• 1
  • 2
2012-06-18, 19:44
Medlem
valdtagenflickas avatar
Mitt ex säger att han kommer kidnappa mig och ha mig i källaren som sexslav
när jag sa: Okej... varför har du inte redan gjort det då?
så sa han: jag har ingenstans att ha dig, tror mamma eller pappa skulle märka det om jag hade dig på mitt rum.

han sa även att om jag sa upp kontackten med han så skulle han först bli ledsen sen arg och sen leta upp mig. hitta han inte mig på nätet så skulle han fråga min mamma och sa inte hon var jag var eller om hon sa det (hon skulle självklart inte sägga nått) så skulle han ta sig in och hitta information om var jag kunde befinna mig.
Då sa jag: du tror inte hon skulle varna mig efter det då.
då sägger han: då får man ju tysta henne.
och mycket mer. han säger även "om det så tar fyra,fem år så kommer jag att hitta dig" och "jag älskar dig, skulle aldrig skada dig mer än nödvändigt" och "det hjälper inte längre (bondage och nått annat) det är som om du är min personliga dråg".

han drömmer om att ha tjejer i källaren i många olika ställningar. men jag skulle få sova med han ibland och äta med han när han ville ha sällskap, annars låg jag fasttkedjad i en säng nere i källaren medans vissa hänger på väggen,fastbundna (torterade enligt mig) och alla är vi hans sexslavar.

Den här killen har bundigt mig, våldtagit mig med mer.

Min fråga nu är: Är detta olagligt? Vad kan jag göra? Hur ska jag göra?

Ps: Jag vet att han kommer att göra detta, jag har lärt mig hur han fungerar.
Så jusst nu köper jag bara tid för att lära mig hur jag ska kunna överleva och ta mig där ifrån och få ut dom andra med så minimala skador som möjligt. Polisen kan inte göra någonting för äns det har hänt någonting.

Svar, tipps och råd uppskattas?!

!?HJÄLP?!
Citera
2012-06-18, 19:53
Medlem
jonte-malmos avatar
Han är ju inte frisk den där killen, håll dig undan. Och om han har våldtagit dig så borde du anmäla till snuten.
Citera
2012-06-18, 20:03
Medlem
BreehcNicdolls avatar
Ja, detta är väl att betrakta som hot. Om du själv inte kan döda det svinet, så bör du ändå anmäla honom. Att han inte har satt sin plan i verket än borde inte vara något problem.
Citera
2012-06-18, 20:24
Medlem
Hur gammal är du valdtagenflicka? Det här låter som något du bör reda ut med dina föräldrar.
Citera
2012-06-18, 21:26
Medlem
Det låter som att en psykopat springer lös. Låt han inte komma åt dig för fän.. byt nummer och sånt
Citera
2012-06-18, 21:45
Medlem
Puffarns avatar
Se till att ämnet kommer upp på tal igen och spela in det på mobil du har i fickan. Sen kan du antingen använda det i en anmälan eller nämna för honom att du har inspelningen sparad samt låtit andra fått höra den.
Då vill det mycket till om han skulle våga göra något. Han blir den första som de tar om något händer dig.
Citera
2012-06-18, 21:51
Medlem
Hur kan du reagera "Okej... varför har du inte redan gjort det då?" på hans påstående att han ska låsa in dig i en källare?

Du får det att låta som att du vill bli inlåst.

Fö. håll dig borta från idioten.
Citera
2012-06-19, 12:39
Medlem
valdtagenflickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polaren-Paer
Hur kan du reagera "Okej... varför har du inte redan gjort det då?" på hans påstående att han ska låsa in dig i en källare?

Du får det att låta som att du vill bli inlåst.

Fö. håll dig borta från idioten.

vi var själva och jag trodde han skojade först, blev ganska chockad när jag fatta hur allvarlig han var. man förväntar sig inte nått sånt.
Citera
2012-06-19, 12:53
Medlem
valdtagenflickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puffarn
Se till att ämnet kommer upp på tal igen och spela in det på mobil du har i fickan. Sen kan du antingen använda det i en anmälan eller nämna för honom att du har inspelningen sparad samt låtit andra fått höra den.
Då vill det mycket till om han skulle våga göra något. Han blir den första som de tar om något händer dig.
Kan inte spela in på min mobil. men har sagt till han att ett fåtal vänner känner till det och att om jag försvinner så kommer dom att sägga till alla.
Citera
2012-06-19, 12:56
Medlem
valdtagenflickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av discord
Hur gammal är du valdtagenflicka? Det här låter som något du bör reda ut med dina föräldrar.
Jag är 20år. och har varnat min fam.
Citera
2012-06-19, 13:05
Medlem
valdtagenflickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av painkiller-
Det låter som att en psykopat springer lös. Låt han inte komma åt dig för fän.. byt nummer och sånt
byta nr är inte lönt då vi har gemensamma vänner och han är smartare än att ta kontakt via mobil, tele, eller annat som lämnar bevis.
skyddad identitet kan jag inte få då det inte finns en dom.
Citera
2012-06-19, 13:09
Medlem
Puffarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av valdtagenflicka
Kan inte spela in på min mobil. men har sagt till han att ett fåtal vänner känner till det och att om jag försvinner så kommer dom att sägga till alla.
Är du helt imbecill eller?
Du låter sjukt lättutnyttjad. Går inte på min mobil så omöjligt att lösa. Wtf?!
Låna en mobil eller vad som. Snackar han sådär så lär det inte vara några problem att få honom att göra det igen. Han njuter av själva maktkicken.
Om något skulle bli allvarligare eller han kanske gör något mot någon annan så kommer den där inspelningen vara viktig att ha och du pallar inte. Vad du sagt till kompisar är andrahandsuppgifter och räknas enbart som indicier.

Vad vill du ha råd om ifall du inte tänker göra ett skit i alla fall? Eller vill du att vi ska skicka "stackars dig, var försiktig"-hälsningar?
Visst, jobbig sits, var försiktig. Men gör något för fan. Är du för ointresserad för att göra det så känns det ju lite meningslöst att beklaga sig här. Du låter ju han avgöra ditt öde i alla fall. Flippar han ur så plockar han dig och gör han det inte så går det bättre.
Det är ju inte precis så att han har dig under sin kontroll om du kan sitta här och diskutera problemet så objektivt.

Känns situationen inte ok så gör slut med honom och sluta träffa honom. Innan dess så vore det dock bra om han vet om att du har honom inspelad när han hotar dig. Håller du inte med om det?
Att det skulle göra det liiiite knepigt för honom att göra något mot dig och räkna med att komma undan?

Men nej, visst ja. Din telefon klarar inte det så det är omöjligt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in