Citat:
Ursprungligen postat av
Leliana
Otrohet ger inga argument för polygami.
Nej, men det visar ju åtminstone att det finns gott om kvinnor som inte störs nämnvärt av att mannen har en annan kvinna - uppenbarligen.
Nej, prostitution har nog sällan lett till att skapa fler av våra absolut bästa. Det finns naturligtvis andra tveksamheter också utöver att prostitution inte handlar någonting om barnalstrande.
Citat:
Hur tror du synen på kvinnan var när hon var enbart en bihustru?
Jag tror att man vördade och respekterade henne. Man förstod nog hur viktig hon var och hur viktigt det var att den som hon var kvinna åt skaffade många barn. Jag ser inte varför man skulle se ner på "bihustrur" på det sättet som du försöker antyda.
Citat:
När man talar om kvinnor och deras ställning ska man alltid svara på frågan om vem. Skulle du låta din dotter vara en frilla?
Ja, det kan fungera som en bra grundprincip, ibland åtminstone. Det är dock skillnad på ett personligt perspektiv och ett större gruppevolutionärt dito. I övrigt hade det väl inte varit jordens undergång om min dotters man också hade en annan kvinna. Det viktiga är ju att han behandlar dem båda bra och med respekt och tar hand om dem.
Citat:
Det visar hycklerin men även ens syn på kvinnan. Hur bestämmer man vem är mer värd bland kvinnor, vem som får bli hora och vem som får bli fru?
Varför måste någon vara "hora" överhuvudtaget? Varför går det inte att känna lika starkt för två kvinnor menar du?
Citat:
Tvåsamheten är naturlig enligt mig. Du kommer alltid ha den enda i ditt hjärta även om du har sex med flera.
Återigen: Varför skulle du bara kunna älska en kvinna? Vad är det det för mekanismer som omöjliggör allt annat? Om jag blir kär i en annan kvinna fast jag samtidigt är kär i min nuvarande, sprängs mitt huvud då, eller vad är problemet?
Citat:
Sex och kärlek kan separeras, och har man sex utan kärlek så är det bara utnyttjande då man utnyttjar en människa för ens egna personliga njutning. Hittar man det äkta så vill man instinktivt inte dela. Se, naturligt. Jag tror du vet det själv.
Nej, du bortser från att man kan ha högre mål med "sexet" än bara personlig njutning. I det här fallet handlar det ju just om rashygien och positiv eugenik. Alltså att skaffa så många genetiskt friska barn som möjligt.
Att skaffa barn med flera kvinnor istället för bara med en kvinna är dessutom ur ett hälsoperspektiv bra för kvinnorna eftersom deras kroppar då inte slits på samma sätt som om de själva hade varit tvingade att föda ett dussin barn.
Citat:
Det hela är fullständigt opraktiskt på alla sätt enligt mig. Frågan om sådana arrangemang låter befängt när det finns knappt någon man som förtjänar att populera en by. Det vi har nog om dock är män som anser sig förtjäna en massa.
Det finns naturligtvis fortfarande "jarlar" även om det inte ser ut på samma sätt längre och många genetiskt underlägsna individer trots sina alla defekter har hamnat högt upp både vad gäller status och pengar. Politiker är bra sådana exempel eller diverse degenererade superstjärnor som lyfts fram som förebilder.
I övrigt vet jag inte riktigt vad "förtjäna" har med någonting att jag göra. Vi har ju redan konstaterat att de med gott genetiskt material ska skaffa många avkommor, och vi har också konstaterat att dessa i hög utsträckning (även om trender och så påverkar) är de som redan idag attraherar många kvinnor och kan välja och vraka bland dessa.
Medelmåttor och trälar kommer naturligtvis aldrig att kunna ägna sig åt polygyni även om de velat, helt enkelt eftersom de saknar attraktionskraft rent biologiskt. (Om de inte lyfts fram på konstlad väg som jag var inne på tidigare).
Citat:
Jag tycker aldrig att budskapet ska förändras enbart för att locka kvinnor, men vi behöver inte försvåra för oss själva genom att förespråka saker som polygami.
Det beror på vad vi kommer fram till. Kommer vi fram till att samhällets rasliga elit bör ägna sig åt polygyni så är det givetvis precis också vad som ska förespråkas och lanseras.
Citat:
Vad du sedan skriver om för krönika nästa gång om frågan och hur SvP behandlar den är upp till er. Men tyvärr måste vi också dras med den bilden ni förmedlar utåt. Jag tycker det är nog med konstiga uttalande för denna halvår i alla fall.
Min redaktionella frihet är närmast fullständig - jag skriver alltså om vad jag vill skriva. Och på något annat sätt hade jag heller inte velat ha det. Ledstjärnan bör vara att alltid förespråka sådant som är rätt och riktigt oavsett om det bryter mot några tabun eller inte samt förstås att påverka människor i den riktning man vill.
Citat:
Vad jag har dock fått nog om är män som pratar om frågor som rör kvinnor med anledning för att ni gör det så himla dåligt. Det är enbart ett ord, kvinnan, och många pratar om samma sak på olika sätt.
Jaså?
Citat:
Vart är insikten om kvinnor? Var är klarsynten om deras roll i nationella rörelsen mer än att vi är viktiga?
Ni har andra perspektiv än män, rent emotionellt och estetiskt är ni ju i regel överlägsna oss. Ni är också de som ska föda nästa generations svenskar och svenska nationalister och således helt ovärderliga för rasens överlevnad. Dessutom är kvinnor ofta väldigt vackra att titta på och framkallar positiva känslor hos den som gör det (även det är biologiskt betingat naturligtvis, så att kvinnan ska få en stark beskyddare som vill vara med henne, inte bara för stunden) och därför bör kvinnor lyftas fram av rent taktiska skäl på infomaterial och liknande.
Kvinnan kompletterar mannen helt enkelt och har en mer ömsint och omhändertagande roll förutom sin uppenbara skönhet.
Citat:
Ni män må imponera i mycket och det är många här på Flashback som jag gillar och imponeras av - men jisses vad ni faller hårt på sådana här frågor. Och nu med polygami. Ursäkta att du får dras med den lasset, men poängen måste göras. Och du verkar bevisa mig rätt.
Du behöver inte be om ursäkt - jag tar inte åt mig. Du resonerar som kvinnor i regel gör, det är inget konstigt med det. Ni är ju väldigt känslostyrda och det är ju positivt för den roll ni har att spela. Ibland måste man dock fundera vidare kring resonemang även om man instinktivt ogillar dem eller tycker att de är "konstiga".
Citat:
Vanligt? Du har skrivit det ordet flertal gånger nu och jag köper det inte längre. Hur kunde en man kunna ta hand om flera fruar om han inte var rik? Var det då vanligt som du skriver eller enbart för de mer rikare männen som kunde ha flera fruar?
Givetvis var det då som det är nu att enbart män som på olika sätt varit framträdande som kunde skaffa sig flera kvinnor. Det var sällan något som vanliga medelmåttor sysslade med, åtminstone inte i samma utsträckning vad jag förstår det. Utan precis som i naturen så var det "alfahanarna" som skaffade flera hustrur.
Citat:
Om du hade flera fruar, skulle du kunna älska dem på samma likvärdiga sätt? Är de jämställda i dina ögon?
Ja, här ser jag inte problematiken. På samma sätt som man älskar sina barn lika mycket och värderar dem lika högt.
Citat:
En stark kvinna vill vara den enda starka kvinnan, en alfahona. Såklart hon kommer slå ner den andra för att nå dit om hon så behöver.
Där har vi svartsjukan och dramatiken igen. Ja, det kan nog innebära en del problem även om jag nog visst tror att det finns starka kvinnor som skulle inse de rasliga och biologiska aspekterna av polygyni och se till det större målet framför att vara den enda kvinnan i en mans liv.
Citat:
Så visst, en stark man kan få två starka kvinnor, men jag vågar hävda att det tar slut inom en timme.
Det beror nog som sagt på. Idag är det nog oftast så - ja.
Citat:
Tvåsamhet som jag skrev tidigare anser jag vara naturligt. Men du får också tänka på barnen, hur förvirrade kommer de inte bli? Hur kan du säkerställa en bra uppväxt?
Ju fler barn man skaffar desto svårare blir det ju att säkerställa en bra uppväxt för dessa barn. Men det förändrar ju inte att vi allihopa borde skaffa en jävla massa barn för att säkra vårt folks överlevnad. Helst en hel hög. Man får väga för- mot nackdelar helt enkelt och inse att vilken väg man en väljer så är den inte enbart av "godo" utan har även nackdelar.
Citat:
Är du emot kärnfamiljen?
Nej. Det är sunt med en närvarande make i alla familjer, det påverkar nog barnen positivt rent mentalt och skänker en viss stabilitet. Det finns som sagt olika aspekter av det hela och både + och -.
Citat:
Småpojkar och deras drömmar ses som svagt för att de har ingen förståelse eller vetskap om verkligheten
Själv tycker jag att varken småpojkar eller småflickor tycks ha någon särskilt förståelse för verkligheten och den situation vi står inför. Ibland går det över med åren, men ofta får man nog fostra dem och göra dem till mer klarsynta människor helt enkelt. Själv inbillar jag mig åtminstone att jag blir något klokare för varje år som går. Men det handlar ju också om hur mycket man bildar sig och hur mycket tid man lägger på djupa analyser och liknande.
Huvudsyftet ska ju aldrig vara att man vill ha "flockar med kvinnor" som man får åtnjuta sig av. Det är nog stundtals ganska jobbigt och enerverande att ha flera kvinnor (det är det ju ofta med en kvinna) så därför är det ju extra viktigt att ha ett högre mål med det hela - som att skaffa mängder med avkommor och förbättra folkstammen.
Citat:
Avviker den nationella rörelsen så pass genom att förespråka polygami får du nog väldigt intressanta personer med i rörelsen efter ett tag.
Som jag var inne på tidigare finns det mig veterligen ingen nationalistisk organisation som ens antyder att de ser särskilt positivt på polygyni. Här utgår jag primärt från egna tankar samt texter av David Eden Lane.