2008-11-24, 17:30
Medlem
Shambolics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomtelina
Jag har inte namedroppat någon klocka utan bild för min darling ligger och relaxar på boken Sveriges Historiafrån bokförlaget Prisma på min avatar så nästa tråd kanske borde heta "jag är nästan blind men vägrar skaffa glasögon"

Som du säkert förstår är det många i tråden som säger att de har ur de i verkligeten ej har. Hade också svåigheter att koppla din avatar till din klocka även om den ligger på Sveriges historia.
Citera
2008-11-24, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shambolic
Som du säkert förstår är det många i tråden som säger att de har ur de i verkligeten ej har. Hade också svåigheter att koppla din avatar till din klocka även om den ligger på Sveriges historia.
Efter att ha kollat in den här tråden under ett par dagar jag mycket väl förstå din poäng om "klockdropping" men tycker nog ändå att det inte är för mycket begärt att kolla lite längre än vart näsan verkar räcka.

Just nu är dock min kompis i arbete som snygg prydnad på min kvinnliga handled och med tanke på hur iskalll den är verkar det som om vintern äntligen är här
Senast redigerad av tomtelina 2008-11-24 kl. 18:57. Anledning: uselt språkbruk
Citera
2008-11-24, 23:25
Medlem
Freezors avatar
Har funderingar på denna sötnos:

http://www.uret.se/omega-seamaster-diver-black-dial-p-4825.html

Hur länge bör en sådann klocka hålla? En urmakare sa till mig att dagens klockor håller mycket kort tid. En "vanlig" japansk klocka görs för att hålla 2 år. Jag räknar ju med en livslängd på 20år + om jag slår till på den klockan. Vad tror ni? Är helt färsk på ämnet.
Citera
2008-11-24, 23:33
Medlem
brainspaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freezor

Hur länge bör en sådann klocka hålla? En urmakare sa till mig att dagens klockor håller mycket kort tid. En "vanlig" japansk klocka görs för att hålla 2 år. Jag räknar ju med en livslängd på 20år + om jag slår till på den klockan. Vad tror ni? Är helt färsk på ämnet.

Vad fan är en vanlig japansk klocka? Dom dyra klockorna är ju snygga å ser bra ut, men dom är ju också byggda för att hålla i princip hela ens liv. Det är väl det som är grejjen med lite dyrare, att dom ska hålla. kvalitè!
Citera
2008-11-25, 00:25
Medlem
Shambolics avatar
Citat:

Jag har köpt skor som jag planerat att ha längre. Så ja, den kommer att hålla i minst 20år. Det är det som är så trevligt med kvalitetsur.
Citera
2008-11-25, 10:02
Medlem
Fittsparks avatar
Citat:
Jag räknar ju med en livslängd på 20år + om jag slår till på den klockan. Vad tror ni? Är helt färsk på ämnet.

Om du lämnar in den regelbundet på service, så kommer klockan hålla längre än du.
Citera
2008-11-25, 11:29
Medlem
Citat:
Efter att ha kollat in den här tråden under ett par dagar jag mycket väl förstå din poäng om "klockdropping" men tycker nog ändå att det inte är för mycket begärt att kolla lite längre än vart näsan verkar räcka.

Just nu är dock min kompis i arbete som snygg prydnad på min kvinnliga handled och med tanke på hur iskalll den är verkar det som om vintern äntligen är här

Jag vet inte om du riktigt föstår. Det är hur enkelt som helst att säga vad som helst. Har du råd med en Rolex har du även råd med en fjuttiga kamera att ta en bild med och lägga upp här...
Citera
2008-11-25, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Jag vet inte om du riktigt föstår. Det är hur enkelt som helst att säga vad som helst. Har du råd med en Rolex har du även råd med en fjuttiga kamera att ta en bild med och lägga upp här...
Jag har en kamera - flera stycken faktiskt - men förstår inte riktigt varför en bild i tråden skulle verifiera min klocka mer än min avatar gör.
Citera
2008-11-25, 12:55
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ond saft
väldigt snygg och nya generationen är rolex mest precisa verk,äger en two tone och en vitguld, 2005 respektive 2006.

Mest precisa? Hur oprecisa är andra Rolex?
Citera
2008-11-25, 13:23
Medlem
RobEngströms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aboo_re
Jag vill köpa en klocka, har fastnat för den nya Rolex Daytona 2008
http://www.uret.se/images/qr/rolex-daytona-116520BLA.jpg

Jag har tänkt att använda klockan dagligen.
Har aldrig ägt en klocka förut. Något jag bör tänka på?

Vad har ni att säga om det uret?

Fruktansvärt fin klocka det där. Lite synd att det att går att köpa på uret dock.
Rätta mig om jag har fel, men för bara nåt år sedan var klockan fruktansvärt svår att få tag på i Sverige(Ss varianten). Nymans och Rob Engström
fick väl in ett litet antal klockor varje år och för att ens få köpa den så var man tvungen att stå på väntelista. Vem som helst fick inte heller stå på listan utan man var tvungen att ha köpt x antal klockor därifrån tidigare.

Tyckte charmen med klockan försvann lite nu när den är så pass lätt att få tag på även om priset självklart är ett hinder.
Fast fortfarande är det en jättefin klocka.
Citera
2008-11-25, 14:38
Medlem
brainspaces avatar
Citat:
Jag har en kamera - flera stycken faktiskt - men förstår inte riktigt varför en bild i tråden skulle verifiera min klocka mer än min avatar gör.

Hej jag är Stevie Ray Vaughan, fast jag dog 1990, fast jag lever nu. släng upp en bild på klockan bara, det är kul att se!
Citera
2008-11-25, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brainspace
Hej jag är Stevie Ray Vaughan, fast jag dog 1990, fast jag lever nu. släng upp en bild på klockan bara, det är kul att se!
Tick tock, tick tock, tick tock people time's ticking away

Jag förstår ärligt talat inte varför en bild i tråden skulle bli sååååå mycket roligare men men...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in