2012-06-03, 23:57
Medlem
Ogdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skeppsbron
Tidsbrist? Ja, men det är ju ett val du gör då. Du har ju redan gjort prioriteringen. Visst, du menar han ska säga att "har du den här prion så blir det slut"? Men hur kul är det "att prata" om det på det sättet, och sen ha sex för att du är satt under hot?
Nej, jag menar inte att man ska ställa ultimatum.
Det jag menar är att om man har det här problemet så kan man fråga lite om hur den andra personen känner, fråga hur den personen mår, om det är någon uppenbar anledning till att personen inte har något sexlust. Inte säga "skärp dig och släpp till, annars åker du ut" utan prata om varför den andra personen inte prioriterar sex. Jag menar, om någons sexlust plötsligt försvinner är ju något fel, och tidsbrist och preventivmedel är bara två exempel som jag nämnde.

Citat:
Saken blir ju förstörd med en gång man ska börja diskutera det. Sex är en sån som jag tycker man inte ska prata så mycket om. Det sabbar allt. Sex är känslor, något man känner, prat är tankar, och att mixa ihop dessa världarna, förstör det sublima. Sex är en instinktiv sak, något rått, oförstört, äkta. Alla kan redan allt. Det finns inget att lära sig. Jag förstår inte vad det skulle vara.
Jag tror att det kan vara bra att diskutera sex med sin partner, men visst, det är olika och man får känna sig fram gällande det där.

Citat:
Kan man prata, så visst. Do it. Men jag pratar aldrig om sex på det sättet med mina tjejer. Jag har sex, hur och när jag vill och funkar det inte ihop med tjejen så är felet djupt. Och att snacka om det hjäper inte. I båda de exemplen du nämner så bär tjejen ansvaret att fixa till saken. Gör hon inte det så ska hon inte gnälla om killen är otrogen. Det är logiskt.
Ptja, i tidsbrist-fallet behöver det inte vara tjejens fel. Om nu någon i förhållandet ser brist på sex som ett stort problem finns det enligt mig två vägar att gå. Först pratar man med personen, och antingen blir saken bättre eller inte. Om det blir bättre, fine. Om det inte blir bättre härdar man antingen ut eller gör slut. Det finns aldrig en ursäkt för att vara otrogen. Då är det bättre att göra slut.
Citera
2012-06-04, 08:12
Medlem
Krugges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lubrix
Du får ju tolka det som du vill. Måste säga att du låter för jävla negativ. vart fan på dåligt humör när jag såg att du hade skrivit!

Det verkar inte som att du vet vad kondom är? så länge man har kondom så är allt lugnt, du kan ha sex hur mycket du vill utan att göra tjejen med barn eller få könssjukdom.

Ingenting är 100% säkert. Kondomen kan spricka och vips så står du där med uppbrutet förhållande, underhållsskyldig och en släng av gonorré. Säger inte att man inte ska ha sex, men att göra det för ofta och vara oaktsam är ingen bra idé.
Citera
2012-06-04, 08:38
Medlem
Roxanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krugge
Förstår inte människors behov av att behöva "ligga" var och varannan dag.

För min del är sex så mycket mer än att bara knulla.

Det handlar om att få vara väldigt intim med sin partner, att få mängder av fysisk närhet, att göra det skönt för varandra. Man får en enorm endorfinkick och det känns nästan som att banden mellan varandra stärks. Man får uppleva varandra på ett sätt som är exklusivt enbart för oss två.

Att få lära sig sin partners kropp; hur den känns, doftar och ser ut. Att få komma den man älskar så pass nära. Att ha kunskapen om vad som ger din kille/tjej maximal njutning. Att tillsammans upptäcka nya trix och tillvägagångssätt. Man utvecklas som ett team även i sängen.

Är man då som mig, som vill ha mycket fysisk kontakt med min partner, så är sex himmelriket. Det ultimata. Så mycket mer än bara penetrera och spruta...

Så jag tycker absolut inte att man ska förringa folks behov av sex. Även om det självklart finns de med mindre behov och lägre sexdrift.
Citera
2012-06-04, 10:11
Medlem
antigravitations avatar
Citat:
Måste bara säga att det är du som hittills har kommit med vettigast svar. Håller med dig till 100 procent.

Ja, vad ska man säga. Det krävs någon som förtillfället inte har sex för att inse hur viktigt det är!

Trevligt att du håller med! För övrigt tycker även jag att den där krugge verkar vara en negativ jävel, skulle tro att han är som en dementor från Harry Potter (nörd much? Ja) som suger ur all glädje ur varenda människa han stöter på.

Citat:
Ursprungligen postat av Roxana
Fast jag undrar om det då sägs rakt ut?

Jag tror det är vanligare att den som vill ha mer då är otrogen och sen rasar relationen pga otroheten. Och därefter kommer det kanske fram att den berodde på sexbristen.

Sen tror jag att sexbristen ofta blir ytterligare ett starkt minus i kanten. Något som kanske får lite av en vågmästarroll i en redan vacklande relation

Jag kan bara tala för mig själv, så jag vet inte hur det brukar vara. I fallet jag talade om med mitt ex var jag tydlig under en längre tid med att jag tyckte sexlivet var skit, och hon var tydlig med att hon inte ville ändra på det.
När jag bröt med henne var jag också väldigt tydlig med varför, dock var sexet inte den enda anledningen.

Så som du skriver låter inte alls osannolikt. Skulle tro att det är vanligare att man, som du säger, tar till otrohet. Anledningen till det skulle jag gissa är att den som är missnöjd helt enkelt inte har mod nog att ta en konfrontation om saken.

Det sista du skriver stämmer rätt bra in på hur det var för mig.
Citera
2012-06-04, 10:17
Medlem
Lubrixs avatar
Citat:
Ingenting är 100% säkert. Kondomen kan spricka och vips så står du där med uppbrutet förhållande, underhållsskyldig och en släng av gonorré. Säger inte att man inte ska ha sex, men att göra det för ofta och vara oaktsam är ingen bra idé.
Om kondomen spricker så är det ju oftast på grund av att den är gammal och alla man ligger med behöver ju inte ha massa könssjukdomar.
Citera
2012-06-04, 22:37
Medlem
Krugges avatar
Citat:
Om kondomen spricker så är det ju oftast på grund av att den är gammal och alla man ligger med behöver ju inte ha massa könssjukdomar.

Oftast ja, men det betyder inte att den kan spricka av andra orsaker. Fabriksfel kanske?

Citat:
Ursprungligen postat av Roxana
För min del är sex så mycket mer än att bara knulla.

Det handlar om att få vara väldigt intim med sin partner, att få mängder av fysisk närhet, att göra det skönt för varandra. Man får en enorm endorfinkick och det känns nästan som att banden mellan varandra stärks. Man får uppleva varandra på ett sätt som är exklusivt enbart för oss två.

Att få lära sig sin partners kropp; hur den känns, doftar och ser ut. Att få komma den man älskar så pass nära. Att ha kunskapen om vad som ger din kille/tjej maximal njutning. Att tillsammans upptäcka nya trix och tillvägagångssätt. Man utvecklas som ett team även i sängen.

Är man då som mig, som vill ha mycket fysisk kontakt med min partner, så är sex himmelriket. Det ultimata. Så mycket mer än bara penetrera och spruta...

Så jag tycker absolut inte att man ska förringa folks behov av sex. Även om det självklart finns de med mindre behov och lägre sexdrift.

Man kan göra allt det där utan att penetrera, och då är det inte längre sex - men banden och allt det där tjafset du gaggar om stärks ändå.
Senast redigerad av Krugge 2012-06-04 kl. 22:41.
Citera
2012-06-04, 22:43
Medlem
Lubrixs avatar
Citat:
Oftast ja, men det betyder inte att den kan spricka av andra orsaker. Fabriksfel kanske?

Hur vanligt är det att kondomen spricker då? juste inte vanligt! så käften på dig bara!!

Man kan göra allt det där utan att penetrera, och då är det inte längre sex - men banden och allt det där tjafset du gaggar om stärks ändå.
..
Hur vanligt är det att kondomen spricker då? juste inte vanligt! så käften på dig bara!!
Citera
2012-06-04, 22:54
Medlem
Krugges avatar
Citat:
..

Inte vanligt, men det händer fortfarande. Just nu hoppas jag det händer dig och att du får en HIV-smittad unge - bara för du är så otrevlig mot mig.
Citera
2012-06-05, 20:55
Medlem
ugge_das_boots avatar
Citat:
Jaha... och jag skiter i dig! det är tur att vi alla är olika iallafall, tänk om alla skulle tänka som dig, fan va lite sex alla skulle ha då.

Du tror livet är att ha sex.. tänk om du visste hur löjlig du ser ut när du har det
Citera
2012-06-06, 12:27
Medlem
Lubrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ugge_das_boot
Du tror livet är att ha sex.. tänk om du visste hur löjlig du ser ut när du har det
Jag har inte sagt att livet handlar om sex. Ja det kanske ser löjligt ut men det gör det nog för alla..
Citera
2012-06-06, 22:04
Medlem
Krugges avatar
Citat:
Jag har inte sagt att livet handlar om sex. Ja det kanske ser löjligt ut men det gör det nog för alla..

Nu har du fel! Rocco ser minsann tuff ut när han ligger. Pölsa ser tuff ut. Kan rabbla upp fler exempel om så önskas. För mig handlar livet om relationer och för dig handlar relationer om sex, så hade vi delat samma syn på livet så hade ditt liv handlat uteslutande om sex.
Citera
2012-06-06, 22:14
Medlem
Citat:
Hur vanligt är det egentligen att man gör slut för att man får för lite sex?
Har själv gjort slut med en person en gång bara för att h*n inte ville ha sex så ofta.
H*n ville knappt ha sex en gång i veckan, tycker själv att man minst måste kunna få 4-5 gånger i veckan annars är det för lite! eller har jag fel?

Nej, jag tycker inte du har fel! Jag tycker att ett förhållande utan eller med för lite sex inte kan kategoriseras som ett förhållande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in