Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Det är min åsikt som jag skrev. Vilken normal människa som helst skulle inte godkänna att folk umgås med vargar som om det är ett husdjur. Vargen är ett rovdjur. Vad gör den mindre farlig än en tiger eller lejon? Visst är det förnuftigt att utgå ifrån sunt förnuft eller tycker inte du det?
Jovisst, men inte att totalt förringa de ansvarigas kunskaper.
Eller att tro sig själv om att vara expert utifrån sitt sunda förnuft aller utifrån filmsnuttar man sätt.
De hunddjur jag arbetat med i 30 år har i alla fall lärt mej att man aldrig blir fullärd och att oväntade saker sker. Även om det finns likheter i samma ras beteenden så är alla individer. Jag kan tänka mej att vargar också är det.
De ansvariga har naturligtvis saker att stå till svars för nu, o frågor att besvara.
Men dissar deras kunskap helt, det gör jag inte. För hur illa det än blev nu så förstår jag att de har mer kunskap om vargar än vad jag har.
Dessutom hjälper det inte det ringaste att dissa dem.
Om det vore så enkelt som att säga att "det var idioter i ledningen, det var därför det hände" vore det ju bra. Tyvärr ligger nog inte hela sanningen där
Jag ser fram mot mer utförliga, underbyggda och kunniga analyser o jag hoppas att dessa kommer framöver.
Likaså skulle jag vilja se hur den dokumentation som lett till att projektet "gulli-gull-varg" godkändes?
För det är väl ändå inte ett beslut som Kolmården själva har fått fatta, eller? De måste ju ha motiverat det på något sätt? O då menar jag inte den publika motiveringen vi sett på deras hemsida.