2008-11-25, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomtelina
Tick tock, tick tock, tick tock people time's ticking away

Jag förstår ärligt talat inte varför en bild i tråden skulle bli sååååå mycket roligare men men...
Man behöver inte förstå allt här i världen. Posta bilden eller skit i det, men sluta käfta fram å tillbaks om det! Snälla
Citera
2008-11-25, 18:30
Medlem
H0nkens avatar
Citat:

Jag förstår ärligt talat inte varför en bild i tråden skulle bli sååååå mycket roligare men men...
Därför att ingen varken bryr sig eller tror dig om du inte har bildbevis, så släng upp en bild eller håll käften.
Citera
2008-11-25, 18:33
Medlem
ej02362s avatar
Jag är tragisk och har inte en klocka på armen även om jag kanske skulle vilja, jag har dock en iPod med en klar och tydlig display vilket gör att jag kan se vad klockan är på den ist.. Funkar ganska hyfsat det med men drömmen är väl ett kvalitétsur som inte är allt för metalliskt...
Citera
2008-11-25, 19:42
Medlem
endymions avatar
Sitter på en feting fake breitling.

http://www.uret.se/breitling-for-bentley-675-black-dial-bracelet-p-5166.html

Fast självklart med diamanter i "ramen".
Citera
2008-11-25, 20:08
Medlem
Nyligen införskaffat en Zodiac V-Wolf iofs ingen dyr klocka men jag tycker den är snygg...
Citera
2008-11-25, 20:50
Medlem
Citat:

Haha, men snälla människa - förstår du inte vitsen? Vad är det svåra med att slänga upp en snabb bild på din Rolex? Du har ju flera kameror som du säger. Det är inte svårt och det tar inte lång tid.
Citera
2008-11-25, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Haha, men snälla människa - förstår du inte vitsen? Vad är det svåra med att slänga upp en snabb bild på din Rolex? Du har ju flera kameror som du säger. Det är inte svårt och det tar inte lång tid.
Herregud stampa på han med länk till uret.se istället. Och ja jag tycker det är kluddigt, för ska man ladda upp en bild ska man ha något bildhotell eftersom man inte vill lägga den på egen domän och då ska man kludda vidare med det.
Citera
2008-11-25, 21:37
Medlem
Vill ha en klocka för 2 000:- med svart läderarmband. Är öppen för de flesta märkena egentligen, vad rekommenderar ni? Kan man få en med automatiskt urverk i den prisklassen? Vill att sekundvisaren "flyter" fram..
Citera
2008-11-25, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H0nken
Därför att ingen varken bryr sig eller tror dig om du inte har bildbevis, så släng upp en bild eller håll käften.
VAD definieras egentligen som bildbevis på en klocka?

Alla dessa bilder med en klocka på någons arm säger ju faktiskt NOLL och intet om det verkligen är personen på bilden som äger klockan eller inte och om personen på bilden verkligen är personen bakom nicket.
Citera
2008-11-25, 22:44
Medlem
http://img404.imageshack.us/img404/345/img8252aj6.jpg

För alla som nästan tjatat ihjäl sig å nej den sitter fortfarande inte på min arm utan ligger här och vilar på en Iomega 500GB extern hårddisk.
Citera
2008-11-25, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra
Mest precisa? Hur oprecisa är andra Rolex?

olika från ur till ur,för att få COSC certifiering får verket dra sig max -2 till +4 sekunder per dygn,båda mina daytonor håller sig inom en sekund i flera dygn medans min sub drog sig +2 sekunder per dygn.

nya daytonan är enligt ett antal recensioner ett av dom bättre automatiska verken på marknaden överlag
Citera
2008-11-25, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobEngström
Fruktansvärt fin klocka det där. Lite synd att det att går att köpa på uret dock.
Rätta mig om jag har fel, men för bara nåt år sedan var klockan fruktansvärt svår att få tag på i Sverige(Ss varianten). Nymans och Rob Engström
fick väl in ett litet antal klockor varje år och för att ens få köpa den så var man tvungen att stå på väntelista. Vem som helst fick inte heller stå på listan utan man var tvungen att ha köpt x antal klockor därifrån tidigare.

Tyckte charmen med klockan försvann lite nu när den är så pass lätt att få tag på även om priset självklart är ett hinder.
Fast fortfarande är det en jättefin klocka.

uret.se är ingen authorized dealer och får köpa sina ss från dom få som tilldelas,min kontakt hong kong har gett mig en till två offerter per år och dom säljer nog fler ur per dag än nymans och engström på ett år.

väntetiden på en ss i sverige är fortfarande 5-7 år om inget drastiskt skett med produktionen.
Senast redigerad av ond saft 2008-11-25 kl. 23:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in