2019-10-18, 04:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Incendio
Haha, hon lusläser här! Hur patetiskt är inte det?

Jag blir illa berörd varje gång hon kallar sina barn för demon/monster/whatever och klagar över att de existerar.
Håller med hur kan någon förälder kalla sina barn för div öknamn vilken självkänsla får dessa ungar med sig i livet?
Citera
2019-10-18, 05:43
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twilight zone
Idag hade fettot med nya bästisen Fayme Elmen varit och sett the Joker på bio och berättade hur kåta de blev och att de rann i trosorna på båda när han färgade håret grönt och blev massmördare. Antar att det skiljer sig långt från verkligheten med sina ”kvinnomän” som aldrig säger emot utan bara betalar så de kan sitta på instagram och tramsa och om totalt intetsägande saker som inte ens är roligt. Lady dahmers största problem är att hon inte är rolig någonstans trots att hon försöker, inte heller särskilt smart även om hon vill tro det. Förövrigt en godhetshycklare.

Kan du länka till den video eller poddavsnitt där hon pratar om biobesöket? Har sökt lite här och var men hittar inget.
Citera
2019-10-18, 09:59
Medlem
Dennos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AuticaMinore
Kan du länka till den video eller poddavsnitt där hon pratar om biobesöket? Har sökt lite här och var men hittar inget.
Ligger på hennes instastory
Citera
2019-10-19, 00:44
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denno
Ligger på hennes instastory

Ok, tack för ditt svar. Tyvärr så har man inte själv medlemskap där. Hade annars varit intressant att läsa hennes tankar då även jag är lite kär i Jokern
Citera
2019-10-21, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Och det här med tjänstefolk. Vad är felet med att betala för städhjälp om man själv betalar för det med de pengar man själv har jobbat ihop? Det är en annan sak än om man är en rikemansunge som aldrig behövt lyfta ett finger för att få pengar eller sköta hemmet.

På vilket sätt är det annorlunda än att t.ex. ge någon jobbet att måla ens hus?

Grejen är ju att många hemstädare, nannys osv har dåliga villkor. Plus att det subventioneras med RUT, vilket av många ses som ett städbidrag till medelklassen.

Vad som däremot stör mig är att LD öppet har skrivit på sin blogg att hon har städhjälp. Jag hittar det inte nu men jag vet att hon har gjort det just för att jag blev så förvånad över att någon som var "vänster" ogenerat utnyttjade RUT.

Det var några år sedan. Om hon tänkt om sedan dess eller bara talar tyst om det numera vet jag inte. Men för mig blir det oerhört löjligt att gå ut så hårt mot andra om man inte är bättre själv.

Sedan tror inte jag det handlade om någon plötsligt påkommen vurm för arbetarklasskvinnor. LD har aldrig skrivit om klass och fördelningspolitik på det sättet tidigare. Min första tanke när en rad instagramfeminister som aldrig skrivit om annat än typ kroppspositivism, från en dag till en annan började ondgöra sig över feminister med städhjälp var att Cissi Wallin antagligen hade nanny/städhjälp och nu skulle det användas som krypskytte i ett instagramtjafs. Wallins hemhjälp bekräftades sedan i podden Haveristerna.

De här människorna är så tröttsamma, barnsliga och förutsägbara.
Citera
2019-11-09, 10:54
Medlem
Är det någon som vet vad som hänt (?) med LD? Hon har ju inte skrivit något på snart ett halvår, och tidigare har hon torgfört sitt manshat och annat trams tämligen ofta.
Citera
2019-11-10, 06:37
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xpqr12345
Är det någon som vet vad som hänt (?) med LD? Hon har ju inte skrivit något på snart ett halvår, och tidigare har hon torgfört sitt manshat och annat trams tämligen ofta.
Hon slutade väl skriva i samband med att hon fick del i maken pengar från spelföretaget.... ? Hon är fortfarande aktiv på instagram dock även om det är mer trams och kompisgäng än genusdiskussioner idag.
Citera
2019-11-10, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Incendio
Hon slutade väl skriva i samband med att hon fick del i maken pengar från spelföretaget.... ? Hon är fortfarande aktiv på instagram dock även om det är mer trams och kompisgäng än genusdiskussioner idag.

Det tror jag inte har något samband, handlar nog mest om att hon har tröttnat och att bloggformatet är rätt dött nu. Instagram är mer modernt.
Citera
2019-11-10, 18:56
Medlem
SmygarBerits avatar
På sin instastory lägger hon ut konversation mellan henne och en person som vänligt ber henne om att även lyfta riskerna med sjukdomar att va överviktig istället för att uppmuntra till fetma. Dahmer klipper av henne med att säga att personen är en mobbare som hävdar att en fet kropp är farlig. (SM i okunnighet)
Personen blir iaf förtvivlad och försöker skriva att hen inte alls menade ngt illa utan ville ha debatt och att hon även kunde lyfta det faktum att man får allvarliga sjukdomar av fetma.
Dahmer säger åt personen att inte höra av sig mer och när denne ändå börjar skriva till henne så blir hennes sista kommentar/fråga ”är smala människor dummare än andra?”

Det är ju för fan HON som är en mobbare! Spydig som fan är hon dessutom. Lågvatten!
Citera
2019-11-10, 19:15
Medlem
DogsDAmours avatar
Man kanske inte ska gå fram helt slumpmässigt på gatan och säga till henne att "fetma är farligt", men vågar man t.ex som legitimerad läkare på en vårdcentral där hon är listad säga till henne att "fetma är farligt"? Var går gränsen för en sån här människa?
Fetma är inte nyttigt och detta vet alla vid det här laget. Det är inte så konstigt att vilja ha en faktabaserad diskussion om en fråga som kostar samhället miljarder kronor varje år.
Citera
2019-11-11, 03:49
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Det tror jag inte har något samband, handlar nog mest om att hon har tröttnat och att bloggformatet är rätt dött nu. Instagram är mer modernt.
Fast hon ägnar sig ganska lite åt debatter och politik på instagram. Det är tydligt hur hon lugnat sig sedan hon fick eget kapital..
Citera
2019-11-12, 13:45
Hon är så uppenbart bitter och avundsjuk på svägerskan Cissi Wallin. Utspel om hur icke-feministiskt och löjligt det är att säga sig vara feminist och samtidigt använda läppstift. Fettot borde börja jobba på Samhall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in