2012-06-19, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Supras9
Kommit åt dold information som säger att hon svimmat, troligtvis av utmattning i och med hettan som varade dagen då den drabbade döddes. Detta kommer förmodligen ut i media om ett par dagar när den medicinska undersökningen är helt klar!!

Detta låter högst osannolikt då hela söndagsförmiddagen präglades av duggregn och 15-20 grader. Jag var själv i Kolmården denna dag och att någon dör av utmattning i det klimatet kan aldrig handla om vädret.
Citera
2012-06-19, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MajkenMajken
"Dold information"?

"Medicinsk undersökning"?

"Hettan"? Det var typ 20 grader varmt som mest i Kolmården i söndags http://www.temperatur.nu/stromsfors-1vecka.html

"Svimmat av (troligtvis) utmattning" - hur kan de ens veta detta innan (eller ens efter?) alla sorters undersökningar är gjorda om det inte finns några vittnen till händelsen?
Hettan? Ja. Det var väldigt kvavt

Det får du ta med de som gör undersökningarna, som sagt jag har kommit åt dold information. Stämmer den eller ej vet jag inte! Jag kan dock säga att det är en säker källa
Citera
2012-06-19, 17:31
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strutsamma
http://tinypic.com/r/2w7rgc3/6

Telefonnummer raderade.

När blev telefonnummer raderade? Såg att lappen är sen 08-06-17! Har det varit okynnes ringningar på dom eftersom numren är borttagna?
Citera
2012-06-19, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marknadswarrant
Detta låter högst osannolikt då hela söndagsförmiddagen präglades av duggregn och 15-20 grader. Jag var själv i Kolmården denna dag och att någon dör av utmattning i det klimatet kan aldrig handla om vädret.
Det var kvavt, inte sant? Nej. Man dör inte av utmattning, men hon svimmade av enligt den information jag fått tag på. Vad som hänt efter det har jag INGEN aning om då det fortfarande pågår undersökningar
Citera
2012-06-19, 17:32
Medlem
MajkenMajkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Det jag blir förbryllad över är alla uppgifter om plötslig sjukdom, det är ju inte det sannolikaste alternativen man väljer att fundera på. Detta får mig att konstatera att det mesta finns bevarat på övervakningsfilm, och det är säkert troligt att man där ser att hon faller ihop.

Det är för övrigt övervakningskameror överallt i hägnen, särskilt varghängnet borde vara kameraövervakat, även om just de kamerorna inte streamas live över nätet, så borde Kolmården ha ett system som spelar in samtliga övervakningskameror.

Min bedömning, utan bevis naturligtvis.

Här skriver de att det inte finns någon kameraövervakning. Det behöver ju inte vara sant för att det står så, dock blir det ju lite märkligt om Kolmården skulle mörka att de har övervakning.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/bygger-pa-ett-fortroende_7285311.svd

http://allehanda.se/start/1.4820897-bilden-klarnar-kring-vargattacken-pa-kolmarden

Kan inte teorierna om sjukdom och liknande hänga ihop med att man vill lyfta bort skuld från vargarna?
Citera
2012-06-19, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
När blev telefonnummer raderade? Såg att lappen är sen 08-06-17! Har det varit okynnes ringningar på dom eftersom numren är borttagna?
Det är väl snarast han som lagt ut bilden som raderade, för att undvika detta. Eller inte ge gratis info till buset om vilka personer som förvarar klass1-vapen hemma.
Citera
2012-06-19, 17:35
Medlem
Citat:
Det var kvavt, inte sant? Nej. Man dör inte av utmattning, men hon svimmade av enligt den information jag fått tag på. Vad som hänt efter det har jag INGEN aning om då det fortfarande pågår undersökningar

Jag tyckte inte det var särskilt kvavt, det hällregnade och åskade hela natten, så lufttrycket var lågt och inte högt.
Så du menar att dödsorsaken är att hon svimmade?
Eller menar du att hon svimmade och därav kunde vargarna på ett enkelt sätt angripa henne?
Om hon dog av annan orsak bör det väl handla om stroke, hjärtinfarkt eller dyl?
Detta är för mig osannolikt då hon var ung och viril.
Citera
2012-06-19, 17:35
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insanedude
Rent juridiskt sätt, vad har Kolmården för ansvar i förhållande till en vanlig hundägare i ett sånt här fall?
Om en hund bara biter en annan människa, så blir den ju avlivad trots att skadorna skulle vara minimala. Om det nu är en varg som till och med dödat en person... borde inte Kolmården då ha ett liknande ansvar?
Det borde ju nästan i synnerhet vara så i detta fall, då djurparksdjur exponeras för betydligt mer folk än ett vanligt husdjur.

edit:
För er som spekulerar kring hur hon dog. Borde inte djurparker ha kameror lite överallt som övervakar?

Kommer bli åtal (iaf enligt polisen) så ansvar kommer utkrävas. Men intressant med jämförelsen med hundar. Om vi hade haft 8 hundar som haft ihjäl en människa så hade det inte gått många timmar innan samtliga hundar var avlivade. Så skillnad mellan djur finns ju klart. Att vargar har varit mycket värda tidigare har ju varit känt men till en sådan här grad att det inte ens verkar finnas en debatt i media om de ska avlivas eller inte. Det är att höja det till en helt ny nivå.

Sedan angående om att vargarna är rovdjur eller inte är skit samma. Ett djur som haft ihjäl en människa det brukar vara rätt automatiskt avlivning. Om det nu inte handlat om bistick dvs Men den debatten verkar inte komma igång alls. Ena sidan verkar bara hoppas att de kan avskriva det som sjukdom medan andra bara väntar på att det ska vara klart så att alla vargar därmed kan ses som potentiella mördarvargar.
Citera
2012-06-19, 17:36
Medlem
MajkenMajkens avatar
Citat:
Hettan? Ja. Det var väldigt kvavt

Det får du ta med de som gör undersökningarna, som sagt jag har kommit åt dold information. Stämmer den eller ej vet jag inte! Jag kan dock säga att det är en säker källa

Ja, att ta det med dig verkar väl inte vara den rätta vägen...

Jag tyckte nog att du föreföll vara mindre trovärdig i ditt språkbruk och dina spekulationer. Tänkte att du kanske ville klargöra en del, men det verkar visst inte så.
Citera
2012-06-19, 17:36
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Verkade som att jag var otydlig. JAG HAR KOMMIT ÅT DOLD INFORMATION. Som enligt undersökningar har visat att hon svimmat av. Vad som hänt härnäst vet jag INTE. Nej jag är inte något vargfan, undviker helst dessa djur.

Varför drar du alla över en kant? Bara för att man inte skriver "vargarnas fel, dom blev hungriga för dom får ingen mat...." eller dylikt betyder det inte att man är någon förespråkare för vargar.

Du var inte otydlig alls.

[QUOTE]Kommit åt dold information som säger att hon svimmat, troligtvis av utmattning i och med hettan som varade dagen då den drabbade döddes.[/quote]

Har hon svimmat så är det av blodförlust, smärta, eller chock inget annat. Hur många gånger har du tänkt ändra dina uppgifter? Du verkar inte veta vad du pratar om.
Citera
2012-06-19, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MajkenMajken
Här skriver de att det inte finns någon kameraövervakning. Det behöver ju inte vara sant för att det står så, dock blir det ju lite märkligt om Kolmården skulle mörka att de har övervakning.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/bygger-pa-ett-fortroende_7285311.svd

http://allehanda.se/start/1.4820897-bilden-klarnar-kring-vargattacken-pa-kolmarden

Kan inte teorierna om sjukdom och liknande hänga ihop med att man vill lyfta bort skuld från vargarna?
Givetvis förnekar de att allt blivit inspelat, men det finns ju en möjlighet att ett annat hägn närliggande spelat in just den platsen där hon faller. Dvs. Att just varghängnet saknade kamera, men typ siamesiska dvärggetters hägn bredvid hade det, och att den kameralinsen snappade upp delar av förloppet. Men tänk efter lite själva, om ni vore chefer på Kolmården, vilka hägn skulle ni prioritera att ha kameraövervakade?
Citera
2012-06-19, 17:39
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Det är väl snarast han som lagt ut bilden som raderade, för att undvika detta. Eller inte ge gratis info till buset om vilka personer som förvarar klass1-vapen hemma.

Tror inte att dom förvarade vapnen hemma utan dom är i så fall på djurparken i ett säkerhets skåp. På lappen står det Har nyckel till vapenskåp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in