Citat:
Ursprungligen postat av
Leliana
Jag tror att när man möter sin käraste och älskar på riktigt så är tanken på att dela denna kärlek eller personen löjlig. Med dåtidens krig och kamp för överlevnad med gnutta politik så fanns det nog inte plats för denna kärlek, så visst kunde en man ha flera kvinnor. Jag kan acceptera din påstående utan att fråga om källor och börja ifrågasätta. Men känslorna? Hierarkin hos kvinnorna? Inte pratar vi om kärlek eller jämställda positioner, eller hur? Men en bättre fråga; anser du att de har någon värde alls, kärlek eller kvinnans position och mående?
Givetvis har kvinnans position och mående ett värde. "Because the beauty of the White Aryan woman must not perish from the White earth" är ju de "andra" 14 orden som vi strävar efter. Lycka och välgång är förstås också viktigt.
En kamp för överlevnad är det dock också idag, kanske mer än det någonsin har varit och det borde kanske därför vara viktigare än någonsin att arbeta just för att stärka rasen.
Jag förstår också vad du menar, jag skulle inte vilja dela min kvinna, aldrig någonsin skulle jag acceptera någonting sådant. Men så är ju kvinnans roll också något biologiskt annorlunda mannens som ju till stor del handlar om att föra sin genetik vidare och få många avkommor.
Kärlek tror jag definitivt på, men en sådan kan naturligtvis ha många former och det är inte omöjligt för en man att älska två kvinnor exempelvis. Även om jag själv aldrig har gjort det. Vad gäller "jämställda positioner" så beror det lite på hur du menar.
Citat:
Jag brukar säga att en kvinna är omyndighetsförklarad tills hon har en man vid sin sida. Så ja, man kan fostra en kvinna. Men en man kan vara en idiot och likväl faller kvinnan utmed stupet. Bara för att en man kan ändra om en kvinna, betyder inte automatiskt att han förtjänar att leda eller kan leda.
Ja, det är ju ett annat problem tyvärr. Många är ju idioter, både män och kvinnor. Det kommer man inte ifrån och än så länge har jag inget botemedel.
Och absolut, vi har flera historiskt starka kvinnor som varit föredömen i mångt och mycket. Vi hittar dem såväl i sagorna som i vår historia. Men om mannen är så svag att kvinnan tvingas leda honom så bör ju kvinnan i så fall kanske se sig om efter en annan man?
Citat:
Du ställer många frågor utan att bevara en endaste. Så, vad tycker du?
Jag vet inte riktigt vad jag tycker mer än att jag i detta läge och den prekära situationen som vi nu befinner oss i är beredd att göra nästan vad som helst för att säkra mitt folks överlevnad. Mitt folks överlevnad och bevarande måste vara prioritet ett och nästan allting som leder i den riktningen är i någon mån av godo.
Citat:
Säg mig, teoretiskt, hur många lik du skulle kunna gå över om du tror på målet? Och hur många av dem skulle du kunna räkna som bröder? Du behöver inte svara, jag tror du förstår min poäng. Den är överdriven ja, men du skriver själv radikala åtgärder.
Man får göra det som krävs helt enkelt om man tror tillräckligt mycket på målet. Oavsett vad som krävs. Det som måste göras för att säkra vårt folks överlevnad, det är vad som ska göras. Inget annat kan vara lika viktigt. Går vi under så är vi borta för evigt.
Citat:
Och sedan måste du förstå att vi i nationella sfären kan se det så och dessa åtgärder ter sig naturliga, men du har en massa som inte delar din syn. Börja med att övertyga folk först.
Man får arbeta på olika plan och anpassa sitt budskap efter publiken man vill nå eller kommunicera med. Att man skriver om självklarheter ena stunden är ju inget hinder för att man kan diskutera mer eugeniska frågor nästa stund.
Citat:
Ah, vikten av att ha en ordentlig kvinna. Man vill inte riskera barnen, eller hur. Så om en man ska ha pli på sin hustru för att ändra om hennes åsikter och behålla henne där, hur stor chans är det att han lyckas med det om han har flera kvinnor att handskas med? Hennes åsikter och värderingar kan svänga ganska lätt - du som är en man, ser du inte hur farligt det skulle vara om du lät flera kvinnor vara ensamma med barnen där du inte har någon kontroll?
Jag kan inte bedöma oddsen, men jag ser inte varför det skulle vara omöjligt och otänkbart. Helt enkelt är det nog inte, men det handlar såklart också om vad för kvinnor man väljer ut.
Citat:
Jag gillar att du har redan erkänt din åsikt i saken att de två går inte ihop; maximering av svenskar och stabila familjebildningar. Skulle du välja att få fram barn på onaturliga sätt om du kunde, om du visste att det kom fram fungerande svenska människor?
Du menar transhumanism och odla fram svenska barn i små laboratorier? Har inte funderat över det så mycket, det hade nog tagit emot väldigt mycket och känts ganska konstigt.
Citat:
Eller för att det finns starka kvinnor och inte nog med män, eller som du presenterar, feminism. Men just starka kvinnor som ses som besvärliga ska man inte klaga på, man ska lära sig att handskas med det.
Det beror ju på definitionen av "stark kvinna" också. Den verkar ju variera något beroende på vem man frågar. De kvinnor som av etablissemanget lyfts fram som "starka" idag är nog ofta motsatsen. Att det är en brist på män stämmer nog också.
Citat:
Jag anser att samlag är utöver det fysiska och jag ser att livet sträcker sig större än vad vi kan förstå. Jag värderar själar och anser att vår "skapelse" av dem är fantastisk, i brist på ord. Polygami är enbart värdslig, det fungerar och ger resultat. Det tillfredställer behoven för att klara sig till nästa dag. Jag ser dock ett större syfte med människan och likväl symbiosen mellan man och kvinna.
Tycker du det låter bibliskt?
Ja, det låter åtminstone spirituellt och lite metafysiskt sådär. Du utgår från ett andligt/kristet perspektiv snarare än ett biologiskt dito vad det verkar.