2013-06-06, 22:14
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kef71
Och en seriös debattör skriver som du?

Ska jag säga dig vad ironi är? Jo det är att inlägget som hen har skrivit är det ingen som vill bry sig om och lägga märke till, all kritik ska riktas till IP, stygga stygga IP. Men vad hen har skrivit är irrelevant enligt er. Mycket rättvist.
Citera
2013-06-06, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Men vilka är de åsikter om jag får fråga?

Du skojar? Jag vill minnas att du så sent som igår likställde homosexualitet med mord och pedofili.
Citera
2013-06-06, 22:16
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smidigast
Haha, är du full eller? Men det här visar ju bara att du inte förstår ett enda dugg som andra skriver. Du har av mig och många andra fått hur många exempel som helst i denna tråd. Du kan nog klicka på valfri sida i denna tråd och hitta någon som försöker diskutera detta med dig. Så börja bläddra lite IP. För den här frågan har du ställt så jävla många gången och fått tydliga svar på.

Frågan har ställts förut men som vanligt har ni svarat precis som du gjorde, det fetstilade.
Citera
2013-06-06, 22:17
Medlem
kef71s avatar
Citat:
Ska jag säga dig vad ironi är? Jo det är att inlägget som hen har skrivit är det ingen som vill bry sig om och lägga märke till, all kritik ska riktas till IP, stygga stygga IP. Men vad hen har skrivit är irrelevant enligt er. Mycket rättvist.

Varför lägger du ord i min mun? Har jag sagt att allt är irrelevant som skrivits till dig? Det tycker jag inte. Du har fått utstå en hel del skit. Men du har inte gjort det lättare för dig heller. Fanatiska åsikter får fanatiska svar. Oavsett vem som "börjat".
Citera
2013-06-06, 22:25
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handfast
Du skojar? Jag vill minnas att du så sent som igår likställde homosexualitet med mord och pedofili.

Men det är inte mitt fel att du inte förstod liknelsen jag ville lägga fram. Jag har inte likställt homosexualitet med mord och pedofili vad jag har gjort är att jag har gett dig liknelse för att vecka tankar och för att föra diskussionen vidare men ni misstolkar och missförstår allt som skrivs och sägs här.

Du frågade varför homosexuella utför handlingen trots att de vet att utgången om de blir avslöjade är döden (i vissa länder)

Detta var din fråga och jag förstod var du ville komma. Du ville säga att homosexuella inte kunde hjälpa att de var homosexuella. Och det håller jag med till viss del. Själva läggningen kan man inte hjälpa och det är inget val man gör MEN du menade också på att de hellre riskerade att bli avslöjade och straffas med döden än att låta bli att utföra handlingen.

Då gav jag dig en liknelse som kunde ha lett till en vidare diskussion men istället blev jag attackerad och blev kallad det ena och det andra.

Min liknelse var:

Stöld förekommer i länder där straffet är avhuggna händer och lemmar ändå väljer några att begå handlingen. Det jag ville påpeka var att i både fallen hade de som riskerar straff ett val att göra. Valen är ;att göra och inte göra.
Citera
2013-06-06, 22:28
Medlem
smidigasts avatar
Citat:
Frågan har ställts förut men som vanligt har ni svarat precis som du gjorde, det fetstilade.
Eftersom du ständigt återkommer med samma frågor så blir det rätt tröttsamt att fortsätta ge dig svar. Du kan mycket väl jobba lite och titta på svar du fått tidigare. Men jag kan ju hjälpa dig lite på traven. Du separerar människor och betraktar dem som värdiga-ovärdiga, rena-orena, om detta väcker några minnen?
Citera
2013-06-06, 22:33
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kef71
Varför lägger du ord i min mun? Har jag sagt att allt är irrelevant som skrivits till dig? Det tycker jag inte. Du har fått utstå en hel del skit. Men du har inte gjort det lättare för dig heller. Fanatiska åsikter får fanatiska svar. Oavsett vem som "börjat".

Det bekommer mig inte. Skit har jag fått och skit får de tillbaka, jag tänker inte undanhålla sanningen bara för att skit slängs på mig jag svarar med samma medel. nej jag har sagt det och säger det igen. De flesta som debatterar på denna tråd gör det för att de hatar Islam och suktar efter muslimer som de kan rikta sina klagomål på.

Mina åsikter och idéer är inte fanatiska. jag utmanar dig att fråga vilken troende muslim du vill om mina ståndpunkter och de kommer alla att bekräfta det. Både de som kallar sig moderata muslimer och de lite mer konservativa. Jag tycker fortfarande att homosexualitet är fel och jag tycker fortfarande att staten inte ska legalisera homoäktenskap. Gör det mig till en extremism? Så får det faktiskt vara så då.
Citera
2013-06-06, 22:37
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Det bekommer mig inte. Skit har jag fått och skit får de tillbaka, jag tänker inte undanhålla sanningen bara för att skit slängs på mig jag svarar med samma medel. nej jag har sagt det och säger det igen. De flesta som debatterar på denna tråd gör det för att de hatar Islam och suktar efter muslimer som de kan rikta sina klagomål på.

Mina åsikter och idéer är inte fanatiska. jag utmanar dig att fråga vilken troende muslim du vill om mina ståndpunkter och de kommer alla att bekräfta det. Både de som kallar sig moderata muslimer och de lite mer konservativa. Jag tycker fortfarande att homosexualitet är fel och jag tycker fortfarande att staten inte ska legalisera homoäktenskap. Gör det mig till en extremism? Så får det faktiskt vara så då.

Är du shia eller sunni och hur många muslimer av motsatta sidan har ditt släktpack dödat?
Citera
2013-06-06, 22:37
Medlem
Citat:
Men det är inte mitt fel att du inte förstod liknelsen jag ville lägga fram. Jag har inte likställt homosexualitet med mord och pedofili vad jag har gjort är att jag har gett dig liknelse för att vecka tankar och för att föra diskussionen vidare men ni misstolkar och missförstår allt som skrivs och sägs här.

Du frågade varför homosexuella utför handlingen trots att de vet att utgången om de blir avslöjade är döden (i vissa länder)

Detta var din fråga och jag förstod var du ville komma. Du ville säga att homosexuella inte kunde hjälpa att de var homosexuella. Och det håller jag med till viss del. Själva läggningen kan man inte hjälpa och det är inget val man gör MEN du menade också på att de hellre riskerade att bli avslöjade och straffas med döden än att låta bli att utföra handlingen.

Då gav jag dig en liknelse som kunde ha lett till en vidare diskussion men istället blev jag attackerad och blev kallad det ena och det andra.

Min liknelse var:

Stöld förekommer i länder där straffet är avhuggna händer och lemmar ändå väljer några att begå handlingen. Det jag ville påpeka var att i både fallen hade de som riskerar straff ett val att göra. Valen är ;att göra och inte göra.

Man stjäl inte något för att det är ett begär man har inneboende eller något man gör för att må bra och känna sig som en hel människa, stölder är oftast impulsiva handlingar och faktiska brott. Homosexuella går förmodligen runt och känner sig bögiga mest hela dagen och det är nog inget man kan förtrycka och samtidigt må bra.

Det skall inte vara straffbart för vuxna människor att älska varandra.
Citera
2013-06-06, 22:41
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smidigast
Eftersom du ständigt återkommer med samma frågor så blir det rätt tröttsamt att fortsätta ge dig svar. Du kan mycket väl jobba lite och titta på svar du fått tidigare. Men jag kan ju hjälpa dig lite på traven. Du separerar människor och betraktar dem som värdiga-ovärdiga, rena-orena, om detta väcker några minnen?

Inte i den bemärkelsen som du vill lyfta fram. Vad menar du med rena och orena? I knarkvärlden innebär ''ren'' att man har slutat med knarkande eller inte hållt på över huvud taget, i det vardagliga språket innebär det om nåt är rent eller smutsigt och får en mer laddad betydelse.

Grönt får man ofta höra när någon vill säga oss att det är fritt fram. Så om en polis som inspekterar ett rum skriker till sin kollega att det är grönt innebär det inte att rummet är grönt utan att allt är som det ska. Ord och meningar får olika betydelse beroende i vilket sammanhang man använder dom. I vissa sammanhang får vissa ord en laddad betydelse men budskapet är harmoniskt men som kan misstolkas.

Ren och oren får olika innebörd beroende på i vilket sammanhang man använder dessa.
Citera
2013-06-06, 22:43
Medlem
kef71s avatar
Citat:
Det bekommer mig inte. Skit har jag fått och skit får de tillbaka, jag tänker inte undanhålla sanningen bara för att skit slängs på mig jag svarar med samma medel

Såå, fight fire with fire?

Citat:
nej jag har sagt det och säger det igen. De flesta som debatterar på denna tråd gör det för att de hatar Islam och suktar efter muslimer som de kan rikta sina klagomål på.

JAG hatar inte muslimer, vad andra hatar det bryr jag mig inte så mycket om.

Citat:
Mina åsikter och idéer är inte fanatiska. jag utmanar dig att fråga vilken troende muslim du vill om mina ståndpunkter och de kommer alla att bekräfta det. Både de som kallar sig moderata muslimer och de lite mer konservativa.

https://www.flashback.org/sp43795987

Citat:
Jag tycker fortfarande att homosexualitet är fel och jag tycker fortfarande att staten inte ska legalisera homoäktenskap. Gör det mig till en extremism? Så får det faktiskt vara så då.

Det får du tycka. Jag anser att du har fel. Det är min ståndpunkt. Tyvärr gör det dig också väldigt oempatisk och trångsynt i min lilla värld av blommor.
Citera
2013-06-06, 22:50
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handfast
Man stjäl inte något för att det är ett begär man har inneboende eller något man gör för att må bra och känna sig som en hel människa, stölder är oftast impulsiva handlingar och faktiska brott. Homosexuella går förmodligen runt och känner sig bögiga mest hela dagen och det är nog inget man kan förtrycka och samtidigt må bra.

Det skall inte vara straffbart för vuxna människor att älska varandra.

självfallet ska det inte vara förbjudet eller straffbart för två vuxna människor att älska varann men vad anser du om moralen då? ett ex:

Anders och Anna har varit gifta i 20 år och har 2 barn. Simon och Sandra har varit förlovade i 5 år. Alla fyra är över 30 år. Anders inleder ett tillfälligt och kortvarigt förhållande med Sandra och det är varken straffbart eller förbjudet enligt de lagar och regler som människor har satt upp men tycker du att detta är rätt och moraliskt?

Nej, oftast är stöd inte impulsiva handlingar utan oftast är det ett val man gör och planerar det i dagar eller veckor. Hur kan du säga att man inte själ nåt för att det är ett begär? Då har du inte studerat ämnet lite mer ingående. Det finns människor som snor saker endast för att få kick, adrenalinkick.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in