2012-06-21, 21:11
Bannlyst
Kul att pojkvaskern kan vara "expert på Nordkorea", dom kan ju ha han i inslag ett, sen Sarnecki i inslag 2, sen en annan random jude i inslag 3 som förklarar vad "svenskhet" är - fattar ni nu varför jag inte betalat TV-avgift!??
Citera
2012-06-21, 21:43
Bannlyst
otippat att mishima skulle hemfalla åt personangrepp.

antar att han/hon tror att benjamins programledaruppdrag som barn också berodde på ren autodidakt tillskansad kunskap, och inte hade nååånting att göra med att pappa, faster och morbror jobbade på SVT/SR.
Citera
2012-06-21, 21:49
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hummussexuell
otippat att mishima skulle hemfalla åt personangrepp.

antar att han/hon tror att benjamins programledaruppdrag som barn också berodde på ren autodidakt tillskansad kunskap, och inte hade nååånting att göra med att pappa, faster och morbror jobbade på SVT.

Du har fortfarande inte några motargument mot det jag säger. Det bevisar egentligen att du har en världsbild bestående konspirationer. Jag tycker att du borde se saker och ting lite mer rationellt och pragmatiskt och inte bara leta efter sådant som är emot dig.

Jag kommer också att fortsatta att kalla dig idiot, så länge du fortsätter att vara en.
Citera
2012-06-21, 22:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Du har fortfarande inte några motargument mot det jag säger. Det bevisar egentligen att du har en världsbild bestående konspirationer. Jag tycker att du borde se saker och ting lite mer rationellt och pragmatiskt och inte bara leta efter sådant som är emot dig.

Jag kommer också att fortsatta att kalla dig idiot, så länge du fortsätter att vara en.

såja, såja. du har fått mer än nog med argument. det är bara att slicka i sig.
Citera
2012-06-21, 22:58
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag tycker att du verkar vara första klassens idiot. Mer behöver jag egentligen inte säga. Du har fortfarande inte tagit upp något av det som han har skrivit i sina texter. Du har inte ens visat att du har läst dem vilket jag tycker är slappt. Jag håller på att rubba din världsbild genom att ställa krav på din argumentation. Jag ber så mycket om ursäkt för det. Så jävla enkelt kommer du helt enkelt inte undan. Lite mer måste du visa för att bevisa att du har rätt.

Det finns också exempel på nepotism i svensk media, men detta är inte ett exempel på det. Däremot lyfter jag gärna fram Sigge Dabrowski-fallet. Där har vi en kass journalist som inte hade fått sitt jobb utan sitt efternamn.

Sie haben nicht verstanden, Visst skriver Benjamin bra svenska eller rättare sagt inte mediokert som Sigge Dabrowski men som den streber han är, så valde han ett ämne, Nordkorea, där ingen vet någonting dvs ingen kan faktagranska honom. Det är det som kallas kremnlologi . Genialt eller hur? Det vill säga det är ingen slump att han valde just detta område. Det hade jag också gjort om jag ville bli "expert" på SVT och segla förbi docenter och professorer med hjälp av mina släktingar.

Detta blogginlägg är bara patetiskt. Vad tänkte han här. citat "Assange flyr istället från rättegång i en av världens mest rättssäkra stater." Jo pyttsan i brallan, need I say one name: Thomas Quick Sverige och kanske Europas största rättskandal i modern tid.

Så ledsen mishima , Du hast alles falsch verstanden!
Senast redigerad av densistasovjet 2012-06-21 kl. 23:12.
Citera
2012-06-21, 23:13
Medlem
benjiboys ledare är så jävla torra och intetsägande att man tror det är barbro hedvall som har uppstått från de döda:

http://www.svd.se/opinion/ledarsidan/eus-ena-hand-vet-inte-vad-den-andra-gor_7273021.svd

vad läste jag precis???
Citera
2012-06-21, 23:26
Medlem
Darkwing Ducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
...så valde han ett ämne, Nordkorea, där ingen vet någonting dvs ingen kan faktagranska honom. Det är det som kallas kremnlologi .
Det kallas det inte alls för. Du har uppenbarligen missuppfattat wikisidan som du själv länkade till helt och hållet.
Citera
2012-06-22, 12:24
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hummussexuell
såja, såja. du har fått mer än nog med argument. det är bara att slicka i sig.

Jag har slickat i mig alla dina argument. Tyvärr kände jag inte någon riktig smak. Du är bara överraskade över att någon sa emot. Du förväntade dig istället bara en massa ryggdunkningar och när någon hade annat att säga står du där med rumpan bar.

Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
Sie haben nicht verstanden, Visst skriver Benjamin bra svenska eller rättare sagt inte mediokert som Sigge Dabrowski men som den streber han är, så valde han ett ämne, Nordkorea, där ingen vet någonting dvs ingen kan faktagranska honom. Det är det som kallas kremnlologi . Genialt eller hur? Det vill säga det är ingen slump att han valde just detta område. Det hade jag också gjort om jag ville bli "expert" på SVT och segla förbi docenter och professorer med hjälp av mina släktingar.

Detta blogginlägg är bara patetiskt. Vad tänkte han här. citat "Assange flyr istället från rättegång i en av världens mest rättssäkra stater." Jo pyttsan i brallan, need I say one name: Thomas Quick Sverige och kanske Europas största rättskandal i modern tid.

Så ledsen mishima , Du hast alles falsch verstanden!

Jag tror inte det är en slump att han har valt Nordkorea som en specialitet. Jag tror däremot till skillnad från dig att han vill ge annan bild av både Syd- och Nordkorea än vad till exempel propagandisterna i Svensk-Koreanska föreningen gör. Det handlar inte om streberval utan är ett ideologiskt val. Han är själv uttalad liberal.

Läser man till exempel hans Understreckare, använder gärna dem som exempel för att Svenskan har ett rätt höga kvalitetskrav på dem, så tror jag absolut att de skulle gå att faktagranska. Jag är övertygad om att det finns rätt mycket skrivet om Bodomassakern om man letar lite. De två texterna bygger på att han är påläst på området helt enkelt. Den om Koreakriget var speciellt intressant eftersom jag gillar ett par av de Sydkoreanska filmer om Koreakriget som har kommit, speciellt den han nämner, Taegukki eller Brotherhood of War.
Senast redigerad av mishima 2012-06-22 kl. 12:30.
Citera
2012-06-22, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spirou
benjiboys ledare är så jävla torra och intetsägande att man tror det är barbro hedvall som har uppstått från de döda:

http://www.svd.se/opinion/ledarsidan/eus-ena-hand-vet-inte-vad-den-andra-gor_7273021.svd

vad läste jag precis???

Jag gjorde precis samma reflektion. Lite allmänt om världen, en släng positiv vinkel. Benjamin Silberstein skriver förmodligen i tankegångar som han vuxit upp i i sitt föräldrahem.

Vid 22 har man inte upplevt tillräckligt olika saker för att man ska kunna komma med nya, spännande perspektiv. Alltså bör man inte rekryteras till att skriva ledare.
Citera
2012-06-22, 19:00
Medlem
horusbarnets avatar
I dag var han verkligen brilliant! http://www.svd.se/opinion/ledarsidan/fira-bade-midsommar-och-var-battre-varld_7296611.svd

Citat:
I dag firas midsommar, och vi gläds åt den somrigaste av alla svenska högtider.

Citat:
Dessutom gäller det att minnas att en ökande befolkning faktiskt för med sig stora fördelar: varje gång befolkningen ökar föds också fler potentiella genier som kan komma att bli just dem som ger oss de där banbrytande lösningarna på framtidens utmaningar.

Citat:
Istället är det mänsklig kreativitet som hjälper oss allra bäst. Tack vare teknisk utveckling kan vi lära oss att utnyttja jordens begränsade yta och resurser på än mer effektiva vis. Tack vare handel kan tidigare fattiga befolkningar få tillgång till en bättre tillvaro. Historien har visat att fri handel och fria marknader är den bästa vägen för fattiga länder att bli rika.

Citat:
En ännu viktigare utmaning är malarian, som tar ett afrikanskt barns liv varje minut. Sjukdomen är inte ens särskilt svår att bota. Forskare menar att distribution av sådant som myggnät och insektssprej, kombinerat med subventioner till effektiva behandlingsmetoder, skulle kunna halvera antalet malariasmittade på bara tio år.

Bennybojj skriver som han skrev en uppsatts i högstadiet för FNs dag för världens barn. En förnumstigt präktig och intetsägande liten gosse som vet vad han förväntas leverera
Citera
2012-06-22, 19:35
Bannlyst
Patetiskt!
SVT skulle ringa mig isåfall. Är garanterat mer expert än en 22 åring utan universitetsexamen. Har han varit i Nordkorea? Pratar han koreanska?

Jag har varit ett antal gånger i Nordkorea och har läst en hel del om det över åren, eftersom mitt första intresse väckte uppmärksamheten. Men jag skulle verkligen inte kalla mig expert trots att jag faktiskt har en relevant universitetsexamen. Jag pratar inte språket och har inte varit bortom de tre största städerna.

Men jag är nog bra mer expert än lilla Benny i alla fall!

Klart det är nepotism som pågår, men jag skulle inte nödvändigtvis sätta någon större betydelse vid att familjen är judisk. Nepotism kan vilken kulturelit som helst ägna sig åt.
Citera
2012-06-22, 19:59
Medlem
Darkwing Ducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ptitsa
Har han varit i Nordkorea?
Ja.
Citat:
Ursprungligen postat av ptitsa
Pratar han koreanska?
Ja.

Förklara nu igen varför det skulle vara omöjligt att någon annan har råkat lära sig något mer om något ämne än vad du har?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in