2024-12-04, 11:36
Moderator
OceanDeeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hahaxoxo666
Jag ljög kanske när jag sa att det gick ”bra”, lever i ofrivilligt celibat sedan en månad tillbaka. Har absolut folk på tråden men ingen som riktigt fångar mitt intresse. Haft minskad sexlust sedan jag stoppade in min spiral och började med antidepp. Slutade däremot med antidepp i feb ungefär. Bara gått och väntat på att suget kommer tillbaka. Å jo fan har de kommit tillbaka. Det är lek och smek varje kväll och har varit det i tre veckor… blir galen snart.
Ja, vad kul.

Vissa behöver eller vill ha mycket och andra av olika anledningar vill inte ha något.

Jag känner galna saker som. Vill ha sex med andra är väl en klassiker. Men det jag sett är också en som varit sjuk och opererat bort en del av hjärnan så där försvann suget. Sedan finns det vissa som inte känner för kroppskontakt vilket gör att sådana övningar inte sker alls eller ofta. Finns sjukdom där man har felvrid i hjärnan och upphetsad hela tiden.

Det sista spannet är ju att alla är olika.

Varför är det så svårt för folk att fråga och eller säga vad de vill och samtidigt hur kan den andra inte fatta vad dem håller på med?
Citera
2024-12-12, 05:49
Medlem
Det har faktiskt hänt. Man kan inte ha förhållande utan sexuell kompatibilitet. För det mesta har jag haft turen att vara med brudar som helt enkelt vill när jag vill men det var en som bara ställde upp vid speciella tillfällen och vi förblev inte ett par särskilt länge. Det är ju skitfrustrerande att ligga tillsammans med någon som man inte får röra. Hon hade gjort slut med sin förra snubbe för att han "ville precis hela tiden". Jag tänkte först att han måste ha varit en sällan skådad kåtbock men sen förstod jag att det var hon som saknade glöd och då var det bara att tacka för sig. Det hade varit mer komplicerat om jag haft starkare känslor för henne men hur som helst blir det påfrestande för båda parter i längden när skillnaderna i sexdrift är för stora.
Citera
2024-12-12, 08:35
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CnB217
Det har faktiskt hänt. Man kan inte ha förhållande utan sexuell kompatibilitet. För det mesta har jag haft turen att vara med brudar som helt enkelt vill när jag vill men det var en som bara ställde upp vid speciella tillfällen och vi förblev inte ett par särskilt länge. Det är ju skitfrustrerande att ligga tillsammans med någon som man inte får röra. Hon hade gjort slut med sin förra snubbe för att han "ville precis hela tiden". Jag tänkte först att han måste ha varit en sällan skådad kåtbock men sen förstod jag att det var hon som saknade glöd och då var det bara att tacka för sig. Det hade varit mer komplicerat om jag haft starkare känslor för henne men hur som helst blir det påfrestande för båda parter i längden när skillnaderna i sexdrift är för stora.

Jaja, det kommer att nog gå upp ett liljeholmens för den där bruden förr eller senare hur hon ska göra om hon nu vill behålla en karl.

Nej, bästa sexet har man väl i regel när man är nykär och/eller kärringen vill ha något. Så det är ju inte helt fel att hålla henne på halster och ta för sig av rejält av godiset. Lite som en katt faktiskt, så jävla gullig och kelen när det vankas mat, men när den väl fått mat så kan det absolut vara färdigkelat.
Citera
2024-12-12, 11:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vildblom
Japp! Varit tillsammans med autister och där får man tigga om sex men de ska prompt vara ihop med en ändå så pga autismen, bristen på empati och sex/beröring, blev det hejdå.

Sexet skedde en gång i veckan och enbart då jag tjatade. Att behöva tjata efter sex samt alltid ta initiativ sänker självförtroendet, man känner sig ful, äcklig och gammal. Då har jag det bättre ensam.
Så är det inte. Autister kan ha sex. Men ja att ligga och klappa på varandra kanske är mindre trevligt för en autist. Åtminstone ligga och klappas i flera timmar. Huh…
Citera
2024-12-12, 11:49
Medlem
Wrossmols avatar
Näe det har aldrig hänt, då jag själv inte velat ha sex. I såna dåliga relationer.
Citera
2024-12-12, 21:13
Medlem
CC75s avatar
Relationsrådgivarens Esther Perels syn på saken. Personligen tycker jag hon är bra även om jag inte håller med om allt. Hon tillhör dock den mer klassiska skolan och många feminister har troligen svårt för henne (vilket förklarar att jag gillar henne...)

I nedan korta klipp talar om om s.k. "maintenance sex" och vikten av det och en illusion folk har att sex bara handlar om "passionerat" sådant.

https://www.facebook.com/reel/1269631104236788

// CC
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här