2009-02-22, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jramone
Nej förmodligen inte. Jag kan bara tala för mig själv men jag tycker att du är en idiot som tror att du kan få dra av för en klocka som kostar 40k. För det andra så ska du inte ens tänka tanken, Parasit.
Kommunist?
Citera
2009-02-22, 09:53
Medlem
clockwise88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av astrid
Kommunist?

Du har kommit till en diskussion om kvalitetur och inte ens lyckats beratta vilket marke / modell du har. Vi vet att den kostar 40,000, att du ar sugen pa att fa tillbaka momsen och att du ar radd for kommunister. Det finns sakert nagon thread pa flashback for parasiter som vill lara sig hur man skall vara fiffig, du har tydligen kommit fel men du kan ju fundera pa att andra kurs och borja prata om klockor istallet.
Citera
2009-02-22, 09:57
Medlem
clockwise88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Det är baselworld snart, åk dit och handla, du kan garanterat pruta ned den 15.000:- 20.000:-

http://www.baselworld.com/go/id/ss/lang/eng/

JLC staller inte ut pa Baselworld, deras nya klockor visades istallet pa SIHH i Geneve for nagra veckor sedan. Manga andra kul marken finns dock pa Baselworld, t.ex. Rolex , TAG Heuer, Patek Philippe, Breguet och hela Swatch-gruppen och en helsikes massa andra. Man skall ha skor med tjocka sulor om man ska ta sig igenom Baselworld.
Citera
2009-02-22, 10:49
Medlem
styler88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chewdog_den_II
lange söhn är ju inte pga märket i sig, utan det är prestandan på klockan. Manuell uppdragning och den spinner på i närmare en hel månad med en imponerande tidhållnng. Gör din kopia något i närheten så är jag beredd att pröjsa bra för en likadan

Ledsen för det sena svaret, men bättre sent än aldrig. Ja kopian håller verkligen måttet, och var värt vartenda öre. pröjsade cirkus 500 såänn för den i Prauge, och den spinner på lika fint nu som för cirkus 1 år sen när jag köpte den.
Citera
2009-02-22, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av astrid
Kommunist?

Fidel Castro har ju figurerat på bilder med flera Rolex klockor runt handlederna samtidigt, jag nöjer mig dock med endast en. Jag kanske är lite kommunist trots allt?
Citera
2009-02-22, 22:51
Medlem
Cabrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Var hittar jag billigast en JLC master compressor (läderarmband lutar jag åt)? Fick precis kvartalsbonusen (men vill inte direkt spendera allt på ett ställe om man säger så) och det är inte direkt något problem att köpa i Singapore, Zürich, Madrid, Amsterdam, Panama eller New york. Var skall jag handla någonstans?
Får jag fråga var du arbetar? Bonus trodde jag vi samtliga finanshjon slapp nu för tiden... Och kvartalsvis..?

Min bonus i år räcker inte till en femkronors tuggummiautomatsklocka...
Citera
2009-02-22, 22:55
Medlem
ariers avatar
Är ute efter en klocka till min sambo och har många gånger kollat på en Rolex lady datejust. Nu har jag dock kommit på bättre tankar och sett på en Jaeger LeCoultre Master Compressor Chronograp. Så det är en klocka jag hoppas att hon har ett tag. Tror ni att den kommer att hålla lika mycket som en Rolex. En Rolex är ju lika snygg om 1 år som 10 år. Tidlös så att säga. Någon annan klocka i 50k klassen?
Citera
2009-02-22, 23:28
Medlem
carlss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arier
Är ute efter en klocka till min sambo och har många gånger kollat på en Rolex lady datejust. Nu har jag dock kommit på bättre tankar och sett på en Jaeger LeCoultre Master Compressor Chronograp. Så det är en klocka jag hoppas att hon har ett tag. Tror ni att den kommer att hålla lika mycket som en Rolex. En Rolex är ju lika snygg om 1 år som 10 år. Tidlös så att säga. Någon annan klocka i 50k klassen?

Hm, du får gärna vara mer specifik då du just hoppat från en klocka på 26mm till en på 42. Det finns ju ganska mycket fint att välja i 50k-klassen.

Det här väl lite av en typisk herrklocka men jag gillar den iaf.

http://www.uret.se/iwc-pilots-classic-chronograph-black-dial-bracelet-p-2810.html
Citera
2009-02-22, 23:40
Medlem
clockwise88s avatar
Citat:

Det beror lite pa personen och stilen. En lady datejust Rolex ar ganska konservativt och, tycker ju jag, ospannande. Min syrra bar en 40 mm Panerai som passar henne utmarkt, PAM048 tror jag modellen heter. Jag gillar ocksa Cartier pa tjejer, stiligt utan att vara trakigt. Men det kanske blir lite dyrare.
Citera
2009-02-23, 10:44
Medlem
Kuggarns avatar
Citat:

Det skall ju vara fetare ur på damerna nuförtiden. Å andra sidan så en ju en lady DateJust mer tidlös.
Citera
2009-02-23, 10:47
Medlem
Kuggarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jramone
Fidel Castro har ju figurerat på bilder med flera Rolex klockor runt handlederna samtidigt, jag nöjer mig dock med endast en. Jag kanske är lite kommunist trots allt?

Che Guevaras val var en Rolex Submariner. Passar utmärkt för djungelkrig i Bolivia.
Citera
2009-02-23, 10:48
Medlem
Kuggarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styler88
Ledsen för det sena svaret, men bättre sent än aldrig. Ja kopian håller verkligen måttet, och var värt vartenda öre. pröjsade cirkus 500 såänn för den i Prauge, och den spinner på lika fint nu som för cirkus 1 år sen när jag köpte den.
Snälla, håll diskussionerna om replikor utanför den här tråden är ni snälla. Det finns en dedikerad tråd för sånt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in