2024-11-03, 11:25
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Har ni gjort slut för att ni har fått för lite sex

Nu kanske det inte är så lätt för alla att bara göra slut och träffa någon ny, men man ska ju absolut ha i bakhuvudet att när kärringen börjar krångla när mannen behöver henne så är kärleken på upphällningen.
Citera
2024-11-03, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Hade ni gjort slut om personen inte tagit iniatiativ till sex nån gång?

Även om ni får sex när ni vill ? Eller nöjer ni er med det att tjejen aldrig ta initiativ.

Ja. Till slut skulle jag tappa intrrsset för henne om hon själv aldrig var intresserad och drivande.

Föredrar en villig och sexkåt erfaren kvinna över en blyg oskuld som alltid ska skjuta på det vilken dag i veckan som helst. Tolererar inte sånt länge.
Citera
2024-11-03, 12:20
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lubrix
Hur vanligt är det egentligen att man gör slut för att man får för lite sex?
Har själv gjort slut med en person en gång bara för att h*n inte ville ha sex så ofta.
H*n ville knappt ha sex en gång i veckan, tycker själv att man minst måste kunna få 4-5 gånger i veckan annars är det för lite! eller har jag fel?

Ja, det har jag gjort på sätt och vis.

Det var ett långt förhållande. I början var allt bra, vi var samspelta och båda var lika intresserade av sex och närhet,

Men efter något år började det kallna. Det verkade som sexet var nådigt nödvändigt ont för henne för förhållandet skulle hålla. Men hon tyckte det räckte nu, hon trodde jag var fast. Det blev då att det hon tyckte var viktigt ställde jag inte upp på, som att gå på fester med henne, följa med henne och handla kläder eller planera en semester med hennes väninna med man. Inget sex, inget festande med henne!

Det var egentligen ett lömskt sätt att göra slut, jag drog mig sakta mer och mer ut ur förhållandet. Gjorde mindre och mindre med henne. Istället levde jag livet med mina kompisar, gick på fester och raggade ONS. Skulle nog varit rakare och ärligare med henne och avslutat. Till slut surnade hon till och gjorde formellt slut, men då var förhållandet redan i praktiken över. Efter ett halvår hörde hon förgäves av sig och ville börja om igen….

Nej, tycker man att det är för lite sex i ett förhållande då blir det inte bättre när tiden går. Tyvärr har inte alla människor samma behov. Det bästa är att snabbt avsluta. Livet går fort, varför leva i ett förhållande där man saknar något?
Citera
2024-11-03, 12:20
Medlem
Tror att det viktigaste är att kvinnan känner sig bekväm med mannen. Tycker man ska jobba med det tills hon känner att det är OK att ha sex. Hon måste vinna något på närheten och mannen måste försöka finna ut vad.
Citera
2024-11-03, 13:05
Medlem
"Njaaeo kanske lite halvt".

Det var inte nödvändigtvis frekvensen det var fel på, sexet var uselt och blev inte bättre...
Citera
2024-11-03, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lubrix
Hur vanligt är det egentligen att man gör slut för att man får för lite sex?
Har själv gjort slut med en person en gång bara för att h*n inte ville ha sex så ofta.
H*n ville knappt ha sex en gång i veckan, tycker själv att man minst måste kunna få 4-5 gånger i veckan annars är det för lite! eller har jag fel?

Du är knäpp. Hade dumpat dig om du ens yttrat dig på det sättet
Citera
2024-11-03, 14:46
Medlem
Vad män inte ska göra är att pressa kvinnor mot sex. Gör någon man det kommer kvinnan börja bygga upp ett motstånd mot sex.

Rent allmänt så sänker tvång kvinnors sexlust. Att ha våldtäktsmän fria är alltså ingen bra ide ,eftersom de kan förstöra sexlusten helt för kvinnor. Pedofiler och dylikt får kvinnor att hata sex.

Egentligen skulle många kvinnor som inte gillar sex kunna gilla det. Mannen kan försöka med att prata med sin fru om detta. När kvinnan inser att det är hon som bestämmer över sex kommer hon kunna tycka det är roligare.
Citera
2024-11-03, 14:51
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krugge
Vad du tror skiter jag i. Det går alldeles utmärkt att vara kära utan sex.
Precis.
Man kan få pengar också.
Citera
2024-11-03, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dalavita
Ja. Till slut skulle jag tappa intrrsset för henne om hon själv aldrig var intresserad och drivande.

Föredrar en villig och sexkåt erfaren kvinna över en blyg oskuld som alltid ska skjuta på det vilken dag i veckan som helst. Tolererar inte sånt länge.

Precis, jag var tillsammans en sådan. Jag var jävligt trött att alltid ta initiativet. Det spelar ingen roll om hon ställer upp eller inte man vill ju bli åtrådd också. Till slut slutade jag och då dog det istället och även kärleken från hennes sida. Jag var fortfarande jävligt kär men hoppas in i det sista att hon skulle bryr sig. Hon gjorde slut så jävla oväntat också och brutalt när vi hade planerat flytt till en annan stad som jag dessutom uppmuntrade henne till. Men så fort hon fick lägenheten så var det hejdå och sen hitta man henne på dejtingsida en månad senare.
Citera
2024-11-03, 20:36
Medlem
CC75s avatar
Det är inget hemlighet att män generellt har större sexdrift än kvinnor och att mäns drift fortfarande finns kvar långt in i relationen (även om undantag finns) medan kvinnans intresse svalnar. Skulle tro att de flesta män har varit med om det någon eller några gånger i sitt liv.

En del kvinnor jag har talat med säger att det beror på att när den initiala attraktionen försvinner, då försvinner även lusten till sex på samma sätt. Dvs kvinnor vill vara i förälskelsefasen för att ha stor aptit på intimitet. Kvinnor generellt har svårare att klara övergången till den djupare känslomässiga relationen och behålla aptiten på sex. Vi män behöver inte starka känslor på samma sätt som kvinnor för att vilja ha sex så för oss är det enklare.

Jag kan förstå de män som känner sig lurade av kvinnor. De tror att de har hittat sin sexuelle jämlike men så är mycket sällan fallet. Jag tror dock inte generellt att kvinnor medvetet lurar in män i relation med sex utan deras intresse svalnar bara för att till del för att deras känslor är inte lika starka/intensiva som i början av relationen.

Själv har jag aldrig gjort slut så jag kan inte säga att jag har gjort det pga bristande sex men jag vet att jag skulle kunna göra det om jag hamnade i en sådan situation.

// CC
Citera
2024-11-03, 21:21
Medlem
Skulle vara effektivera tror jag ,om man försökte satsa några kvällar varje vecka på att få upp kärleken med sin partner ,eftersom det är den som mest styr hur mycket sex det blir.

Gillar hon mannen ärligt är det större sannolikhet hon vill ha sex.

Gillar hon inte mannen och har sex ,kommer hon med större sannolikhet tröttna.
Citera
2024-11-03, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skeppsbron
Det finns såna tjejer, som faktiskt inte gillar att knulla direkt. Det är underligt. Men jag har hört det, och sett att de är såna, och det är en rätt stor del av tjejerna. Minst 20% av alla tjejer nöjer sig med en gång eller mindre i veckan.
Sen kan de vara hur kära som helst ändå.

Jag har alltid löst "problemet" genom att vara otrogen. Jag tycker jag har rätt till sex, och hittills så har jag aldrig träffat en tjej som kan leva upp till mina krav. Sen har jag ju kravet också att ha sex med andra tjejer, och då är man tvungen att ljuga av förklarliga skäl: blåljuga helt enkelt, eller blankt "erkänna", "gör slut då" har jag sagt. Men ljugit igen, och sagt att det var en engångshändelse.
Men sanningen är ju att vi män är skapta såna, att vilja ha sex med alla snygga tjejer. Att det är naturligt, och därmed rätt att ta sig rätten. Men man måste ju sköta det snyggt, så att det blir oupptäckt naturligtvis.

Min tjej får vara otrogen om hon har behov av det, men jag vill inte se eller höras tala om det. Då blir jag jävligt förbannad.

Är du dum i huvudet eller dum i huvudet? Var singel istället eller köp en h*ra som vill pippa med dig när du har lust. Vet inte om du är efterbliven, men att lura tjejer som är lojala och vill ha en partner när du bara kan skaffa en brud och ha öppet förhållande eller något? Du låter fett krånglig! Hade dumpat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in