2012-06-02, 14:35
Medlem
Lubrixs avatar
Hur vanligt är det egentligen att man gör slut för att man får för lite sex?
Har själv gjort slut med en person en gång bara för att h*n inte ville ha sex så ofta.
H*n ville knappt ha sex en gång i veckan, tycker själv att man minst måste kunna få 4-5 gånger i veckan annars är det för lite! eller har jag fel?
Citera
2012-06-02, 14:46
Medlem
Kashis avatar
Det är ju individuellt hur mycket sex man vill ha, om den ena tycker att en gång i veckan är mycket medan den andra tycker det är alldeles för lite så funkar det ju inte så bra och att göra slut känns befogat.

I mina tidigare förhållanden har det väl varit 1-2 gånger i veckan, men sen när det börjar stupa mot 1 gång i månaden så börjar man ju bli lack, men det kan ju vara lite sex pga dåligt förhållande såväl som dåligt förhållande pga lite sex.
Citera
2012-06-02, 14:53
Medlem
Krugges avatar
Förstår inte människors behov av att behöva "ligga" var och varannan dag. Tre gånger per månad anser jag vara legitimt för att hålla balansen i schack. Annars blir det för uttjatat och tråkigt. Min fru har inga som helst problem med det heller utan håller sig till schemat.

Så att göra slut för att du får för lite sex är bara dumt. Kärleken kommer från hjärtat och inte kuken.
Citera
2012-06-02, 14:57
Medlem
Lubrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krugge
Förstår inte människors behov av att behöva "ligga" var och varannan dag. Tre gånger per månad anser jag vara legitimt för att hålla balansen i schack. Annars blir det för uttjatat och tråkigt. Min fru har inga som helst problem med det heller utan håller sig till schemat.

Så att göra slut för att du får för lite sex är bara dumt. Kärleken kommer från hjärtat och inte kuken.
Om man inte får något sex så tror jag inte att man kan vara riktigt kära i varandra heller..

Sex och kärlek hör ju ihop tycker jag!
Citera
2012-06-02, 15:16
Medlem
Krugges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lubrix
Om man inte får något sex så tror jag inte att man kan vara riktigt kära i varandra heller..

Sex och kärlek hör ju ihop tycker jag!

Vad du tror skiter jag i. Det går alldeles utmärkt att vara kära utan sex.
Citera
2012-06-02, 15:56
Bannlyst
Citat:
Har själv gjort slut med en person en gång bara för att h*n inte ville ha sex så ofta.
H*n ville knappt ha sex en gång i veckan, tycker själv att man minst måste kunna få 4-5 gånger i veckan annars är det för lite! eller har jag fel?

Det finns såna tjejer, som faktiskt inte gillar att knulla direkt. Det är underligt. Men jag har hört det, och sett att de är såna, och det är en rätt stor del av tjejerna. Minst 20% av alla tjejer nöjer sig med en gång eller mindre i veckan.
Sen kan de vara hur kära som helst ändå.

Jag har alltid löst "problemet" genom att vara otrogen. Jag tycker jag har rätt till sex, och hittills så har jag aldrig träffat en tjej som kan leva upp till mina krav. Sen har jag ju kravet också att ha sex med andra tjejer, och då är man tvungen att ljuga av förklarliga skäl: blåljuga helt enkelt, eller blankt "erkänna", "gör slut då" har jag sagt. Men ljugit igen, och sagt att det var en engångshändelse.
Men sanningen är ju att vi män är skapta såna, att vilja ha sex med alla snygga tjejer. Att det är naturligt, och därmed rätt att ta sig rätten. Men man måste ju sköta det snyggt, så att det blir oupptäckt naturligtvis.

Min tjej får vara otrogen om hon har behov av det, men jag vill inte se eller höras tala om det. Då blir jag jävligt förbannad.
Citera
2012-06-02, 15:58
Bannlyst
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Intergalactic
+1

Ja, det går. Men det saknas ju något grundläggande, och kan hon inte leverera så har man rätt att sexa med andra. Men den rätten har man ju ändå egentligen.
Citera
2012-06-02, 16:07
Medlem
Känns ju som ett riktigt tråkigt förhållande om man nästan aldrig har sex. Så varför ens vara ihop då? Man ska ha sex helst varje dag, men 1-2 dagars uppehåll då och då är okej.
Citera
2012-06-02, 23:44
Medlem
Lubrixs avatar
Citat:
Jaha... och jag skiter i dig! det är tur att vi alla är olika iallafall, tänk om alla skulle tänka som dig, fan va lite sex alla skulle ha då.
Citera
2012-06-03, 11:39
Medlem
antigravitations avatar
Citat:

Skulle tro att det är väldigt vanligt att relationer tar slut på grund av för lite sex. Snubben några rader ovanför verkar inte veta vad han pratar om. Alltså han som "skiter i vad du tror för att det går utmärkt att vara kära utan sex". Visst går det att vara kär utan sex, men det är fram tills dess att man lyckats fånga den man vill ha.

Jag själv har inte avslutat någon relation pga bristen på sex. Däremot har jag gjort det pga bristen på bra sex, och tjejens totala oförmåga och ovilja att hjälpa till minsta lilla. Sen är det ju faktiskt helt och hållet upp till dig själv som individ att avgöra hur pass viktigt sexet är för dig.
Citera
2012-06-03, 13:14
Medlem
Lubrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antigravitation
Skulle tro att det är väldigt vanligt att relationer tar slut på grund av för lite sex. Snubben några rader ovanför verkar inte veta vad han pratar om. Alltså han som "skiter i vad du tror för att det går utmärkt att vara kära utan sex". Visst går det att vara kär utan sex, men det är fram tills dess att man lyckats fånga den man vill ha.

Jag själv har inte avslutat någon relation pga bristen på sex. Däremot har jag gjort det pga bristen på bra sex, och tjejens totala oförmåga och ovilja att hjälpa till minsta lilla. Sen är det ju faktiskt helt och hållet upp till dig själv som individ att avgöra hur pass viktigt sexet är för dig.
Måste bara säga att det är du som hittills har kommit med vettigast svar. Håller med dig till 100 procent.
Citera
2012-06-03, 14:34
Medlem
Ogdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thraex
Känns ju som ett riktigt tråkigt förhållande om man nästan aldrig har sex. Så varför ens vara ihop då? Man ska ha sex helst varje dag, men 1-2 dagars uppehåll då och då är okej.
Varje dag?

Alla har ju förstås olika behov av sex, eller är kåta vid olika tider. Någon kanske jobbar långa dagar och kommer hem sent och är trött, och den andra personen i förhållandet kanske har annat att göra om dagarna. Att ha sex varje dag är ju en utopi, och något som kanske fungerar ett par veckor i sträck, men sen väljer man att göra andra saker tillsammans istället, som att se film eller vad som helst. Man är inte nykär för evigt.

Att vara otrogen pga för lite sex är ju en rätt dålig idé, tycker jag. Om man nu tycker att man får för lite sex och har försökt allting så, visst, gör slut då. Otrogenhet finns det dock ingen ursäkt för...

Själv har jag sex ca 2-3 gånger i veckan med min pojkvän, tycker att det räcker alldeles utmärkt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in