2023-10-23, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jorja
Tack! Hon skrev ju några inlägg om att hon skulle starta upp sin Patreon igen för att "kvinnofällan jag satt mig i visade sig inte vara så kul", ungefär så. Jag tolkade det som att hon insett att hon behöver börja försörja sig själv nu.

Det hade jag inte sett. Vem vet. Kanske har de tagit fnurran på tråden hela vägen denna gången
Citera
2023-10-24, 06:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av janjanjanna
Det hade jag inte sett. Vem vet. Kanske har de tagit fnurran på tråden hela vägen denna gången

Hon är ett korkat fetto som lever en livslögn publikt. Ungefär som vänstern i stort. Inte undra på att hon är en av de som viftar med Palestinaflaggor.
Citera
2023-10-24, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpringCampaign
Hon är ett korkat fetto som lever en livslögn publikt. Ungefär som vänstern i stort. Inte undra på att hon är en av de som viftar med Palestinaflaggor.

Precis så!
Bara nån dag efter hamas attack skrev hon om hur israel gjort likadant i alla år.... ingen medkänsla whatsoever gentemot de israeliska offren. Och total avsaknad av kunskap av alla attacker från hamas/palestina under alla år och att hon inte nån gång tagit upp allt judehat bland arabländerna eller bland mellanösternfolk i sverige
Om hon bara skaffade ett jobb skulle hon få lite perspektiv och inte lägga upp på stories varannan minut om exakt allting som rör sig i hennes skalle
Citera
2023-10-24, 08:01
Avslutad
Citat:
Precis så!
Bara nån dag efter hamas attack skrev hon om hur israel gjort likadant i alla år.... ingen medkänsla whatsoever gentemot de israeliska offren. Och total avsaknad av kunskap av alla attacker från hamas/palestina under alla år och att hon inte nån gång tagit upp allt judehat bland arabländerna eller bland mellanösternfolk i sverige
Om hon bara skaffade ett jobb skulle hon få lite perspektiv och inte lägga upp på stories varannan minut om exakt allting som rör sig i hennes skalle

OK så "de våldtagna judiska brudarna var OK att våldta pga intersekt och judemedia ljuger" var vem hon egentligen var.

Så... Oerhört Otippat.

FettoFeministInstaPalestinavänstern borde omyndigförklaras. Kan någon dra in alla bidrag de går på snarast? Eller är det pappa/daddy som står för att vi andra måste dras med den här katastrofen till människa?

edit: Daddy-samhället, när killar med dåligt samvete betalar bidrag i det oändliga till alla HOROR de knullar.
Senast redigerad av SpringCampaign 2023-10-24 kl. 08:03.
Citera
2023-10-24, 19:27
Medlem
Citat:
OK så "de våldtagna judiska brudarna var OK att våldta pga intersekt och judemedia ljuger" var vem hon egentligen var.

Hon kommer förhoppningsvis skämmas för detta i framtiden.
Att sprida antisemitismen. Att förneka att alla israels grannländer vill utplåna israel och judar.
Skrämmande att hon lär sina barn detta också.
Citera
2023-10-25, 04:58
Avslutad
Citat:
Hon kommer förhoppningsvis skämmas för detta i framtiden.
Att sprida antisemitismen. Att förneka att alla israels grannländer vill utplåna israel och judar.
Skrämmande att hon lär sina barn detta också.

prostitute
/ˈprɒstɪtjuːt/

mid 16th century (as a verb): from Latin prostitut- exposed publicly, offered for sale

Liksom, vad förväntar du dig av folket på instagram osv.
Citera
2023-10-25, 15:44
Medlem
Damen Dahmer uppmärksammas av Sv Kommitten mot Antisemitism

https://skma.se/2023/10/clara-sandelind-fritt-fram-for-antisemitism-pa-sociala-medier-exemplet-lady-dahmer/

När influensers med tiotusentals följare på sociala medier uttrycker antisemitism får det dock inga konsekvenser. Tvärtom raderas kritik som om den aldrig fanns.

Detta fick jag erfara då jag pekade ut antisemitism i ett inlägg av Natashja Psomas Blomberg, mer känd som Lady Dahmer. Hennes svar till mig var ”sjas” och sedan blockerades jag och mina kommentarer togs bort.
Senast redigerad av 1967-04-01 2023-10-25 kl. 16:33.
Citera
2023-10-25, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1967-04-01

https://skma.se/2023/10/clara-sandelind-fritt-fram-for-antisemitism-pa-sociala-medier-exemplet-lady-dahmer/

När influensers med tiotusentals följare på sociala medier uttrycker antisemitism får det dock inga konsekvenser. Tvärtom raderas kritik som om den aldrig fanns.

Detta fick jag erfara då jag pekade ut antisemitism i ett inlägg av Natashja Psomas Blomberg, mer känd som Lady Dahmer. Hennes svar till mig var ”sjas” och sedan blockerades jag och mina kommentarer togs bort.

Då hela inlägget är ett citat från artikeln du länkar till föreslår jag att du redigerar inlägget, och lägger till citat-taggar.

Men vad gäller kritik mot henne har jag upplevt det samma som artikelskribenten: på den tiden jag brydde mig om henne kommenterade jag något på hennes blogg. Jag tycker min kritik var saklig, men det tog ungefär en kvart så var jag blockad från att kommentera där. Mitt brott var att jag använde mitt smeknamn, som tydligt talar om att jag är man.
Citera
2023-10-25, 18:25
Medlem
Citat:

Bra att det tas upp. Hoppas hon nås av det. Inte för att jag tror att hon skulle ta in det i självreflektion, men vore intressant att få det avfärdat på instagram där hon än en gång bevisar hur ovillig hon är att se den antisemitism hon sprider
Citera
2023-10-25, 18:49
Medlem
Incendios avatar
Citat:

Popcorn....Hon kommer snart märka vilka som har den verkliga makten samtidigt som de står högst upp på offerskalan.
Citera
2023-10-26, 12:57
Medlem
Som jag ser det finns det två typer av feminister. Den ena är den "Intellektuella" feminister, som Åsa Moberg, Ebba Witt Brattström, Kajsa Ekis Ekman med flera. Oavsett vad man tycker om dem så har de ofta studerat och brukar oftare hålla sig till "fakta" (även om de gärna exemplifierar med "städerskan upplevde...") och hålla en viss stringens och nivå i debatten. Med andra ord inte kalla folk för "fitta" och stolt berätta att de inte dammsugit på fyra veckor. Försöker oftare lyfta debatten från just enskilda livet. Om igen, det låter som jag beundrar dem, men jag jämför dem med...

Argidiotfeministen. Denna varelse är Lady Dahmer/Natasha Blomberg ett lysande exempel på. Direkt antiintellektuell. Har sällan/knappt gått ut gymnasiet och har ingen som helst intellektuell uppfattning om vad feminism kan innebära ur ett intellektuellt perspektiv. Tror sannolik att Simone de Beauviour är en skådespelare eller äppelsort. Alla tillkortakommande i livet och allt som går fel tillskrivs varelsen "Mannen". Oavsett om det är arbetslöshet, det faktum att de ideligen får sparken från jobb (det är ju män som sparkar, alltså är det männens fel, oavsett om det är så att hon var lat och inte dök upp) eller något annat. Fetman beror inte på att man äter för mycket och motionerar för lite utan beror på "vårt kroppskontrollerade samhället och männens blickar samt PTSD sen barndomen då Johan i 3A kallade mig för "kloss". De är alltid lata, har 1-4 diagnorser som de själva har kommit på och aldrig bekräftats av någon förutom av deras feministkompisar (det är ADHD:n som gör att jag inte studerat...). Ansvarslöshet är deras grej och det faktum att de lyckas få ett barn gör att de sen kan skylla allt på moderskapet. Att de lyckades klämma fram en unge gör tydigen de till bättre varelse än mannen. Låter sig gärna försörjas. De hoppar också på vilken vänsteridiottrend som helst utan reflektion. Tex att Lady Dahmer hyllar Hamas (vänta bara tills hon känner sig missförstådd..). De är helt enkelt lata och osmarta och hyllas av andra lata och osmarta människor. Tror ärligt talat att hade Lady Dahmer bott i södra USA så hade hon varit Trumpviftande WT-idiot. Hon saknar förmåga att reflektera och ta ansvar för vare sig sina handlingar eller åsikter. Bara någon försörjer henne och någon bekräftar henne på Instagram hoppar hon på tåget. Saknar intellektuell bas.

Jag tror att Natasha/Kakan och andra argidiotfeminster har ytterst lite gemensamt med Åsa Moberg/Ebba WB etc.

Personligen skulle jag inte ens orka prata med henne om något annat än vädret. Hon verkar så fruktansvärt obegåvad, insnöad och oreflekterande.

Hennes man är inte det men det är klart att något hos honom är trasigt. Annars hade han valt något annan.
Citera
2023-10-27, 19:00
Medlem
Citat:

Så... Oerhört Otippat.

FettoFeministInstaPalestinavänstern borde omyndigförklaras. Kan någon dra in alla bidrag de går på snarast? Eller är det pappa/daddy som står för att vi andra måste dras med den här katastrofen till människa?

edit: Daddy-samhället, när killar med dåligt samvete betalar bidrag i det oändliga till alla HOROR de knullar.

Jag måste ha missat nåt? Har hon skrivit att det är ok att våldta judiska kvinnor? Eller är det den sedvanliga tolkningen att om man stöttar Palestina så tycker man per automatik att det är ok att våldta vissa kvinnor?

Jag fattar att man stör sig på LD, tycker att hon är dum i huvudet osv men nån jäkla verklighetsförankring kan man väl ändå ha när man kritiserar henne? Inte tolka in vilka galenskaper som helst som dessutom går totalt emot det hon förespråkar, skriver och varit engagerad i. Nu framstår ju inte speciellt trovärdiga i er kritik här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in