2012-06-01, 18:03
Medlem
Kirchsteigers avatar
Det första jag gjorde var att köpa en egen lägenhet som redan haft ett par fester haha

Och ja hur jag fick pengarna, en blandning av vinster kortspel och väldigt bra investeringar!
Citera
2012-06-01, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirchsteiger
Det första jag gjorde var att köpa en egen lägenhet som redan haft ett par fester haha

Och ja hur jag fick pengarna, en blandning av vinster kortspel och väldigt bra investeringar!

Pokerstars?
Citera
2012-06-01, 18:19
Medlem
Kirchsteigers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxDamage
Pokerstars?

Spelar på en rad olika sidor men bland annat på Pokerstars ja
Citera
2012-06-01, 18:32
Medlem
PJCs avatar
Du sitter alltså på minst 6,5 mille SEK? Måste varit VÄLDIGT bra investeringar i dessa tider så det köper jag inte, möjligtvis att du gick in med 1 mille i Africa Oil men då är du bara dum i huvudet. Poker låter mer rimligt, dock inte att du "råkat" dra hem 6-7 mille på en natt. Så jag känner mig väldigt skeptisk, 6-7 mille är inget man trollar fram på en dag
Citera
2012-06-01, 18:36
Medlem
Kirchsteigers avatar
Notera att vinster och kortspel är två separata saker. Och du har rätt jag slukade inte 6 miljoner på en av sakerna utan en blandning av allt
Citera
2012-06-01, 18:42
Medlem
dayms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirchsteiger
Hallå!

Jag tror att jag har skapat ett litet dilemma som gått och nött sig i mitt huvud ett tag nu.
Jag är i 20års åldern och blev nyligen 'dollarmiljonär' (hur jag blev det spelar ingen roll) de enda som vet om att jag är det är mina föräldrar och min flickvän samt hennes föräldrar.
Mitt problem är att jag inte riktigt vet om det är dags att ta steget och berätta det för mina kompisar, det jag är rädd för är att de ska ändra sin syn på mig eftersom vi alla är så unga och pengar är en väldigt känslig sak i unga åldrar.

Så jag vänder mig till kära flashback och hoppas på att någon kan ge ett vettigt svar!
Om någon har haft liknande problem/erfarenhet så dela gärna med er.

Berätta det inte! Inget att vinna och allt att förlora. Om du någonsin vill köpa någonting extravagant som skulle kosta så mycket att vi inte vanliga dödliga skulle ha råd så kan du väl ljuga till med att du ärvde den summan av någon död släkting.
Citera
2012-06-01, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PJC
Du sitter alltså på minst 6,5 mille SEK? Måste varit VÄLDIGT bra investeringar i dessa tider så det köper jag inte, möjligtvis att du gick in med 1 mille i Africa Oil men då är du bara dum i huvudet. Poker låter mer rimligt, dock inte att du "råkat" dra hem 6-7 mille på en natt. Så jag känner mig väldigt skeptisk, 6-7 mille är inget man trollar fram på en dag

Vi pratar 7,3-7,5 mille SEK med dagens dollarkurs
Citera
2012-06-01, 18:58
Medlem
PJCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KapitalistJavisst
Vi pratar 7,3-7,5 mille SEK med dagens dollarkurs
Just fan, börsen har ju rasat, inte så konstigt att dollarn rycker iväg då

OnT: Jag säger inte detta för att jag vill "sätta dig på pottkanten" men jag är alltid skeptisk till folk som säger att dom investerat väl, speciellt i tider som dessa när bull/bear certifikat med hävstång är värdelösa p.g.a. den rådande volatiliteten och du blir inte miljonär på att ens blanka om du inte redan har 10 MSEK i kapital. Så du får gärna redogöra för dina investeringar, för jag antar att du menar aktier då du knappast gjort vinst på hus/lägenhetsköp eftersom det kräver kapital även det. Återigen jag vill inte motbevisa dig, jag är genuint intresserad
Citera
2012-06-01, 19:03
Medlem
Badboy87s avatar
Stort grattis! Måste kännas helt underbart, nu kan du passa på att njuta av livet, ut och res och se världen nu medan du är ung och har pengarna. Jag missunnar dig inte en minut.

Och som de andra har sagt, berätta inte för kompisarna, för de lär bara bli helt galen och börja ska ha pengar utav dig!
Citera
2012-06-01, 19:18
Medlem
Zeus-fars avatar
Berätta det inte.

Nu är hela mitt kompisgäng och jag vänner sedan vi föddes. Våra föräldrar tuttade ihop oss redan på dagis och sedan den dagen har vi hängt tillsammans. De har alltså vetat om hur förmögna föräldrar jag har sedan dess. När vi sedan träffade nya polare på gymnasiet så fick mina nya "vänner" veta om det efter ett år och då blev hela relationen helt förändrad. De tyckte man var snål om man inte kunde bjuda de på lunch och när vi gick ut tillsammans var det som om hela klassen hängde med och förväntade sig att man skulle köpa halva stället.

Du känner dina polare bättre än oss. Jag skulle kunna berätta för mina vänner att jag tänkte operera mig till tjej och fortfarande vara 100 % säker på att de skulle fortsätta hänga med mig. Känner du att du kan lita på de till den graden kan du berätta.

Känner du att det är nödvändigt? Vad ger det dig?
Citera
2012-06-01, 19:45
Medlem
Grattis och nej, jag tycker inte du ska berätta det för någon, det har dom inget med att göra.

Dom kommer börja fatta när du börjar köpa på dig grejer, men jag har som regel att aldrig säga hur mkt pengar jag har, inte ens min familj vet hur mkt jag har och jag skulle definitivt inte säga det till min flickvän.

Mvh
Koninja
Citera
2012-06-01, 19:50
Medlem
Mvks avatar
Berätta INTE vafan du än gör.
Inget gott kommer komma ur det.
Finns så mycket som går åt helvete.

Berätta inte, vänner är inget annat än väl bekanta som en gång varit främlingar.
Familjen är dom enda som ska veta, om man har en bra relation vill säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in