2012-06-19, 13:19
Medlem
valdtagenflickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte-malmo
Han är ju inte frisk den där killen, håll dig undan. Och om han har våldtagit dig så borde du anmäla till snuten.
Har anmält det, det lades ned. finns inga bevisa, räcker inte att han erkende för sin mamma och sin kurator, det fanns inga bevis så de lade ner fallet utan att värken kontackta eller förhöra han.
Citera
2012-06-19, 13:25
Medlem
BattleBuddhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av valdtagenflicka
Har anmält det, det lades ned. finns inga bevisa, räcker inte att han erkende för sin mamma och sin kurator, det fanns inga bevis så de lade ner fallet utan att värken kontackta eller förhöra han.

ÅÅÅÅÅÅHH!! Du låter precis som killen som ville ha tips på saker att göra på sommarlovet, men det visade sig att han var ett gnälligt jävla träsktroll som inte tyckte om ett skit på denna jorden.

Jag får precis samma vibbar av dig, hoppas att ni får kul i källaren.
Citera
2012-06-19, 13:47
Medlem
Puffarns avatar
Citat:

Såååå???
Vad har vi lärt oss av det?
Kanske att skaffa bevis?

Men nej visst ja, din mobil kan inte spela in. Svårt att låna en mobil i två timmar av någon.
Bryr du dig inte mer än så här såg ge fan i att skriva.
Och varför träffar du någon som du anmält?
Citera
2012-06-19, 13:54
Medlem
valdtagenflickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puffarn
Är du helt imbecill eller?
Du låter sjukt lättutnyttjad. Går inte på min mobil så omöjligt att lösa. Wtf?!
Låna en mobil eller vad som. Snackar han sådär så lär det inte vara några problem att få honom att göra det igen. Han njuter av själva maktkicken.
Om något skulle bli allvarligare eller han kanske gör något mot någon annan så kommer den där inspelningen vara viktig att ha och du pallar inte. Vad du sagt till kompisar är andrahandsuppgifter och räknas enbart som indicier.

Vad vill du ha råd om ifall du inte tänker göra ett skit i alla fall? Eller vill du att vi ska skicka "stackars dig, var försiktig"-hälsningar?
Visst, jobbig sits, var försiktig. Men gör något för fan. Är du för ointresserad för att göra det så känns det ju lite meningslöst att beklaga sig här. Du låter ju han avgöra ditt öde i alla fall. Flippar han ur så plockar han dig och gör han det inte så går det bättre.
Det är ju inte precis så att han har dig under sin kontroll om du kan sitta här och diskutera problemet så objektivt.

Känns situationen inte ok så gör slut med honom och sluta träffa honom. Innan dess så vore det dock bra om han vet om att du har honom inspelad när han hotar dig. Håller du inte med om det?
Att det skulle göra det liiiite knepigt för honom att göra något mot dig och räkna med att komma undan?

Men nej, visst ja. Din telefon klarar inte det så det är omöjligt.

jag förstår din tanke, och uppskattar ditt råd. Men förstår inte var hen du vill denna oartighet ska leda, och ber ödmjukt om förlåtelse ifall jag fick dig att känna dig irriterad.

Jag gjorde slut med honom för 4år sedan och slutade träffa honom nu när vi slutade gymnasiet. Min telefon kan inte spela in, så det är ganska svårt att spela in han på min mobil då, och har sagt upp kontakten med honom vilket gör det ännu svårare.

dessutom så är det olagligt att spela in en person utan dennes medgivande, vilket resulteras i att det ogiltigförklaras som bevismatrial.
Citera
2012-06-19, 13:55
Medlem
valdtagenflickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puffarn
Såååå???
Vad har vi lärt oss av det?
Kanske att skaffa bevis?

Men nej visst ja, din mobil kan inte spela in. Svårt att låna en mobil i två timmar av någon.
Bryr du dig inte mer än så här såg ge fan i att skriva.
Och varför träffar du någon som du anmält?
vi gick i samma klass
Citera
2012-06-19, 14:10
Medlem
valdtagenflickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BattleBuddha
ÅÅÅÅÅÅHH!! Du låter precis som killen som ville ha tips på saker att göra på sommarlovet, men det visade sig att han var ett gnälligt jävla träsktroll som inte tyckte om ett skit på denna jorden.

Jag får precis samma vibbar av dig, hoppas att ni får kul i källaren.
det var ju tråkigt att höra, men uppskattar din ärlighet.
Tyvär så tar jag ganska illa vid mig av sista kommentaren "hoppas att ni får kul i källaren"
därför skulle jag vilja be dig att inte skriva här igen.

Jag ber inte att nån ska tycka synd om mig, jag ber om hopp
Citera
2012-06-19, 14:18
Medlem
valdtagenflickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BreehcNicdoll
Ja, detta är väl att betrakta som hot. Om du själv inte kan döda det svinet, så bör du ändå anmäla honom. Att han inte har satt sin plan i verket än borde inte vara något problem.
Citat:
Om du själv inte kan döda det svinet.
Haha

har anmält det.
Citat:
Att han inte har satt sin plan i verket än borde inte vara något problem.
Tror du det?
Citera
2012-06-19, 14:21
Medlem
valdtagenflickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte-malmo
Han är ju inte frisk den där killen, håll dig undan. Och om han har våldtagit dig så borde du anmäla till snuten.
Har anmält.
Citera
2012-06-19, 14:28
Medlem
valdtagenflickas avatar
Tack alla ni som kommit med svar, tipps, råd och vänliga kommentarer Jätte snällt, och mycket uppskattat
Citera
2012-06-19, 14:43
Medlem
BattleBuddhas avatar
Citat:
Min telefon kan inte spela in, så det är ganska svårt att spela in han på min mobil då, och har sagt upp kontakten med honom vilket gör det ännu svårare.

dessutom så är det olagligt att spela in en person utan dennes medgivande, vilket resulteras i att det ogiltigförklaras som bevismatrial.

Hur går det med den uppsagda kontakten då? Med tanke på hur du beskrev dina problem så verkade det svårare att lösa än att bara säga upp kontakten..

Filma på allmän plats får du lov att göra, likaså spela in ljud skulle jag tippa på. Där kan du väl räkna ut en fin lösning själv..? Inte raketvetenskap detta.

Olagligt.. Hur ser du på våldtäkter då? Du verkar vara väldigt motstridig till inspelningar och andra lösningar, så varför ger du inte dig själv dina egna förslag istället?
Citera
2012-06-19, 15:00
Medlem
Puffarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BattleBuddha
Hur går det med den uppsagda kontakten då? Med tanke på hur du beskrev dina problem så verkade det svårare att lösa än att bara säga upp kontakten..

Filma på allmän plats får du lov att göra, likaså spela in ljud skulle jag tippa på. Där kan du väl räkna ut en fin lösning själv..? Inte raketvetenskap detta.

Olagligt.. Hur ser du på våldtäkter då? Du verkar vara väldigt motstridig till inspelningar och andra lösningar, så varför ger du inte dig själv dina egna förslag istället?

Det är fullt lagligt att både filma och spela in egna samtal utan att tala om det för motparten, tom telefonsamtal. Vad man inte får göra är att filma eller spela in andras samtal eller göromål på icke allmänt plats.

Du kan använda en dold inspelning i domstol i sverige och lämna in den till polisen och den gäller som bevis. Tex gå hem till någon och filma eller ta upp ljudinspelning av allt som händer så länge du själv är delaktig. Helt lagligt utan att personen vet om det.
Citera
2012-06-19, 15:04
Moderator
Neksnors avatar
Nu är jag verkligen inte jurist, men ungefär så här, om jag fattat allt rätt:

Man får gå runt och spela in, filma eller fotografera utan att berätta eller fråga andra om tillstånd.

Man får spela in samtal som man själv deltar i utan att berätta.

Man får inte spela in andras samtal (buggning).

Har du sett Uppdrag granskning? Tror du de frågar om de får använda dold kamera?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in