Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-01-16, 13:46
  #313
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cop
Tack! För alla värmande kommentarer både via pm och här, det behövdes verkligen.
Någon frågade i tråden längre fram om min fru är svenska, och ja, vi är bägge svenskar.
Jag och min fru har sedan i somras varit runt hos flertalet kuratorer, psykologer samt hos familjerådgivnningen. Dom säger till mig att dom alldrig sett människa som är så envisen, när dom
talar om min hustru. Som jag tidigare sagt så har hon nu gått till TR, så jag väntar på papper
därifrån, så imorgon så skall jag anlita en Advokat, eftersom hon i sitt brev till TR säger sig vilja ha tillgång till hela huset och att jag skall flytta därifrån det snarast går, jag har sett hennes brev i datorn.

Om ni har några tips så tar jag gärna emot dem.

Texten uppdateras

Kanske självklart men det tål att nämnas ändå, vad du än gör, låt henne inte få ensam vårdnad om barnen!
Citera
2013-01-16, 15:26
  #314
Medlem
Men jag hoppas du mår bättre trots omständigheterna!
Citera
2013-01-31, 12:40
  #315
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cop
Nu mår jag inget vidare alls, skall försöka förklara vad som hänt idag.

Först skall jag ge er lite info om oss, vi är ett gift par som varit ihop i 16 år och har tre små barn vi har haft ett bra förhållande under hela vår tid tillsammans och jag älskar henne väldigt mycket.. För några månader sedan så ville min fru att vi skulle ha oskyddat sex och skaffa ett fjärde barn, hon bedyrade mig hur mycket hon älskade mig och hur mycket hon ville ha ett till kärleksbarn med mig.

Jag sa nej, att det inte var läge för oss att skaffa en till eftersom det är bara jag som har ett arbete, medans hon studerar. Två månader gick och idag visade hon några papper för mig med orden att hon vill skilja sig.

Jag kan inte fatta det som just händer, hon älskar ju mig enl henne. Jag säger då att jag inte vill skiljas och då så säger hon " vill du hellre att jag är otrogen"?
Hela min existens rasar på bara några minuter, jag tänker på barnen och hur dom skall ta det och hur jag skall klara av att inte höra och se mina barn varje dag.

Jag älskar min fru ff och jag vet inte hur jag ska göra nu, men det verkar inte finnas någon återvändo om inte jag gör henne till viljes och skaffar ännu ett barn med henne, dom har åkt till hennes morsas hus och skall stanna där ett par dagar, jag sitter här deprimerad och dricker ett helrör whiskey och fattar inte hur en människa kan göra något sådant mot någon annan.

Om du behöver hjälp och stöd är mitt tips att du pratar med duktig jurist som är mjuk och varm.
Det är viktigt att du får hjälp och att processen in i det nya livet inte går för snabbt. Med sakkunning hjälp kan ni undvika att bråka om ovidkommande saker. Det kan vara bra att tidigt skriva avtal på de saker man är överens om. Jag beklagar verkligen. Lycka till och ta hand om dig!
Citera
2013-01-31, 20:01
  #316
Medlem
Vilken sjuk kvinna! Ena stunden vill hon ha ett barn till och när du inte vill det, så vill hon skiljas på fläcken. Låter helt sjukt i mina ögon. Hon kan inte älska dig när hon beter sig såhär. Vore jag som du skulle jag dra direkt men givetvis ta hand om barnen. Henne skulle jag aldrig röra igen, vilket oseriöst luder.
Citera
2013-03-09, 01:37
  #317
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hecules
Hur har det gått?

Eftersom många här har skickat meddelanden om hur det är med mig och hur
det går så kommer här uppföljningen på historien....
Som det är nu så har jag anlitat advokat och hon med. Kan tillägga att jag fick reda
på att hon hade träffat en ny man via nätet för minst 4 månader sedan kanske ev längre.
Hon har till tingsrätten sagt att hon vill fortsätta bo med barnen ensam i vår villa.

En villa som jag ensam har betalat för. Jag känner inte igen henne, hon har blivit en
helt annan människa. Jag bor just nu hos en vän eftersom jag inte kan bo med henne.
Jag har fått höra av grannar att en annan man tillbringat nätter i vårt hus, de
har sett hans bil där över natten och det gör mig förbannad. Varför kan hon inte vänta?
Jag har inga känslor för mitt ex längre efter allt
som jag fått höra och allt jag fått uppleva, men jag är väldigt orolig för mina barn.
Jag tycker inte om tanken att hon drar dit andra män till min villa med mina barn.
Jag mår skitkasst över allt detta och det enda som håller mig flytande är mina barn.

När jag träffade henne trodde jag aldrig att det skulle sluta i detta. Men man lär sig,
allt jag ville var att ha en familj som älskade varandra, men, man kan aldrig planera för
någonting sådant. Jag hoppas att ni därute tänker på detta, ni som fortfarande är unga
och har framtidsvisioner.
Citera
2013-03-09, 02:35
  #318
Medlem
fotokillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cop
Saken är att vi alltid har kunnat prata om allt, precis allt. Därför så känns det konstigt om hon nu har valt att inte tala om för mig hur hon tänker. Kan tillägga att vi har haft ett mycket bra förhållande, vi har t ex aldrig bråkat/grälat då vi tycker likadant om mycket. Det kanske är så att hon helt enkelt slutat älska mig

Ja, man lär sig som du säger. Jag har lärt mig att det enda sättet att behålla balansen fortsättningsvis är att välja bort samliv. Tyvärr, men jag har två barn som behöver en fungerande pappa.

Min erfarenhet av förhållanden.
Citera
2013-03-11, 15:50
  #319
Medlem
Va stark, Cop! Detta är totalt oväsentligt, men du har min välsignelse i detta spekatakel! Fan hoppas kvinnan gör en tvärbättring, annars är hon inte värd din integritet
Citera
2013-09-01, 11:30
  #320
Medlem
Painfields avatar
Bump.

Status just nu?
Citera
2014-04-05, 12:54
  #321
Medlem
Hur gick det? Hamnade saken i domstol? Får du träffa dina barn?
Citera
2014-04-05, 23:24
  #322
Medlem
Agamantums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cop
Eftersom många här har skickat meddelanden om hur det är med mig och hur
det går så kommer här uppföljningen på historien....
Som det är nu så har jag anlitat advokat och hon med. Kan tillägga att jag fick reda
på att hon hade träffat en ny man via nätet för minst 4 månader sedan kanske ev längre.
Hon har till tingsrätten sagt att hon vill fortsätta bo med barnen ensam i vår villa.

En villa som jag ensam har betalat för. Jag känner inte igen henne, hon har blivit en
helt annan människa. Jag bor just nu hos en vän eftersom jag inte kan bo med henne.
Jag har fått höra av grannar att en annan man tillbringat nätter i vårt hus, de
har sett hans bil där över natten och det gör mig förbannad. Varför kan hon inte vänta?
Jag har inga känslor för mitt ex längre efter allt
som jag fått höra och allt jag fått uppleva, men jag är väldigt orolig för mina barn.
Jag tycker inte om tanken att hon drar dit andra män till min villa med mina barn.
Jag mår skitkasst över allt detta och det enda som håller mig flytande är mina barn.

När jag träffade henne trodde jag aldrig att det skulle sluta i detta. Men man lär sig,
allt jag ville var att ha en familj som älskade varandra, men, man kan aldrig planera för
någonting sådant. Jag hoppas att ni därute tänker på detta, ni som fortfarande är unga
och har framtidsvisioner.
Din mentalitet verkar dock vara lite åt det veka hållet. Du verkar lixom tycka det är okej att hon bara försöker köra över dig med en bulldozer (förutom då att känslorna försvunnit).

Självfallet ska du ha villan om du betalt för den, allt annat är bara nys. Dokumentera ALLT. Allt hon säger ska finnas på papper. Du verkar lixom inte alls ha den spirit som krävs för en konflikt av denna kaliber, sorry to say. Jag vet att det hela är jobbigt men du behöver hitta ett helt annat ställningstagande. I tingsrätt är det den som kräver mest som får mest, glöm inte det och även den som gråter mest och lyckas utnyttja känslorna (detta är vetenskapligt bevisat).

Självfallet så rör du dig inte ur villan nu när konflikten är som värst tvärtom ska du vara hemma mycket mer och väldigt mycket med barnen och så vidare. Allt dokumenterat givetvis. Sen ska du ta hjälp av släkt och vänner som du bjuder in i villan också. Det är din villa.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback