Citat:
Ursprungligen postat av luritrix
Men du lär veta hur snabbt 500 tusen kan gå? Förde kan man inte säga att det inte är mkt.. det är mkt. jävligt mycket för någon "normal" svensson att ens spara ihopp till innan man är gammal.. Så det gäller att vara rädd om pengarna och leva relativt som vanligt, unna sig ibalnd men investera väl och på lång sikt. hur mkt du än unnar sig blir du inte gladare.. Så njut av det länge istället
Som godis, ät inte upp allt direkt bara för du fått massa spara så du har flera dagar typ.. fats gäller väl barn mer men du kanske förstår. Att jag slösa i början var viktigt för nu har jag lärt mig att jag inte blir glad av att köpa för mkt .. och få saker för lätt.. "vanliga" saker är roligare och när man köper de ibalnd bara.. jag hade som tur var så mkt att jag inte gjorde slut på allt innan jag fattade detta..
Det gäller dessutom attf örstå pengars värde.. den som säger att detta belopp inte är mycket har inte gjort följande.
Nej jag håller med dig. Säger absolut inte att det är lite pengar. Man får ju se i vilket sammanhang det rör sig om. 500.000 må vara lite för en framgångsrik egenföretagare, en bankman osv. Men för en student, nyss fyllda 20, samt en som inte tagit studielån eller hade något helgjobb ens, var 500.000 väldigt mycket.
oh ja, visst vet jag hur snabbt 500 tusen kan gå åt. Som sagt idag är man som gemene man. Blir nudlar till middag... typ.