Citat:
Nej, jag menar inte att man ska ställa ultimatum.
Ursprungligen postat av Skeppsbron
Tidsbrist? Ja, men det är ju ett val du gör då. Du har ju redan gjort prioriteringen. Visst, du menar han ska säga att "har du den här prion så blir det slut"? Men hur kul är det "att prata" om det på det sättet, och sen ha sex för att du är satt under hot?
Det jag menar är att om man har det här problemet så kan man fråga lite om hur den andra personen känner, fråga hur den personen mår, om det är någon uppenbar anledning till att personen inte har något sexlust. Inte säga "skärp dig och släpp till, annars åker du ut" utan prata om varför den andra personen inte prioriterar sex. Jag menar, om någons sexlust plötsligt försvinner är ju något fel, och tidsbrist och preventivmedel är bara två exempel som jag nämnde.
Citat:
Jag tror att det kan vara bra att diskutera sex med sin partner, men visst, det är olika och man får känna sig fram gällande det där.
Saken blir ju förstörd med en gång man ska börja diskutera det. Sex är en sån som jag tycker man inte ska prata så mycket om. Det sabbar allt. Sex är känslor, något man känner, prat är tankar, och att mixa ihop dessa världarna, förstör det sublima. Sex är en instinktiv sak, något rått, oförstört, äkta. Alla kan redan allt. Det finns inget att lära sig. Jag förstår inte vad det skulle vara.
Citat:
Ptja, i tidsbrist-fallet behöver det inte vara tjejens fel. Om nu någon i förhållandet ser brist på sex som ett stort problem finns det enligt mig två vägar att gå. Först pratar man med personen, och antingen blir saken bättre eller inte. Om det blir bättre, fine. Om det inte blir bättre härdar man antingen ut eller gör slut. Det finns aldrig en ursäkt för att vara otrogen. Då är det bättre att göra slut.
Kan man prata, så visst. Do it. Men jag pratar aldrig om sex på det sättet med mina tjejer. Jag har sex, hur och när jag vill och funkar det inte ihop med tjejen så är felet djupt. Och att snacka om det hjäper inte. I båda de exemplen du nämner så bär tjejen ansvaret att fixa till saken. Gör hon inte det så ska hon inte gnälla om killen är otrogen. Det är logiskt.