2013-01-08, 23:06
Medlem
Herr gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoboken
De kostar ju ändå en del, typ 1 600. Då kan man lika gärna köpa Incotex för 2 000.
Eller 800 Ebay är din vän.

http://www.ebay.com/itm/INCOTEX-PANTS-HOSE-Size-38-Cotton-Baumwolle-SLOWEAR-FREE-SHIPPING-WORLDWIDE-/380494912351?pt=US_CSA_MC_Pants&hash=item5897439b5 f

Funderar på om det är värt att klicka hem de här. DE är minst sagt svåra att bära upp men frågan är om det inte hade gått om man ville tillräckligt mycket. Min rumskamrat hävdar bestämt att jag drabbats av hybris efter att jag blev streetstylad för ett tag sedan.
Citera
2013-01-08, 23:12
Medlem
hobokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr gurka
Eller 800 Ebay är din vän.

http://www.ebay.com/itm/INCOTEX-PANTS-HOSE-Size-38-Cotton-Baumwolle-SLOWEAR-FREE-SHIPPING-WORLDWIDE-/380494912351?pt=US_CSA_MC_Pants&hash=item5897439b5 f

Funderar på om det är värt att klicka hem de här. DE är minst sagt svåra att bära upp men frågan är om det inte hade gått om man ville tillräckligt mycket. Min rumskamrat hävdar bestämt att jag drabbats av hybris efter att jag blev streetstylad för ett tag sedan.
Nej, de där går inte att bära upp. Ser ut som ett par pyjamasbyxor från Ralph Lauren, alternativt ett par vanliga byxor från Ralph Lauren som säljs till folk som inte vet bättre, för att matcha den fräsiga kavajen de köpt för 5 000 spänn.
Citera
2013-01-08, 23:59
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoboken
Är det någon som kan förklara varför allt fler tillverkare börjat sälja byxor med färdigsydda slag? Nu tycker jag visserligen att slag är vansinnigt snyggt, men om man vill justera längden eller inte vill ha slag på dem så blir det ju betydligt mer bökigt. Varför gör man inte bara byxorna långa och låter kunden själv korta ner dem till önskvärd längd, med eller utan slag? Helt idiotiskt i mitt tycke.

Medhåll! Såg det på ett par byxor från TTC. Jävla idioti, någon slags byxvärldens motsvarighet till öppna knapphåll i kavajmanschetten.

Givetvis existerar det för att blidka den outbildade pöbeln, som aldrig själva ens skulle komma på tanken att lägga upp slag på byxorna eller ens är medvetna om att det går att göra, om det inte kom färdigsytt. De kommer bara tänka "jaha, är det sådär ett par byxor ska se ut nu för att vara inne" och köpa nya. Vi kommer därför att få se mer av det här fenomenet.
Senast redigerad av JohnnyDungeon 2013-01-09 kl. 00:01.
Citera
2013-01-09, 00:06
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Hade mollskinnsbyxor på mig för första gången idag (inga märkvärdiga byxor på något sätt, ett par Sunwill från M&Co) och nu har jag bestämt mig för att aldrig äga mer än ett par jeans - det kommer bli mollskinn istället hädanefter. Förbaskat behagligt att ha på sig, rena rama mjukisbyxkänslan!
Citera
2013-01-09, 13:13
Medlem
MyNutss avatar
Vad ska man tänka på när man köper udda/kostymbyxor? Tänkt att användas till pullovers osv. Vart kan jag hitta det jag pratar om?
Citera
2013-01-09, 13:43
Medlem
MyNutss avatar
Letar efter ett par byxor liknande dessa http://www.zara.com/webapp/wcs/stores/servlet/product/se/sv/zara-neu-W2012-s/317594/826005/TR%C3%96JA%20L%C3%85NG%20KNAPPAR

Det är en länk till tröjan men jag undrar alltså om byxorna, tycker dom var sjukt snygga. Inte för vida och inte för tighta. Skulle bli otroligt tacksam ifall nån visste vart jag kan hitta nåt liknande
Citera
2013-01-22, 00:58
Medlem
Tips på chinos, flanellbyxor, manchester och i största allmänhet allt som inte är jeans, är slimmade och någorlunda kvalité mottages gärna. Gärna från england eller dyl så att det blir billigt.
Citera
2013-01-22, 12:18
Medlem
Fixiebikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qazwsxedc
Tips på chinos, flanellbyxor, manchester och i största allmänhet allt som inte är jeans, är slimmade och någorlunda kvalité mottages gärna. Gärna från england eller dyl så att det blir billigt.
Ett par mollskinnsbyxor från Charles Tyrwhitt kanske?
Citera
2013-01-22, 19:59
Medlem
HerrSvetts avatar
Var finner man byxor liknande dessa? Finns det inga butiker i Stockholm som säljer byxor av den här stilen?

PS:
Clip-on hänglsen på bilden. Varför.
Citera
2013-01-22, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrSvett
Var finner man byxor liknande dessa? Finns det inga butiker i Stockholm som säljer byxor av den här stilen?

PS:
Clip-on hänglsen på bilden. Varför.

I stort sett alla herrbutiker bör ha sådana byxor. Jag hade börjat på NK Herr. Annars butiken som ligger på Hötorget, kommer inte ihåg vad den heter nu, de säljer kostymer etc.

Om du har mkt pengar så är det bara att ta dig till Gabucci alt. Rose&Born så plockar de fram ett par till dig utan problem.

En standardbyxa kan man säga.
Citera
2013-01-22, 22:02
Medlem
HerrSvetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coupas
I stort sett alla herrbutiker bör ha sådana byxor. Jag hade börjat på NK Herr. Annars butiken som ligger på Hötorget, kommer inte ihåg vad den heter nu, de säljer kostymer etc.

Om du har mkt pengar så är det bara att ta dig till Gabucci alt. Rose&Born så plockar de fram ett par till dig utan problem.

En standardbyxa kan man säga.

Tycker de flesta "standardbyxor" jag ser idag har så låg midja, finns det inga affärer med mera klassiskt skurna byxor (typ, 40-tal)? Men jag kan börja med att fråga runt på de stora affärerna, menade du Pub eller Ströms vid hötorget?
Citera
2013-01-22, 22:08
Medlem
Fixiebikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrSvett
Tycker de flesta "standardbyxor" jag ser idag har så låg midja, finns det inga affärer med mera klassiskt skurna byxor (typ, 40-tal)? Men jag kan börja med att fråga runt på de stora affärerna, menade du Pub eller Ströms vid hötorget?
Antar att det är Ströms som åsyftas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in