2012-06-01, 19:51
Medlem
Varför ska du berätta det för? Om de frågar nån gång hur du har råd med dyra kläder och sånt så är det väl bara säga att du har jobbat övertid på ditt jobb eller vad fan som helst. Ser noll anledning till att du skulle säga att du är miljonär rakt ut från ingenstans.
Citera
2012-06-01, 20:00
Medlem
bowlingjockes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abeeeerg
Varför ska du berätta det för? Om de frågar nån gång hur du har råd med dyra kläder och sånt så är det väl bara säga att du har jobbat övertid på ditt jobb eller vad fan som helst. Ser noll anledning till att du skulle säga att du är miljonär rakt ut från ingenstans.
Ja.. eller att man vunnit ett par tusen på Triss eller vad fan som helst.

Jag tror faktiskt jag hade berättat till mina. Nu har jag inte heller så många, och de jag har, dem litar jag till 100 %.
Citera
2012-06-01, 20:08
Medlem
Robertuzs avatar
Berätta inte
Citera
2012-06-01, 20:09
Medlem
berätta inte.
Citera
2012-06-01, 20:12
Medlem
Talande Huvuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirchsteiger
Hallå!

Jag tror att jag har skapat ett litet dilemma som gått och nött sig i mitt huvud ett tag nu.
Jag är i 20års åldern och blev nyligen 'dollarmiljonär' (hur jag blev det spelar ingen roll) de enda som vet om att jag är det är mina föräldrar och min flickvän samt hennes föräldrar.
Mitt problem är att jag inte riktigt vet om det är dags att ta steget och berätta det för mina kompisar, det jag är rädd för är att de ska ändra sin syn på mig eftersom vi alla är så unga och pengar är en väldigt känslig sak i unga åldrar.

Så jag vänder mig till kära flashback och hoppas på att någon kan ge ett vettigt svar!
Om någon har haft liknande problem/erfarenhet så dela gärna med er.

Frågan är hur jag inte har reggat Kirchsteiger för typ 4 år sedan. Sitter med hans anlete under min mus, hans autograf hänger på väggen i pojkrummet, tändsticksaskarna ligger på skrivbordet och minner mig dagligen om vad jag har att se upp till.

Jag skulle avvakta. Frågar någon så säg att du vann 10k på Triss eller att du har ett stort arv som står och ger dig avkastning (ränta).
Citera
2012-06-01, 21:04
Medlem
Endsiegs avatar
Varför inte berätta för Fb hur du blev "dollarmiljonär" ? risk för att bli outad? Tills du berättar hur så ser vi på dig som ett troll.

Ont: Mitt råd är att ej berätta. När jag började studera på Universitetet så träffade jag en hel del trevliga människor, som dock hade det knapert och fick leva sparsamt (som de flesta studenter), jag hade däremot gjort ett gäng bra placeringar ett år tidigare och kunde leva ganska 'friskt' under den tiden. Ibland såg man dålig ut i perspektiv till de andra, när man t'ex föreslog en utekväll med restaurang och nattklubb, då de andra inte hade råd. TL;DR - Nej berätta inte !

idag är man fattig student som alla andra
Citera
2012-06-01, 21:25
Bannlyst
Berätta och dela med dig snåljop. Iallafall till de du anser vara "närmaste vänner" och har du fler än två sådana så är du nog en fjortis.
Citera
2012-06-01, 21:34
Medlem
''Money doesn't change you, it changes the people around you.''

Berätta inte.
Citera
2012-06-01, 21:36
Medlem
herbiiishs avatar
Jag antar att du känner dina vänner bättre än oss så varför frågar du inte dig själv?

Citera
2012-06-01, 21:42
Medlem
Kirchsteigers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herbiiish
Jag antar att du känner dina vänner bättre än oss så varför frågar du inte dig själv?

Du får tro precis vad du vill men jag har fått det jag trodde konstaterat. Att jag inte skall berätta något för mina kompisar.
Citera
2012-06-01, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirchsteiger
Hallå!

Jag tror att jag har skapat ett litet dilemma som gått och nött sig i mitt huvud ett tag nu.
Jag är i 20års åldern och blev nyligen 'dollarmiljonär' (hur jag blev det spelar ingen roll) de enda som vet om att jag är det är mina föräldrar och min flickvän samt hennes föräldrar.
Mitt problem är att jag inte riktigt vet om det är dags att ta steget och berätta det för mina kompisar, det jag är rädd för är att de ska ändra sin syn på mig eftersom vi alla är så unga och pengar är en väldigt känslig sak i unga åldrar.

Så jag vänder mig till kära flashback och hoppas på att någon kan ge ett vettigt svar!
Om någon har haft liknande problem/erfarenhet så dela gärna med er.

Du har regat ditt nick Maj 2012? BRA att du är försiktig, jag skulle råda dig att ta livet av dig nu så att inte dina polare blåser dig.
Citera
2012-06-01, 21:54
Medlem
Kirchsteigers avatar
Vet inte riktigt hur du menar? Gjorde ett nytt konto för att posta just detta och jag allt detta hände för ungefär ett år sedan..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in