2012-06-20, 22:00
  #349
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hummussexuell
du är extremt selektiv när du bemöter inlägg, vilket är ett ohederligt sätt att föra debatt på. dessutom lägger du ord i munnen på mig i ett försök till en halmgubbe, vilket är än mer ohederligt. för var skrev jag om religion i den här tråden?

och det du selektivt har undvikit som en rädd liten hare är också det viktigaste av allt: nämligen benjamins akademiska meriter och livserfarenhet. eller snarare brist därav. när han började på SVT år 2010 som "expert" var det två år sedan han slutade gymnasiet. han hade ingen universitetsexamen, hade bara läst strökurser. dessutom var han bevisligen politiskt partisk, i och med medlemskapet i en extremt nyliberal moderat falang (FMSF).

dags att sluta slingra dig, grabben. det blir bara pinsamt.

Jag vet inte om jag är selektiv när jag bemöter inlägg; preciserar dig gärna!

Ska jag vara helt ärlig så bedömer inte jag honom utifrån hans ålder eller erfarenheter, vilket du tycks göra. Läser jag till exempel hans två Understreckare hade jag aldrig kunnat gissa på att han är 22-23 år gammal och inte har mer livserfarenhet. Jag tycker det är insiktsfulla och intressanta essäer som är moget skrivna.

Du upprepar bara samma mantra; han är ung och inte fullärd därför fungerar han inte i sin roll istället för att konkret peka på vad som är fel i det han skriver. Jag tycker du gör samma fel som de du attackerar. Du hävdar att han inte bedömd efter kunskap och kompetens, men det gör ju inte du heller.
__________________
Senast redigerad av mishima 2012-06-20 kl. 22:04.
Citera
2012-06-20, 22:41
  #350
Medlem
horusbarnets avatar
idag ännu ett smutsigt inlägg av Benjamin. Han skriver visst en förljugen skräpkolumn varje dag, den ena sämre än den andra. Försöker svinga sig upp mot Wolodarskys höjder, men verkar kanske inte riktigt så slipad. Nepotism var ordet va?

http://blog.svd.se/ledarbloggen/2012/06/20/assange-behover-ingen-asyl/

Citat:
De flesta förknippar ordet asyl med flykt från förtryck. Och det finns hundratusentals personer i världen som både behöver och har förtjänat rätten till asyl bättre än Assange

Citat:
Det är ingenting annat än patetiskt.

Bra svar i kommentorsfältet;

Citat:
Nej Benjamin din lilla gökunge, du är patetisk, och radera inte den här kommentaren för att jag angriper dig personligen.* Vad är mest patetiskt, en 22 årig ledarskribent utan relevant kunskap och meriter, kläckt rätt in i SvDredaktionen av gökförldrarna, eller en man som Assange som faktiskt gjort något (visserligen gökat några fans för mycket) och satt sitt liv, heder och ära på spel för något större än honom själv.

Fråga kolon: sitter censorena och sliter dygnet runt eller sker det numera автомат-iskt?
__________________
Senast redigerad av horusbarnet 2012-06-20 kl. 22:44.
Citera
2012-06-21, 01:58
  #351
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av horusbarnet
idag ännu ett smutsigt inlägg av Benjamin. Han skriver visst en förljugen skräpkolumn varje dag, den ena sämre än den andra. Försöker svinga sig upp mot Wolodarskys höjder, men verkar kanske inte riktigt så slipad. Nepotism var ordet va?

http://blog.svd.se/ledarbloggen/2012/06/20/assange-behover-ingen-asyl/
Bra svar i kommentorsfältet;
Citat:
Nej Benjamin din lilla gökunge, du är patetisk, och radera inte den här kommentaren för att jag angriper dig personligen.* Vad är mest patetiskt, en 22 årig ledarskribent utan relevant kunskap och meriter, kläckt rätt in i SvDredaktionen av gökförldrarna, eller en man som Assange som faktiskt gjort något (visserligen gökat några fans för mycket) och satt sitt liv, heder och ära på spel för något större än honom själv.
Kommentaren raderad så vitt jag kan se. Undrar ändå om han får förlängt när sommaren är slut. På något sätt känns det som att mediasverige blivit påkommet med byxorna nere i och med försöket att göra den här Benjamin Katzeff Silberstein till ny stjärnskribent. Och det i ett läge när dagspressen knappast har råd med att förlara något mer förtroende bland läsarna.
Citera
2012-06-21, 06:26
  #352
Bannlyst
mishima: ja, du är selektiv när man inte vågar bemöta påståendet om benjamins akademiska meriter. men allra mest är du pinsam.

att det krävs akademiska meriter när vår statliga television anställer "experter" är alla överens om utom du och benjamins släktingar/vänner. gymnasium och två års strökurser på universitetet räcker liksom inte.
Citera
2012-06-21, 07:08
  #353
Medlem
Herostratoss avatar
Cissi Elwin på sr/svt är väl ett annat exempel?
Citera
2012-06-21, 07:25
  #354
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hummussexuell
mishima: ja, du är selektiv när man inte vågar bemöta påståendet om benjamins akademiska meriter. men allra mest är du pinsam.

att det krävs akademiska meriter när vår statliga television anställer "experter" är alla överens om utom du och benjamins släktingar/vänner. gymnasium och två års strökurser på universitetet räcker liksom inte.

Och du har uppenbarligen inte kunskap nog att bedöma honom som expert på Nordkorea. Du har i varje fall inte bevisat motsatsen. Det enda du tjafsar om är hans akademiska meriter men inte en gång kritiserar du det han skriver. Har du ens läst hans artiklar? Det finns en anledning att tvivla på det eftersom du inte kritiserar det.

Det finns flera experter på TV och i tidningarna som jag starkt ogillar, men det för att jag tycker det de säger inte stämmer eller är inkorrekt. Deras slutsatser och analyser stämmer inte överens med vad jag själv kommer fram till helt enkelt.
Citera
2012-06-21, 10:27
  #355
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Och du har uppenbarligen inte kunskap nog att bedöma honom som expert på Nordkorea. Du har i varje fall inte bevisat motsatsen. Det enda du tjafsar om är hans akademiska meriter men inte en gång kritiserar du det han skriver. Har du ens läst hans artiklar? Det finns en anledning att tvivla på det eftersom du inte kritiserar det.

Det finns flera experter på TV och i tidningarna som jag starkt ogillar, men det för att jag tycker det de säger inte stämmer eller är inkorrekt. Deras slutsatser och analyser stämmer inte överens med vad jag själv kommer fram till helt enkelt.

Jag vet inte hur gammal du är, men vid 22 års ålder är man ingen expert på någonting utom att man tror sig själv vara expert på allt.
Citera
2012-06-21, 10:32
  #356
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allemand
Jag vet inte hur gammal du är, men vid 22 års ålder är man ingen expert på någonting utom att man tror sig själv vara expert på allt.

Jag är äldre än så. Jag bedömer honom inte som expert utifrån hans ålder utan vad han faktiskt skriver. Ni hävdar att hans arbetsgivare inte har bedömt honom utifrån hans kunskap, men det gör inte ni heller.
Citera
2012-06-21, 11:06
  #357
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag är äldre än så. Jag bedömer honom inte som expert utifrån hans ålder utan vad han faktiskt skriver. Ni hävdar att hans arbetsgivare inte har bedömt honom utifrån hans kunskap, men det gör inte ni heller.

Jag skrev och skriver igen att vid 22 års ålder har man ingen erfarenhet och är definitivt ingen expert på någonting och absolut inte Nord-Korea. Jag har förmodligen varit i Syd-Korea mer än lill-pojken och sett gränsen två gånger, de du.

Att sedan inläggen först skickas via mamma och pappa för att filtreras gör inte situationen bättre.
Citera
2012-06-21, 11:10
  #358
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allemand
Jag skrev och skriver igen att vid 22 års ålder har man ingen erfarenhet och är definitivt ingen expert på någonting och absolut inte Nord-Korea. Jag har förmodligen varit i Syd-Korea mer än lill-pojken och sett gränsen två gånger, de du.

Att sedan inläggen först skickas via mamma och pappa för att filtreras gör inte situationen bättre.

Då kan du säkert dissekera hans texter och påpeka sakfel, fel i analyserna och fel i slutsatserna han drar. Jag är inte sämre än att jag kan ändra min ståndpunkt men någon måste misskreditera honom som expert mer än att peka på ålder och akademiska meriter först.
Citera
2012-06-21, 20:42
  #359
Bannlyst
dagens glosa för mishima: kremlologi

jag vet inte vad en läkare pratar om heller, när han talar om cytoplasma eller triacylglyceroler. det gör inte nödvändigtvis ansvarig arbetsgivare i landstinget heller, när han anställer läkaren. och det är därför vi har det förnäma lilla systemet med akademisk examen här i den civiliserade världen. motsatsen är ett nepotiskt klåparvälde, och det tror jag väl inte vi vill ha?
__________________
Senast redigerad av hummussexuell 2012-06-21 kl. 20:45.
Citera
2012-06-21, 20:47
  #360
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hummussexuell
dagens glosa för mishima: kremlologi

jag vet inte vad en läkare pratar om heller, när han talar om cytoplasma eller triacylglyceroler. det gör inte nödvändigtvis ansvarig arbetsgivare i landstinget heller, när han anställer läkaren. och det är därför vi har det förnäma lilla systemet med akademisk examen här i den civiliserade världen.

Jag tycker att du verkar vara första klassens idiot. Mer behöver jag egentligen inte säga. Du har fortfarande inte tagit upp något av det som han har skrivit i sina texter. Du har inte ens visat att du har läst dem vilket jag tycker är slappt. Jag håller på att rubba din världsbild genom att ställa krav på din argumentation. Jag ber så mycket om ursäkt för det. Så jävla enkelt kommer du helt enkelt inte undan. Lite mer måste du visa för att bevisa att du har rätt.

Det finns också exempel på nepotism i svensk media, men detta är inte ett exempel på det. Däremot lyfter jag gärna fram Sigge Dabrowski-fallet. Där har vi en kass journalist som inte hade fått sitt jobb utan sitt efternamn.
__________________
Senast redigerad av mishima 2012-06-21 kl. 20:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in