• 1
  • 2
2012-06-01, 16:43
Medlem
Kirchsteigers avatar
Hallå!

Jag tror att jag har skapat ett litet dilemma som gått och nött sig i mitt huvud ett tag nu.
Jag är i 20års åldern och blev nyligen 'dollarmiljonär' (hur jag blev det spelar ingen roll) de enda som vet om att jag är det är mina föräldrar och min flickvän samt hennes föräldrar.
Mitt problem är att jag inte riktigt vet om det är dags att ta steget och berätta det för mina kompisar, det jag är rädd för är att de ska ändra sin syn på mig eftersom vi alla är så unga och pengar är en väldigt känslig sak i unga åldrar.

Så jag vänder mig till kära flashback och hoppas på att någon kan ge ett vettigt svar!
Om någon har haft liknande problem/erfarenhet så dela gärna med er.
Citera
2012-06-01, 16:47
Medlem
RadikalFails avatar
Jag kan ge dig rådet: Berätta INTE för dina vänner.
Dom kommer att bli helt galna. För folk kan inte hålla käften om sådana saker.

Jag får lov att gratulera till att du är miljonär.
Citera
2012-06-01, 16:48
Medlem
Hax.s avatar
Vad skulle du få ut av att berätta detta för dina kompisar, menar du? Det är ju inget måste direkt, och om du är rädd att de ska ändra syn på dig så är det ju ännu mer onödigt.
Citera
2012-06-01, 16:48
Medlem
swasis avatar
Finns en regel med rikedom.

Berätta det inte. Du kan säga att du vunnit pengar eller vad fan som helst... Men att berätta att du är mångmiljonär kan sluta med att de ändrar bild totalt. Som att de ser dig som skrytmåns, hybris eller helt enkelt "överklassare".

Trust me on this m8.
Citera
2012-06-01, 16:50
Medlem
Berätta för dem, annars kanske dem får reda på det på något annat sätt och då kanske de blir sura över att du inte sa det till dem direkt!
Citera
2012-06-01, 16:54
Medlem
Hyfss avatar
Fråga dig istället varför du skulle berätta det? Jag ser ingen som helst anledning till att någon utanför familjen, om ens de, ska ha insyn i din ekonomi.

Om de märker att du har mer stålar än dem så får de väl göra det då. Du säger att du är ung. I unga år märker man kanske att kompisen har råd med en roligare bil, men inte om den har hundratusen eller flera miljoner på banken. Det finns ingen som helst anledning för dem att veta det.
Citera
2012-06-01, 16:56
Medlem
Kirchsteigers avatar
Tack att jag fick det konstaterat!
Jo jag känner att om jag berättar det så kommer jag bli stämplad att jag har råd med allt och ska därför betala det mesta, och om jag då inte vill göra det (obviously) så kommer det dala rätt snabbt utför relationsmässigt..
Citera
2012-06-01, 17:03
Medlem
supraas avatar
Har du aldrig hört: "Pengar är inget man talar om, de ska bara finnas"?

Med andra ord, du kan ju va schysst och bjuda dina vänner någon/några gång(er), men berätta inte vad du har.
Citera
2012-06-01, 17:18
Medlem
Kan du inte bara ge en liten hint om hur du nu blev en miljonär?
Skulle vara intressant att höra!
Citera
2012-06-01, 17:27
Medlem
Kickexs avatar
Con-fucking-gratulations.
Men nej, håll käft om det Det lönar sig i längden
Citat:
Ursprungligen postat av newfagz
Kan du inte bara ge en liten hint om hur du nu blev en miljonär?
Skulle vara intressant att höra!
Agreed!
Citera
2012-06-01, 17:28
Medlem
Christopher.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirchsteiger
Tack att jag fick det konstaterat!
Jo jag känner att om jag berättar det så kommer jag bli stämplad att jag har råd med allt och ska därför betala det mesta, och om jag då inte vill göra det (obviously) så kommer det dala rätt snabbt utför relationsmässigt..

Vore jag dollarmiljoner hade jag levt på som vanligt men för den delen borde du köpa ett fint boende och ha trevliga hemmafester där man bjuder på dryck några gånger per år.
Citera
2012-06-01, 17:40
Medlem
Finns en risk att folk kommer börjaförsöka utnyttja dig..

Teddy94; Varför i helvete skall hans kompisar bli sura för det? Finns absoult ingen anledning till det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in