2012-06-17, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 757757
Det handlar om att man vill ha spara faunan som den alltid varit och
det är imponerande att ha rovdjur springande i våra skogar.

Roligt att vargkramare (och andra miljömuppar) tror att naturen är statisk. Okunnigt värre!

Floran och faunan har förändrats dramatiskt under de senaste 10 000 åren. Förändringar sker även på 100 år. Klimatet ändras och djurarter förflyttat sig och i perioder finns vissa djur och i andra perioder andra djur. DET är ett NATURLIGT fenomen. Men miljömuppar och andra idioter tror att naturen är statisk och sån som den är just nu är det "rätta" och kämpar med näbbar och klor för att bevara den sådan. DET OM NÅGOT ÄR ONATURLIGT.
Citera
2012-06-17, 15:31
Medlem
downies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrumanBurbank
Hundar har aldrig varit vargar.

Hundarna härstammar från schakaler.

Vad fan snackar du om?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Hund

"Hund (Canis lupus familiaris eller Canis lupus domesticus, tidigare även Canis familiaris) är en domesticerad underart av varg (Canis lupus)."

Idiot.
Citera
2012-06-17, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttepuff
Jag finner det humoristiskt att du försöker dig på ett annat retoriskt knep; att smäda din opponent. Du har inte tillgång till vare sig min bostadsort eller min kroppshygieniska status, men ska försöka verka lite fräck och tuff. Du borde kunna bättre... (Sedär, nu gör jag samma sak med dig, vilket roar mig ytterligare en gång.)

I övrigt håller mitt resonemang, därför att det är en mänsklig egenskap att välja människor först. Som du själv påpekar, för övrigt. Alltså är människor mer värda än djur.
Har du något krystat motagrgument kan du ju försöka klämma ur dig det?

Du är hjärntvättad av samhället och media av att tro att människor ska gå före allt och alla snarare än att försöka tänka själv. Vi lever i en grovt överbefolkad värld där såna som du gör det värre genom att skänka pengar utan att tänka efter. Om det finns någon anledning att bry sig om människor så säg gärna den.
1 människa av 10 miljoner dog idag och helvetet brakar lös, människoliv är övervärderat.
Om det hade varit ont om människor så hade ditt resonemang varit mer självklar men så är det ju inte idag.
Citera
2012-06-17, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunray
Uppenbarligen så är dom farligare än en hund..

Och Ja. Avliva alla stora kamphundar. Har inget existensberättigande.
På den punkten håller jag däremot med dig helt. Att folk med attitydproblem
går omkring med kamphundar är för mig ett skämt. Ska man ha
kamphund bör det vara licenskrav på att man verkligen klarar av att uppfostra
dem och inte som det ser ut idag att Ali i Rinkeby köper en för att vinna lite respekt
hos kompisarna på helgen och knappt vet vad ordet hund och uppfostring innebär.
Senast redigerad av 757757 2012-06-17 kl. 15:35.
Citera
Avslutad
Utan att ha någon kunskap på området,hur ofta sker det tex i djurparker att vargar dödar varandra?
Citera
Medlem
SlurpareNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BodenSwe
Attacken hände ju ändå för 3 timmar sedan ( 11.11 fick Räddningstjänsten larmet ).
Borde väl fått bort henne vid det här laget?

Tror även det är större chans att kvinnan brustit i rutinerna än att vargarna helt plötsligt skulle gjort något onaturligt.

Var väl det mest naturliga de kunde göra?
Citera
Medlem
TrumanBurbanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av downie
Vad fan snackar du om?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Hund

"Hund (Canis lupus familiaris eller Canis lupus domesticus, tidigare även Canis familiaris) är en domesticerad underart av varg (Canis lupus)."

Idiot.

Citat:
Ursprungligen postat av wellerocks
Spelar du bara dum eller är du dum på riktigt?

Jag ville bara vara dryg, men det var såklart helt tvärtom. Man trodde tidigare att hundar härstammade från både schakaler och vargar, men det så var inte fallet.

Är lite packad så skyller på det. Går och lägger mig igen.

Är trots allt man nog att erkänna att jag hade helt fel
Citera
2012-06-17, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donde
Inte omöjligt.

http://lasse.holmbring.com/tintin/Varg/varg02.html

Ja då är hon ju mer än lovligt naiv om det nu är den tjejen
Citera
Medlem
Vila i frid.

Men en sak som människor borde ha lärt sig år 2012 är att det inte på något sätt är säkert med "tama" rovdjur. Hur många har inte dött pga liknande orsaker vid det här laget? Det har handlat om pumor, björnar, elefanter etc. som har verkat jättesnälla och gosiga först men som tillslut gått till attack. Nu har någon som är lika naiv alltså blivit attackerad och dödad av vargar.

Helt otroligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isildur112
Du är en ganksa lyckilg människa va?? Om dina barn eller framtida vill åka och titta på djur så dom idioter eller vad menar du

Om du frågar mig om det är okej för människor att skåda djur som plågas så är mitt svar nej. Även om det gäller min egen familj.
Sorgligt att inte människor förstår bättre, fråga någon som jobbat på en djurpark så kan han ge svar på vad som egentligen sker bakom scenerna.
Citera
Medlem
styrlunds avatar
Folks okunnighet om hur vargbesöken på kolmården funkar, och hur vargar i flock funkar är beklämmande.
Man kan INTE kliva in till vargarna hur som helst. Man bokar just den saken separat. Kvinnan, om hon nu är en besökare har aktivt sökt sig dit.
Hon har fått information om hur just denna flock funkar. Hon har fått veta vad som kommer hända när hon kliver in.
Som jag ser det har hon "reagerat" fel när första vargen klev fram för att kolla av henne. Eller så var flocken ur balans innan. Nån av medlemmarna kanske var sjuk, då går överliga flocken in i skyddsläge.
Hur som helst var hon där på egen vilja. Troligtvis har hon fått skriva på papper där hon avsäger kolmården allt ansvar vid en olycka.
Vore synd om möjligheten att komma när ett sånt här mäktigt djur försvinner för en sån här sak.
Sedan är ju rädd för att personen som skrev att flocken kommen skjutas har rätt.
Citera
2012-06-17, 15:35
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qnekten
Känns ju inte jätte konstigt att vargarna är lite småsura efter att ha levt i fångenskap. Känner någonstans att djur ska få leva fritt och inte vara attraktioner i djurparkar och att detta någonstans är ett bevis för detta.

Bara så jag förstår din logik. Om det händer någon gång att en varg i fångenskap inte dödar en människa, är det då ett bevis för att det är rätt att hålla dem i fång?

För övrigt undrar jag hur du resonerar kring din första mening. Vargarna har alltså kunskap om den fria naturen och går runt och är bittra på människan för att vara inlåsta, för att sen attackera när bägaren slutligen rinner över? Helt enkelt ett överlagt mord?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in