Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-18, 21:44
  #517
Medlem
Vad hände med hennes Twitter?
Citera
2017-11-09, 18:48
  #518
Medlem
Kan det vara samma person?
Följer exakt samma modus operandi.

http://afswattf.synthasite.com/quote...er-heavy-fire-
Citera
2018-01-16, 00:48
  #519
Medlem
fostroms avatar
Ladyn har spikat igen kiosken. Hennes IG konto är inte längre offentligt, vilket inte borde förvåna någon som följt henne på sistone. Hon har talat öppet om sin sociala fobi och verkar lida svårt av allehanda konspirationsteorier. Hatet mot män är oresonligt och har uppenbarligen inget tak. I pipeline ligger närmast tanken att det defekta könet borde elimineras. Utanför hennes lojala fanclub är allt och alla emot henne. Enklara då att isolera sin filterbubbla och endast kommunicera med sekten av följare som delar hennes skeva verklighetsbild. Vi lever sannerligen i en märklig och djupt splittrad tid.
Citera
2018-01-16, 02:22
  #520
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hotaru
Vad hände med hennes Twitter?

Citat:
Ursprungligen postat av fostrom
Ladyn har spikat igen kiosken. Hennes IG konto är inte längre offentligt, vilket inte borde förvåna någon som följt henne på sistone. Hon har talat öppet om sin sociala fobi och verkar lida svårt av allehanda konspirationsteorier. Hatet mot män är oresonligt och har uppenbarligen inget tak. I pipeline ligger närmast tanken att det defekta könet borde elimineras. Utanför hennes lojala fanclub är allt och alla emot henne. Enklara då att isolera sin filterbubbla och endast kommunicera med sekten av följare som delar hennes skeva verklighetsbild. Vi lever sannerligen i en märklig och djupt splittrad tid.
Det verkar väl handla om konflikten med andra grupper som hon försökt vara språkrör åt...



15 JANUARI 2018
Jag vet inte
[...]
De senaste dagarna har varit … kaotiska. Ni som följer mig på instagram vet ju att det handlat om att den gamla debatten om att LD är rasist/transfob har kommit upp. Den gör det regelbundet.
[...]
Men ibland, som nu, så går det lite längre och en grupp människor använder den gamla kritiken mot mig som ett verktyg för att … enligt utsago från personerna denna gång: Bevisa för alla att jag är rasist och transfob, ”krossa” mig. Och ”starta krig”. (deras ord alltså) [...]

Och just nu vet jag inte vad jag ska göra eller hur jag ska gå vidare, därav min tystnad. Ska jag fortsätta som om inget har hänt liksom? Kritiken är ju befogad.

Men vad gör jag med det, nu? Vad förväntas av mig?

http://ladydahmer.nu/2018/january/jag-vet-inte.html
Citera
2018-01-16, 02:31
  #521
Medlem
farfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det verkar väl handla om konflikten med andra grupper som hon försökt vara språkrör åt...



15 JANUARI 2018
Jag vet inte
[...]
De senaste dagarna har varit … kaotiska. Ni som följer mig på instagram vet ju att det handlat om att den gamla debatten om att LD är rasist/transfob har kommit upp. Den gör det regelbundet.
[...]
Men ibland, som nu, så går det lite längre och en grupp människor använder den gamla kritiken mot mig som ett verktyg för att … enligt utsago från personerna denna gång: Bevisa för alla att jag är rasist och transfob, ”krossa” mig. Och ”starta krig”. (deras ord alltså) [...]

Och just nu vet jag inte vad jag ska göra eller hur jag ska gå vidare, därav min tystnad. Ska jag fortsätta som om inget har hänt liksom? Kritiken är ju befogad.

Men vad gör jag med det, nu? Vad förväntas av mig?

http://ladydahmer.nu/2018/january/jag-vet-inte.html

Gött straff för en som suttit och fostrat en näthatsarmé att själv råka ut för den till slut.
Citera
2018-01-16, 13:58
  #522
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Gött straff för en som suttit och fostrat en näthatsarmé att själv råka ut för den till slut.

Japp! Rätt åt fanskapet. Kan någon förklara för en som inte hängt med var rasistbiten kommer ifrån? det är hysteriskt kul isf om det finns något befogat i det.
Citera
2018-01-16, 14:03
  #523
Medlem
farfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qazwsxedc
Japp! Rätt åt fanskapet. Kan någon förklara för en som inte hängt med var rasistbiten kommer ifrån? det är hysteriskt kul isf om det finns något befogat i det.

Ja, skulle också vilja se var det drevats och så, någonstans måste väl stormtrupperna samlats? Hittade inget med lite slappt sökande.

För övrigt så tror jag att vara ett rövhål på nätet i allmänhet och mot andra förstärker social fobi, dvs min poäng är att det fängelset är i mångt och mycket hennes egen skapelse.
Citera
2018-01-16, 15:26
  #524
Medlem
Incendios avatar
Nu tillhör jag inte dem som önskar att LD ska må dåligt eller straffas, men LD borde väl ändå kunna se att det hon nu utsätts för(som är fel) är ungefär vad hon själv håller på med annars mot andra. Inte konstigt att det blir "krig" då.
Citera
2018-01-16, 16:31
  #525
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Ja, skulle också vilja se var det drevats och så, någonstans måste väl stormtrupperna samlats? Hittade inget med lite slappt sökande.

För övrigt så tror jag att vara ett rövhål på nätet i allmänhet och mot andra förstärker social fobi, dvs min poäng är att det fängelset är i mångt och mycket hennes egen skapelse.

Här kan om man vill läsa för att om möjligt få någon rätsida på saken om man vill det.
https://blogg.ng.se/bloggbevakning/2018/01/34144

Här det gamla från 2015:
Citat:
Den feministiska bloggaren Lady Dahmer har fått nog. Hon orkar inte mer. I ett uppmärksammat blogginlägg delar hon med sig av otaliga skärmdumpar som visar hon vad hon kallar ”hatet från antirasister och från egna kretsar”.
Hennes utseende dissekeras, hon hängs ut som transfob och rasist för tidigare användning av n-ordet, jämförs med Hitler och hennes följare med Hitlerjugend.
https://www.metro.se/artikel/feminis...ntirasister-xr

Jag tror förklaringen att det ibland exploderar i dessa extremist kretsar är att den svenska dammen helt enkelt är för liten för att alla ska kunna vara med och leka och synas framförallt. Många som vill t.ex kunna skriva hur mycket de ogillar vita män på Nyheter24.
Citera
2018-02-08, 20:24
  #526
Medlem
Lady Dahmer har nu lämnat antirasistpratet eller vad det var som orsakade drevet (har inte orkat läsa) och nu är det fetma-propaganda för hela slanten.
Hennes blogginlägg handlar numera enbart om hennes fetma, att hon inte kan gå ner i vikt för fetma är alltid kroniskt, att alla feta är dömda till ett fortsatt tjockisliv men att det samtidigt inte gör något för allt snack om att fetma är hälsofarligt är bara TJOCKISHAT och det enda negativa med att vara tjock är just TJOCKISHATET.
Dessutom lanserar hon teorin att fetmaepidemin är en myt, det är fejknyheter som enbart beror på att myndigheter ändrat BMI-gränsen för fetma så att fler klassificeras som feta, och såklart beror det också på TJOCKISHATET (för vi övriga har ju inget annat att tänka på än tjockisar och att hata dem).

Så är det gott folk, fetmaepidemin är en myt, grundad på hat, Lady Dahmer är en av de få feta i Sverige och hon är trots det friskare och sundare än många smala, och hon kan dessutom inte gå ner i vikt eftersom ingen tjock kan det, så ni andra feta, sluta bara försöka, embrace your fett!
Citera
2018-02-09, 05:39
  #527
Medlem
Fast hon har ju själv lobbat för att vita bör lämna plats åt svarta, "rasifierade" och dyl., att det är icke-vita kvinnor som ska fronta feminist-rörelsen och få hålla talan, varför klagar hon nu då när hennes med-feminister följer hennes egna råd och läror hon har propagerat för i åratal?
Är det nu vi börjar se hur vita feminister har målat in sig i ett hörn och att de aldrig kan ta sig ur det? En separatist-grupp för vit feminism kommer ju knappast bli en hit i kultur-marxistiska kretsar.
Citera
2018-02-09, 08:29
  #528
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xenomorph-ball
Fast hon har ju själv lobbat för att vita bör lämna plats åt svarta, "rasifierade" och dyl., att det är icke-vita kvinnor som ska fronta feminist-rörelsen och få hålla talan, varför klagar hon nu då när hennes med-feminister följer hennes egna råd och läror hon har propagerat för i åratal?
Är det nu vi börjar se hur vita feminister har målat in sig i ett hörn och att de aldrig kan ta sig ur det? En separatist-grupp för vit feminism kommer ju knappast bli en hit i kultur-marxistiska kretsar.

Hon har skrivit flera långa blogginlägg om hur hon själv är rasifierad och utsattes för massor av rasism under sin uppväxt och så vidare, så jag tror inte hon ser det som att hon ska lämna plats åt rasifierade, hon anser att hon är en av de rasifierade och därmed ska få synas mer.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback