Citat:
Ursprungligen postat av bevakasha
Men snälla nån, kom igen!
Jag har två kursare som jag läste med vars föräldrar jobbade på Swedbank respektive Handelsbanken... Tror någon här att deras föräldrar INTE fixade sommarjobb och senare jobb för dem på banken? (vanliga "kristna" svenskar, ej judar).
Nepotism förekommer överallt, sen om man heter Goldstein eller Gunnarsson spelar ingen roll, alla försöker att hjälpa sina barn så gott de kan med karriär och jobbmöjligheter om föräldern råkar ha en position som möjliggör detta. Ta ett steg bakåt och ta av foliehatten för i helvete. No contact, no contract gäller för alla här i världen, oavsett om man är av judisk börd eller ej.
suck, inte en till person som ska komma hit och hävda att lilla benji-boy kanske visst är sjukt kunnig om sitt nordkorea. till dig säger jag, läs tråden, och dra sedan härifrån.
ditt exempel saknar helt relevans. hade det varit så att föräldrarna var cfo eller chef för någon stor enhet inom banken, och sedan hustlade in sin son (som hade läst 1 år företagsekonomi och marknadsföring på örebro universitet) som biträdande chefekonom eller aktiemäklare hade det varit en mer rimlig liknelse. om benjamin hade fått jobb i svt:s personalmatsal hade ingen brytt sig, men i det här fallet petas han in på en position som många doktorander, professorer och personer med ett helt liv av asienstudier bakom sig gärna hade tagit.
vad som gör tönten benjamins fall än mer prekärt är att det handlar om
statsägd television.