2008-11-25, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomtelina
VAD definieras egentligen som bildbevis på en klocka?

Alla dessa bilder med en klocka på någons arm säger ju faktiskt NOLL och intet om det verkligen är personen på bilden som äger klockan eller inte och om personen på bilden verkligen är personen bakom nicket.

Händer ibland, eller att man kan, skriva en liten lapp med sitt FB-nickname och lägga under klockan, eller vad det nu är man visar upp på bild, som ett litet bevis att det är sant.
Citera
2008-11-25, 23:34
Medlem
Citat:
Herregud stampa på han med länk till uret.se istället. Och ja jag tycker det är kluddigt, för ska man ladda upp en bild ska man ha något bildhotell eftersom man inte vill lägga den på egen domän och då ska man kludda vidare med det.

Saken är ju den att det är väldigt svårt att bli trodd på Internet, då man utger sig för att inneha saker och ting. Givetvis kan man skriva att man äger 3 sportbilar, men det är nog få som då kommer tro dig? Samma sak med exklusiva ur. Förstår du min poäng med en bild på din egna klocka, och inte en direkt tagen från en google-sökning?
Citera
2008-11-25, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Saken är ju den att det är väldigt svårt att bli trodd på Internet, då man utger sig för att inneha saker och ting. Givetvis kan man skriva att man äger 3 sportbilar, men det är nog få som då kommer tro dig? Samma sak med exklusiva ur. Förstår du min poäng med en bild på din egna klocka, och inte en direkt tagen från en google-sökning?
Vilken bild menar du på är tagen från en google-sökning? Nästa steg i den här processen verkar ju bli att bevisa att boken och den externa hårddisken verkligen finns i min ägo. Tyckte från början att den här tråden verkade lite kul nu när jag äntligen hittat till flashback men den blir ju bara drygare och drygare.
Citera
2008-11-25, 23:54
Medlem
Citat:
Vilken bild menar du på är tagen från en google-sökning? Nästa steg i den här processen verkar ju bli att bevisa att boken och den externa hårddisken verkligen finns i min ägo. Tyckte från början att den här tråden verkade lite kul nu när jag äntligen hittat till flashback men den blir ju bara drygare och drygare.

Jag talar rent generellt...
Du verkar inte förstå min poäng.
Citera
2008-11-26, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Jag talar rent generellt...
Du verkar inte förstå min poäng.
Jag förstår din poäng men inte allt tjat (som inte bara kommer från dig) Jag förstår heller inte meningen att i en tråd som heter "vilken märkesklocka bär ni på er arm" i 212 inlägg tjata på om klockor man inte äger utan önskar att äga vilket på intet sätt besvarar den ursprungliga frågeställningen i tråden. Jag å min sida besvarar frågan rakt upp och ner och blir då istället ifrågasatt och påhoppad sida upp och sida ner.

Här är mitt jävla ex av Sveriges historia, min klocka och min filofaxfyllda A-plan http://img300.imageshack.us/img300/3226/13sep08002bh3.jpg .
Varför jag fyllt min A-plan med filofax-innehåll vet jag inte, kanske var det gammal vana för särskilt bra var det inte eftersom ringarna och hålen i pappret inte riktigt matchar varandra...

Här glöder rolle i mörkret http://img291.imageshack.us/img291/1605/img8244aa8.jpg

THE END
Citera
2008-11-26, 01:27
Medlem
Fittsparks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kunten
Vill ha en klocka för 2 000:- med svart läderarmband. Är öppen för de flesta märkena egentligen, vad rekommenderar ni? Kan man få en med automatiskt urverk i den prisklassen? Vill att sekundvisaren "flyter" fram..

Du kan få en schysst Seiko med riktigt bra automatiskt verk.
Gillar du inte länken, är det ju bara att byta till armband.

Ta en titt på Tradera.
Citera
2008-11-26, 08:46
Medlem
Barytons avatar
Förvirring?

Satt och letade efter en Omega Seamaster på Blocket och hittade följande annons:

Omega Seamaster är en klasssk kvalitetsklocka. Bland annat känd från Bondfilmerna. Repfritt safirglas och blå urtavla med vågmönster, syns ibland mycket tydligt och i vissa ljus får urtavlan en djupt mörkblå nyans, mycket snyggt. Klockan är i princip ny (köpt i mitten av september 2008) och kanske buren två dagar totalt.

Storleken är midsize. Diameter 36,5 mm (kronan ej inräknad), höjd 11,5 mm.
Klockan har quartz-urverk och är naturligtivis helt original. Förvaringsbox, garanti, kvitto, försäkring och alla plastkort följer med vid köp. Klockan är ännu snyggare i verkligheten än på bild.

Nypris var 12600 kr, i sig ett mycket bra pris.
Jag säljer den nu för 9000 kr.
Prutare undanbedes.

Hmmm...
Citera
2008-11-26, 09:00
Medlem
Shambolics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baryton
Storleken är midsize. Diameter 36,5 mm (kronan ej inräknad), höjd 11,5 mm.
Klockan har quartz-urverk och är naturligtivis helt original. Förvaringsbox, garanti, kvitto, försäkring och alla plastkort följer med vid köp. Klockan är ännu snyggare i verkligheten än på bild.

Nypris var 12600 kr, i sig ett mycket bra pris.
Jag säljer den nu för 9000 kr.
Prutare undanbedes.

Hmmm...

ja, den finns i både quartz (batteridriven alltså) och automatiskt. Med urverk kostar den runt 20´.
Citera
2008-11-26, 09:02
Medlem
xallos avatar
Dags för en pimpad Rolex?

http://www.bamfordwatchdepartment.com/customiser.cfm?button=CUSTOMISE+YOUR+WATCH+NOW
Citera
2008-11-26, 09:04
Medlem
Barytons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shambolic
ja, den finns i både quartz (batteridriven alltså) och automatiskt. Med urverk kostar den runt 20´.
Det var som fan. Tack för upplysningen! Jag trodde inte ett märke som Omega sysslade med Quartz-ur.
Citera
2008-11-26, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Dags för en pimpad Rolex?

http://www.bamfordwatchdepartment.com/customiser.cfm?button=CUSTOMISE+YOUR+WATCH+NOW

Tveksamt om rolex skulle tillåta detta då deras egna handlare inte ens får sätta in rolex orginal tavlor efter kunders smak i klockor då detta bryter mot rolex "färg-koordination".

kan detta vara greymarket klockor som modifieras?
Citera
2008-11-26, 11:00
Medlem
toomis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baryton
Det var som fan. Tack för upplysningen! Jag trodde inte ett märke som Omega sysslade med Quartz-ur.

Jodå, Bond bar en quartz i Golden Eye, till och med. Det är en hel del kvalitetsur som säljer quartzur. Det ska även tilläggas att quartz även har fördelar: t.ex. att verket är mindre. Så klockorna även tilltalar det andra könet, då de tenderar att välja mindre klockor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in