' ''alla muslimer är dumma i huvudet'' Du är en skämande människa'' ''byt land'' ''Du är extremist'' Du är terrorist'' '' Du har en vidrig människosyn'' ''Du har en fel världsåskådning'' ''Du är inte smartare än en högstadieelev'' ''Muhammed var en pedofil'' ''Pedofildyrkare'' '' Du är lätt kränkt'' '' Du har ett bristfälligt språk'' ''Du är psykiskt sjuk'' '' Du är efterbliven'' ''Muslimer är efterbliven'' ''idiot'' '' Du kommer aldrig att förstå'' '' Du måste ha någon som tar hand om dig för du kan inte vara kapabel att göra det själv'' ''Du är värdelös men roande ändå''

.
Jag tror nog att vi kan vara eniga om att vi stundtals tar och ger med samma mynt i den här tråden.
Citat:
Jag kan fortsätta i all evighet, men jag tror inte att det behövs. Jag är övertygad att det hade räckt med första raden så hade du förstått fullt ut vad jag menar. Men det bekommer mig inte. jag skriver det för att visa att det finns ingen som helst anledning att vara ödmjuk eller visa respekt till såna människor och inte nog med det. Vissa av dessa stackare utger sig för att vara akademiker.
Det finns akademiker i den här tråden. Hade du själv varit en - eller haft förmåga att ta till dig skriven text - tror jag att du hade insett det.
Citat:
Nej, dessa människor hatar inte för att någon annan har en annan världsåskådning eller åsikter, de har redan bestämt sig att ställa sig i försvarsställning och de har redan bestämt sig för att de sig hata och att vara ödmjuk och visa dessa respekt likställer jag med naivitet.
Jag tycker att hat är ett väldigt starkt uttryck.
Det jag och många med mig reagerar på är DIN tolkning av islam. Att du vill döda människor som lämnar islam (något inte ens koranen förespråkar) eller är du uppmanar till omänskliga straff såsom piskning av människor som har sex före äktenskapet (en del av sharia som långt ifrån alla förespråkar). För att inte tala om dina rätt så motbjudande uttalanden om homosexuella. När du därtill försvarar våldsdåd mot dem som kränker Muhammed och uttalar dig allmänt nedvärderande om yttrandefrihet lägger det ytterligare med lök på laxen.
Ser du skillnaden. Det VI reagerar på är DIN tolkning av islam inte nödvändigtvis islam i sig. Islam i sig är svårt att hata. De är ytterligare en religiös saga - det är synd att den fått spridning.
Citat:
Faktum är att jag har börjar bete mig annorlunda i verkliga livet främst mot svenskar och i andra hand mot alla andra icke-muslimer, jag har ett strängare sätt mot dom nu och vi har denna tråd att tacka för. Jag har kommit underfund med hur mycket hat, illvilja och avsky dessa människor känner mot Islam innerst inne, i verkliga livet är det kanske lite svårare att visa sitt rätta jag, eftersom man är offentlig men här på tråden ser vi det klart och tydligt vad dessa människor egentligen känner, önskar och tycker. Jag kommer att bekämpa och diskutera med dom så länge tråden existerar och jag kommer definitivt inte visa ödmjukhet eller respekt till människor som inte förtjänar det. Och min syn och värdringar på svenskar främst och icke-muslimer i andra hand har ändrats för alltid tror jag och det till det negativa.
Jag hör till dem som betraktade islam som en religion bland andra. Att du som person hotar och härjar i den här tråden har väl inte förändrat det. Det som dock fått mig att ändra uppfattning - att betrakta islam med större vaksamhet är bl a det vetenskapsförakt du uppvisar samt ditt uttalade avståndstagande mot centrala värderingar i det sekulära samhället (såsom yttrande-, tryck- och religionsfrihet). Det har fått mig att fråga mig HUR representativ DU egentligen är. Jag är beredd att hålla med
Smidigast (fin ny signatur btw) i det att din religion numera står på listan över faktorer som kan utgöra ett hot mot de värden som är värda att försvara i vårt samhälle.
Citat:
Jag önskar dig allt gott, broder men låt oss använda vår intellekt precis som koranen uppmanar oss att göra.
Precis som den vackra koranen belyser :
[3:7] Han sände ner denna skrift till er med okomplicerade verser, vilka utgör det väsentliga i skriften, liksom mångtydiga och allegoriska verser. De som hyser tvivel i sina hjärtan, kommer att ägna sig åt de mångtydiga verserna för att skapa förvirring, och för att få fram en viss mening. Ingen känner till dess sanna innebörd förutom GUD och de som är väl grundade i kunskap. De säger, "Vi tror på detta allt det här kommer från vår Herre." Endast de med intelligens kommer att ta sig i akt
Är det inte så dessa stackare, arma människor håller på med i denna tråd ständigt?
Det är en bra bön, IP. Be Gud om förmåga att utnyttja ditt intellekt så kanske vi kan mötas där.