Citat:
Ursprungligen postat av
Handfast
Du skojar? Jag vill minnas att du så sent som igår likställde homosexualitet med mord och pedofili.
Men det är inte mitt fel att du inte förstod liknelsen jag ville lägga fram. Jag har inte likställt homosexualitet med mord och pedofili vad jag har gjort är att jag har gett dig liknelse för att vecka tankar och för att föra diskussionen vidare men ni misstolkar och missförstår allt som skrivs och sägs här.
Du frågade varför homosexuella utför handlingen trots att de vet att utgången om de blir avslöjade är döden (i vissa länder)
Detta var din fråga och jag förstod var du ville komma. Du ville säga att homosexuella inte kunde hjälpa att de var homosexuella. Och det håller jag med till viss del. Själva läggningen kan man inte hjälpa och det är inget val man gör MEN du menade också på att de hellre riskerade att bli avslöjade och straffas med döden än att låta bli att utföra handlingen.
Då gav jag dig en liknelse som kunde ha lett till en vidare diskussion men istället blev jag attackerad och blev kallad det ena och det andra.
Min liknelse var:
Stöld förekommer i länder där straffet är avhuggna händer och lemmar ändå väljer några att begå handlingen. Det jag ville påpeka var att i både fallen hade de som riskerar straff ett val att göra. Valen är ;att göra och inte göra.