Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-06-07, 20:33
  #1
Avstängd
hummussexuells avatar
i den här tråden tänkte jag att vi kunde stöta och blöta ett litet fenomen som kallas nepotism. ett fenomen som svensk media tycks allt annat än främmande för.

killen jag åsyftar i rubriken är SVT:s expert i nordkorea-frågor: benjamin katzeff silberstein. när han var 20 år gammal lanserade SVT:s Rapport honom som "expert i nordkorea-frågor". vilket innebär att så fort det händer något i nordkorea, är det lille benjamin man plockar fram och sätter jämte claes elfsberg.

nu, när benjamin är hela 22 år gammal, är han förutom erfaren fjärran östern-expert också ledarskribent på SvD (är det min browser det är fel på eller har han två bildbylines, en med afro och en med bortklippt afro?).

hur är detta möjligt kanske man kan fråga sig? är grabben ett geni, som utan livserfarenhet och synbara akademiska prestationer lyckas tillskansa sig större expertkunskaper än vad tillgängliga professorer och lektorer besitter? och hur balanserar han sin opartiska statligt subventionerade expertis med sitt engagemang som ledarskribent för SvD och som chefredaktör för nyliberala "svensk linje"? och hur kommer det sig att ytterligare en expert i SVT:s Rapport har samma efternamn som benny boy?

är detta svensk medial nepotism i sin renaste form?

droppar en länk till att lattja med som diskussionsunderlag: http://www.geni.com/people/Benjamin-...00009403891988
Citera
2012-06-07, 20:47
  #2
Avstängd
Tror att hans fars heter Willy Silberstein, journalist. Båda är judar! Och SVT ägs av judar!
Citera
2012-06-07, 20:51
  #3
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kim1234
Tror att hans fars heter Willy Silberstein, journalist. Båda är judar! Och SVT ägs av judar!

Ha ha, ja jag tycker också att det verkar vara vad trådstartaren antyder. Antingen är det Silberstein eller så Wolodarski.
Citera
2012-06-07, 20:58
  #4
Medlem
Oj. Har länge varit skeptisk kring detta om att "judar styr media", men i och med vad du postade nu förstärktes genast misstankarna garanterat.
Citera
2012-06-07, 21:12
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av squido
Oj. Har länge varit skeptisk kring detta om att "judar styr media", men i och med vad du postade nu förstärktes genast misstankarna garanterat.

Samma här! Nu börjar man förstå hur det ligger till!
Citera
2012-06-07, 21:26
  #6
Medlem
Jag hade förväntat mig någon sorts bevis, åtminstone något i stil med: "hans systers man är kusin med en syssling som är buksvåger med person X".
Citera
2012-06-07, 21:30
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungenAfDanmark
Jag hade förväntat mig någon sorts bevis, åtminstone något i stil med: "hans systers man är kusin med en syssling som är buksvåger med person X".

Jo men det kanske säger desto mer annars att det enda vi har att gå efter är att han är jude.
Citera
2012-06-07, 21:35
  #8
Medlem
Nu är det bevisat! Judar har större kontroll än vad vi tidigare trott!

Men kan det inte bara vara så att killen är ovanligt smart och insatt i sitt ämne?
Citera
2012-06-07, 21:38
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av squido
Jo men det kanske säger desto mer annars att det enda vi har att gå efter är att han är jude.
vad snackar du för skit. lite research får du väl göra själv. benjamins pappa, willy silberstein, jobbade på svd i 10 år. han har även jobbat länge på sveriges radio. skulle inte förvåna mig om han även har varit involverad på svt iom sr-uppdragen ...
Citera
2012-06-07, 21:45
  #10
Medlem
SMKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kim1234
Tror att hans fars heter Willy Silberstein, journalist. Båda är judar! Och SVT ägs av judar!

Om jag inte minns helt fel så ägs SVT av Sverige och svenskar..men jag kan ha fel.
Citera
2012-06-07, 21:46
  #11
Avstängd
hummussexuells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungenAfDanmark
Jag hade förväntat mig någon sorts bevis, åtminstone något i stil med: "hans systers man är kusin med en syssling som är buksvåger med person X".

vad vill du ha? en serietidning som förklarar det hela lite mer pedagogiskt för dig? klicka på länkarna och addera 1 + 1.
Citera
2012-06-07, 21:50
  #12
Avstängd
StayHuman.Vittorios avatar
Han tillhör guds utvalda och då följer vissa förmåner med för att gud har sagt det. Bara för oss smutsiga goys att acceptera, inte ifrågesätta och nicka med i hans artiklar. Han talar sanningen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback