Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-01-12, 20:30
  #193
Medlem
KingVisions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cop

Ärligt talat så tror jag det här är ett tomt hot. Studerande, 3 barn, gift, verkar inte vara så himla smart att begära skilsmässa på det direkt.

Tomma hot är väldigt vanliga i förhållanden, min fru har dragit ett antal stycken under vår tid tillsammans och vi är fortfarande ihop.

Prata med din fru och fråga henne om hon inte kan vänta med ett fjärde barn? Ett sladdbarn, är väl alltid nått eller? För det första borde hon studera färdigt och sedan få tag på ett yrke. Sen får ni prata om saken. Varför måste hon ha ett fjärde barn då?

Gillar ni varandra ska ni ju givetvis inte skiljas tycker jag. Ni får försöka kompromissa om saken, studera klart och jobba, borde väl funka.


Du borde också räkna upp de konsekvenser som hon skulle utsättas för om hon väljer att lämna dig. Ekonomiska så väl som praktiska. Det är enklare att hålla ihop tillsammans.

Lycka till!
Citera
2013-01-12, 20:30
  #194
Medlem
--Ras--al--Ghul--s avatar
Hota henne med stryk TS! Att ifall hon inte går din vilja till mötes så ska du inte bara banka skiten ur henne, utan du kommer även ge dig på hennes mor.

En vecka senare så kommer du komma hem från jobbet och upptäcka att mor och dotter har spenderat mycket tid i köket (där dem hör hemma) allt för att ge dig värsta käket.

Varsågod.
Citera
2013-01-12, 20:37
  #195
Medlem
starkopramens avatar
Nu dömer jag nästan ut alla här inne. Jag VET i princip hur det är att vara i TS skor. Är trebarnsfar och har varit ihop med min älskade hustru sen 1996. När sista sonen kom 2006 så bestämde JAG att det fick räcka där. Jag ställde ett ultimatum till min fru. Jag skall göra en vasektomi (sterilisering) och om det inte passar så får vi göra slut. Hon ställdes i eftersmärtorna efter tredje sonen inför detta val så det gick lätt. Trots träffar med söta bebisar senare lovordar hon mig och mitt val. (Shit, hade det inte varit för din vasektomi så hade jag krävt ett till)

Ts du har ett större problem. Hon har träffat en gullig jävla bebis som hon har fått lukta på!

Ni som inte har kommit dit än. Passa er för fan! Bebislukt gör för kvinnors hormoner ungefär vad det grymmaste videoklippet gör precis innan utlösning. Ja det är fan omöjlig att stå mot.

Ts. Älskar du henne nu och det är ultimatumet som får dig att tveka eller hur är det? Gammal tråd kräver en uppdatering känslomässigt.
Citera
2013-01-12, 20:40
  #196
Medlem
shbous avatar
Verkligheten kommer med all sannolikhet att komma ifatt din fru. När (inte om) den gör det - stå på dig. Kommer en unge - ta faderskapstest hur mycket hon än gormar.
__________________
Senast redigerad av shbou 2013-01-12 kl. 20:44.
Citera
2013-01-12, 20:51
  #197
Medlem
Photoshoppeds avatar
Din fru är 40. Pluggar? Jobbar inte? Kan det inte bara vara så enkelt att hon har panik eftersom det kanske inte funkar med studierna, och hon kanske inte vill jobba eller är rädd att inte få jobb efter studierna. Det kan ge ångest som hon tror att hon slipper om hon får ett till barn att ta hand om. Har du pratat med henne om det? OBS! Halshugg mig inte om jag fattat fel, finns inte en chans att jag skulle orka läsa igenom hela den här tråden. Och - ditt liv faller inte sönder - det här är ditt liv som det är - det är bara att tugga i sig och klara av på bästa sätt för barnen.
Citera
2013-01-12, 20:54
  #198
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Sorgliga?

Nej du ts, lyckans ost. Din dag är det bästa som hänt sig enligt mig. Du slipper gamla hjulspår, hängpattar o slappfitta.

Du kommer nu som ensamstående trebarns far kunna unna dig horer i högvis, åka på rena sexsemestrar utan frågor. Komma hem snorfull med valfri 20 åring med yppiga bröst.

Spela tvspel hela nätterna, äta va du vill, spela upp pengarna.

Nej, skratta ts, be horan lycka till för nu skall du leva livet!

Instämmer till fullo. Jag läste ditt inlägg 2-3 ggr sedan föll polletten ner. Du har helt rätt i att TS borde gå ut och fira det som hänt.

Mitt råd är att TS fixar sig en etta mitt inne stan, tar banklån och köper sig Porsche, skaffar gymkort det är ju ändå 2013 you know Be en broiler på gymet skaffa fram lite testo, det gynnar träningen och inte minst sexlusten. Kvinnorna på krogen kommer att möta en sexatlet när de följer med TS hem, glädjeflickorna i Berlin kommer att betala tillbaka pengarna efter att ha knullat med TS, då de chockade kommer inse att de just precis mött sin överman.

Sola solarium, det är viktigt att se fräsch ut, en jämn bränna får ts att se ut som att han har klippkort till Mallis. Listan kan göras lång, men börja med att gå till frissan och skaffa dig slingor, dagens metrosexuella män har slingor och en buttplugg uppkörd i röven och det verkar ju generera tur i att få knulla.
Citera
2013-01-12, 20:57
  #199
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Instämmer till fullo. Jag läste ditt inlägg 2-3 ggr sedan föll polletten ner. Du har helt rätt i att TS borde gå ut och fira det som hänt.

Mitt råd är att TS fixar sig en etta mitt inne stan, tar banklån och köper sig Porsche, skaffar gymkort det är ju ändå 2013 you know Be en broiler på gymet skaffa fram lite testo, det gynnar träningen och inte minst sexlusten. Kvinnorna på krogen kommer att möta en sexatlet när de följer med TS hem, glädjeflickorna i Berlin kommer att betala tillbaka pengarna efter att ha knullat med TS, då de chockade kommer inse att de just precis mött sin överman.

Sola solarium, det är viktigt att se fräsch ut, en jämn bränna får ts att se ut som att han har klippkort till Mallis. Listan kan göras lång, men börja med att gå till frissan och skaffa dig slingor, dagens metrosexuella män har slingor och en buttplugg uppkörd i röven och det verkar ju generera tur i att få knulla.
Solarium är underskattat TS, lyssna på Leif. En snygg grundbränna o fett med cash o gärna amtex platina, american express guld i lite mer bling-bling kort så e du hemma mannen.
Citera
2013-01-12, 21:08
  #200
Medlem
mrdominiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NilsMotpol
Du har inte så mycket erfarenhet av förhållanden va? Han 'förnedrar sig' inte genom att få ett fjärde barn, han gör sin fru och sina barn lyckligare.

Citat:
Ursprungligen postat av mrdominik
Det bästa skulle vara att vägra barn tills hon lär sig att föra fram sina önskningar bättre.

Du hör ju själv hur det låter: "Är det bättre att jag hittar någon därute som vill?".
Om du går med på ett barn till så förnedrar du dig själv och blir inte någon bra förebild för barnen samt att som någon tidigare nämnt, det blir ingen hälsosam relation.

Men det är en svår sak att göra, kan förstå om du inte klarar det. Men kom ihåg att om man kan klara smärta bättre så klarar man av hela livet bättre.
.
Citera
2013-01-12, 21:28
  #201
Medlem
Jag förstår verkligen inte era svenskars åsikt angående kärlek, här har vi ett exempel: om ts verkligen älskar sin fru, varför kan han inte fylla hennes önskemål? Vad löjligt. Ni är så ego. Åt ena sidan säger ni att ni älskar er partner men åt andra sidan kan inte ens göra en sak åt henne/honom. Alltid prioriterar er själva först. Det är fan inte kärlek!
Citera
2013-01-12, 21:34
  #202
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vassapennan
känns väldigt suspekt. kan det vara så att hon redan är gravid men att barnet tillhör någon annan kille? Genom att sedan ha oskyddad sex med dig så får hon dig att tro barnet är ditt?

BINGO. Lyssna på detta ts.
Citera
2013-01-12, 21:35
  #203
Medlem
Sumsarrs avatar
Jag kan inte sätta mig in i din situation alls, men som en utomstående måste jag säga att du borde dumpa henne. Hur fan kan man ställa ett sådant ultimatum? 'Skaffa ett till barn med mig, annars lämnar jag dig'? Det låter vansinnigt. Är det verkligen någon du vill leva med?

Ponera hur det skulle bli om du går med på hennes krav. Föreställ dig hur förhållandet blir om hon vet att hon kan mobba dig till att skaffa fler barn. Hon kommer att bestämma mer och mer och till sist kommer du bara vara någon liten hund som följer efter henne och gör allt för att behaga henne.

Återigen: Jag kan inte sätta mig in i din situation. Till råga på det är jag också en yngling som knappt vet vad förälskelse är. Jag kan dock inte föreställa mig att du på något sätt skulle bli lyckligare av att gå mer på hennes krav och fortsätta uthärda vad som eventuellt komma skall.

Citat:
Ursprungligen postat av paniklilla
Jag förstår verkligen inte era svenskars åsikt angående kärlek, här har vi ett exempel: om ts verkligen älskar sin fru, varför kan han inte fylla hennes önskemål? Vad löjligt. Ni är så ego. Åt ena sidan säger ni att ni älskar er partner men åt andra sidan kan inte ens göra en sak åt henne/honom. Alltid prioriterar er själva först. Det är fan inte kärlek!

Givetvis kan man ge sin partner gåvor och göra uppoffringar, men läste du hur hon la fram förslaget? Han levde i harmoni tillsammans med sin fru. Hon säger att hon vill ha ett till barn. TS säger att han inte vill det. Hon kommer med skilsmässopapper. Låter inte det lite extremt? När TS ifrågasätter det säger hon att det är skilsmässa, barn eller otrohet som gäller.

Det är möjligt att TS version av historian inte återspeglar den fulla sanningen, men vad han sagt är allt vi har att gå på. Om vi då utgår från att det är den hela sanningen måste vi slå fast vid att hon beter sig som ett as.
__________________
Senast redigerad av Sumsarr 2013-01-12 kl. 21:38.
Citera
2013-01-12, 21:38
  #204
Medlem
ParadiseRoads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Instämmer till fullo. Jag läste ditt inlägg 2-3 ggr sedan föll polletten ner. Du har helt rätt i att TS borde gå ut och fira det som hänt.

Mitt råd är att TS fixar sig en etta mitt inne stan, tar banklån och köper sig Porsche, skaffar gymkort det är ju ändå 2013 you know Be en broiler på gymet skaffa fram lite testo, det gynnar träningen och inte minst sexlusten. Kvinnorna på krogen kommer att möta en sexatlet när de följer med TS hem, glädjeflickorna i Berlin kommer att betala tillbaka pengarna efter att ha knullat med TS, då de chockade kommer inse att de just precis mött sin överman.

Sola solarium, det är viktigt att se fräsch ut, en jämn bränna får ts att se ut som att han har klippkort till Mallis. Listan kan göras lång, men börja med att gå till frissan och skaffa dig slingor, dagens metrosexuella män har slingor och en buttplugg uppkörd i röven och det verkar ju generera tur i att få knulla.

Härligt med lite ironi.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback