Citat:

Ursprungligen postat av valdtagenflicka

jag kan inte ta lagen i egna händer, det är olagligt, så det kan man inte göra.
kriminella vänner har jag väll. men vill inte att dom får problem på grund av att de hjälper mig
 jo tack det vet man ju om, rättsystemet är ju helt jävla fackatt.
jag gillar dina idéer dock. har du fler så uppskattas det enormt ska du veta. 

Men ok. Du gillar hans idéer men tänker inte använda dem. Trots det ber du om fler i samma stil? 
Gillar du att höra om att ta lagen i egna händer trots att du inte är beredd att genomföra det? 
Alltså jag har all sympati för din situation men den försvagas när jag läser vad du skriver. Inte pga att det du råkade ut för är rätt åt dig, för det är det absolut inte men du kramar dig fast vid din offerroll. 
Något jobbigt har hänt och du vill ha sympati och stöd, vilket är förståeligt. Du vill dock inte lösa detta på varken lagligt eller det förmodligen mer effektiva olagliga sättet, varför? 
Jag skulle tro att det beror på att det någonstans mitt i det jobbiga känns skönt att ha ett ge-mig-sympati-kort som alltid finns nära tillhands. 
Fråga dig själv exakt vad du vill ha hjälp med från folk här och förklara det för oss så finns det många som kommer att göra sitt bästa. Kommer du fram till att du inte vet det så lägg in dina funderingar i relationsdelen. Här är det rent pragmatiskt och mycket få kommer visa dig förståelse om du inte har en agenda. 
Än vet vi:
Du vill anmäla (det vet vi eftersom du redan gjort det) men pga inga bevis så kan polisen inte hjälpa. 
Du vill inte skaffa bevisen som skulle behövas för att ge tyngd åt en anmälan.
Du vill inte skaffa bevis på vad han säger till dig för att kunna tala om för honom att du har dem.
Du vill inte hantera det på olagligt vis.
Du är rädd och tror att du eventuellt är i fara. 
Vad vill du ha hjälp med? 
Snälla du förklara. Att vilja höra fler olagliga sätt och att polisen är korrupt om du inte tänker använda olagliga metoder i alla fall är ju bara för att du ska kunna fantisera om något du inte tänker göra. 
Ryck upp dig lite och ge oss en chans att hjälpa om du vill det annars dra och prata ut i relationsdelen. 
Det kan låta hårt men den här dansen skadar bara dig själv utan att hjälpa ett skit.