2012-06-08, 18:44
Medlem
Krugges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asilidae
Nej, jag tycker inte du har fel! Jag tycker att ett förhållande utan eller med för lite sex inte kan kategoriseras som ett förhållande.

Förklara närmre hur du tänker. Ett förhållande för mig är samlevnad. Ett sammarbete och en stark emotionell relation parterna emellan tror jag är grunden till ett förhållande - med eller utan sex. Att sätta sexet som viktigaste del i "förhållandet" borde göra det till en knullkontakt och inget annat.
Citera
2019-03-08, 10:35
Medlem
MKGs avatar
Ja, jag har gjort slut i föhållanden med för lite sex, långa förhållanden. Jag skulle kunna göra det igen,
även efter många år.
Det är lika otänkbart att ha ett förhållande utan sex som att ha ett förhållande där man inte pratar, eller där man aldrig äter. Då tillfredsställer man de behoven nån annanstans och har man börjat göra det är ändå förhållandet förstört.
Citera
2019-03-08, 11:45
Medlem
Är man inte nöjd med relationen så är det klart man göra slut. Skulle inte vilja ha en relation med sex 1 gång vecka. Hellre vara tillsammans med en nomfoman än 1 gång vecka tjej
Citera
2019-03-08, 11:46
Medlem
Nynfoman
Citera
2019-03-08, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chillikungen
Nynfoman

Nja, det blev inte heller helt rätt. Kom igen nu, tredje gången gillt.
Citera
2019-03-08, 13:26
Bannlyst
Japp! Varit tillsammans med autister och där får man tigga om sex men de ska prompt vara ihop med en ändå så pga autismen, bristen på empati och sex/beröring, blev det hejdå.

Sexet skedde en gång i veckan och enbart då jag tjatade. Att behöva tjata efter sex samt alltid ta initiativ sänker självförtroendet, man känner sig ful, äcklig och gammal. Då har jag det bättre ensam.
Senast redigerad av Vildblom 2019-03-08 kl. 13:31.
Citera
2019-03-08, 13:30
Medlem
Som någon nämnde i början av tråden..
Kärlek och sex hör ihop..

Sen sa någon annan att kärlek finns även utan sex, ja kanske för vissa individer, roligt för er.
Men tyvärr inte för mig och många andra.
Citera
2019-03-08, 13:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Roxana
För min del är sex så mycket mer än att bara knulla.

Det handlar om att få vara väldigt intim med sin partner, att få mängder av fysisk närhet, att göra det skönt för varandra. Man får en enorm endorfinkick och det känns nästan som att banden mellan varandra stärks. Man får uppleva varandra på ett sätt som är exklusivt enbart för oss två.

Att få lära sig sin partners kropp; hur den känns, doftar och ser ut. Att få komma den man älskar så pass nära. Att ha kunskapen om vad som ger din kille/tjej maximal njutning. Att tillsammans upptäcka nya trix och tillvägagångssätt. Man utvecklas som ett team även i sängen.

Är man då som mig, som vill ha mycket fysisk kontakt med min partner, så är sex himmelriket. Det ultimata. Så mycket mer än bara penetrera och spruta...

Så jag tycker absolut inte att man ska förringa folks behov av sex. Även om det självklart finns de med mindre behov och lägre sexdrift.
Det här var nog den finaste beskrivning av sex jag läst. Just så är det!
Citera
2019-03-08, 13:51
Medlem
MAX-HIMs avatar
För mig är en relation mycket mer än bara sex. Så, "för lite sex" är ju en definitionsfråga, upp till var och en att bedöma.
Därför, om många andra saker stämmer i min relation med min fru så hade jag inte gjort slut om det blivit för lite sex.
Citera
2019-03-09, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lubrix
Hur vanligt är det egentligen att man gör slut för att man får för lite sex?
Har själv gjort slut med en person en gång bara för att h*n inte ville ha sex så ofta.
H*n ville knappt ha sex en gång i veckan, tycker själv att man minst måste kunna få 4-5 gånger i veckan annars är det för lite! eller har jag fel?

Jag har gjort det. När jag var en ung kåt man, utan någon som helst intelligens. Det är tjejen som avgör när du ska få stoppa in pitten i henne. Du bestämmer inte det, naturligtvis. Lär dig detta enkla så lyckas du bättre i dina relationer.
Citera
2024-11-03, 10:28
Medlem
Hade ni gjort slut om personen inte tagit iniatiativ till sex nån gång?

Även om ni får sex när ni vill ? Eller nöjer ni er med det att tjejen aldrig ta initiativ.
Citera
2024-11-03, 10:55
Medlem
busy-signals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Hade ni gjort slut om personen inte tagit iniatiativ till sex nån gång?

Även om ni får sex när ni vill ? Eller nöjer ni er med det att tjejen aldrig ta initiativ.

Så länge hon är nöjd med mina initiativ så kvittar det för mig.

OnT: Nej, det har inte varit aktuellt. Skulle dock tappa intresset snabbt om jag träffade nån som var uppenbart osugen på mig. För det ligger liksom inte i min natur att gå och lusta efter någon som är ointresserad, eller ännu värre dissar mig aktivt. Tvärt om så kan både kärlek och lust svalna rätt snabbt då.
Senast redigerad av busy-signal 2024-11-03 kl. 11:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in